HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Vårens mål

Av Helena - 21 december 2008 18:48

Vilja och jag fortsätter och träna apportgrepp med apportbocken = att hon skall hålla ett fast och stilla grepp och jag har även introducerat vittringspinnen som är ännu tuggvänligare :-) Första gången tuggade hon vilt på "pinnen" men efter bara några gånger förstod hon att hon skulle hålla den i samma fina stilla grep som apportbocken. När hon sedan fick ta upp den från golvet blev hon lite ivrigare igen och då kom tuggandet tillbaka så nu fortsätter vi att träna från handen- Sen har jag tänkt att vi skall kunna föra över detta mjuka, fina och lugna grepp på kaninen som är Viljas favorit som hon gärna vill "smaka" lite extra på. Skall prova Annikas förslag med kattmat i skål bakom mig som hon får när hon tar upp kaninen, bär fint och avlämnar i hand. För vi skall ju starta på jaktprov till våren har jag tänkt......om det inte vore för kaninen (och skendräktighet) hade vi ju startat redan i höstas. Mina mål för mig och Vilja under våren är att vi skall ta ett 1:a pris på jaktprov (nkl) och ett sista 1:a pris i lydnad klass 1 så vi får vårt LP1 och sen skall vi tävla lkl2 och även där hade jag tänkt att vi skall ha ett 1:a pris under våren. Låter kanske som hög målsättning men om man siktar mot stjärnorna kan man ju som bekant nå iallafall till trädtopparna.......!

 
 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

21 december 2008 19:06

ja det ska bli jättekul o följa er. nu när du bloggar blir det ju milt sagt lite lättare;) vad kul att du började blogga!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica & Vexa

22 december 2008 10:29

Låter som helt rimliga mål - menar, ni saknar sista 1:an till LP1 vilket sanningen är att ni redan har 2 st 1:or! Å du hade ju redan tänkt i höstas för start i nkl, vilket måste väl betyda nu att ni är ännu mer redo till våren!

Har ett antal högt satta mål för Vexa under 2009 men törs inte uttala mig om dom ännu;)

Kram kram

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 december 2008 13:27

Nu har jag hittat till din blogg. Ni har ju flow nu så den där ettan kommer du att ta av bara farten! Vi följer med till nästa tävling och hejjar på. Om jag inte känner att Wilma är redo, så kan vi göra behövlig miljöträning.

Många är julbestyren och inte mycket träning vare sig med Wilma eller på Svettis (jag har något antikraft som hela tiden håller mig tillbaka... lyckas inte komma iväg :-)

Jag tror träningen innan jul nu får ligga nere. Jag ska åka och lägga ett spår med Wilma idag medans det är ljust. Men i mellandagaran kanske vi kan få till något om ni är hemma.

kram Karin

http://www.romdahl.se/wilma

 
Annica

Annica

22 december 2008 16:22

God Jul o Gott Nytt 2009! Målen borde inte alls vara för höga, Vilja är ju jätteduktig och genomarbetad. Bara hennes låsning på kaniner försvinenr så ;-)

http://www.ryegates.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

22 december 2008 20:12

Och man måste ju tro att det går - annars går det ju inte :) Låter inte alls som för höga mål. Bara kaninrackar'n inte vore så tuggvänlig ;)

http://vitherde.wordpress.com

 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

23 december 2008 09:15

tyvärr kommer vi inte den 5e..ja, lite för långt ..men hoppas att vi kan åka på valpträff den 17e.Jag hoppas jag får ledigt! Ska du på träningen den 5e?? Till sommaren är det ju helt klart annat att åka dit, då kommer vi att åka på några träningar är jag helt övertygad om. Lättare att ta med barnen då också..

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards