HOLMSTORP

Alla inlägg under december 2010

Av Helena - 31 december 2010 15:19


 

2010

 

 

JANUARI


Januari var för min del mest en enda lång väntan på att få hem mina tjejer och det blev en del turer fram och tillbaks till Eskilstuna.


Liten Lystra  


  


    

Inredningen av mitt nya kontor fortskred och det visade sig att 2010 skulle bli  ett mycket bra år för H&H Hälsa!




   


Tina och jag gick andra steget på massageutbildningen men sen blev det tyvärr inga fler kurser under 2011 och jag hann inte med att massera så mycket som jag skulle ha gjort.


  

Tina var hos veterinären på hälsokontroll och gick igenom besiktningen med väl godkänt och hon passade på att njuta av att vara ensamhund några veckor till.


 

FEBRUARI



  


I februari kom Vilja & Lystra hem och vi fick bekanta oss med denna lilla nya varelse. Vi inledde såklart lekträning och klickade in henne direkt.


  


Miljöträning med stadsbesök, hundcafé, mm blev det såklart också. Att åka bil var inte Lystras favoritsysselsättning och då var hon envis och kunde låta som en fiskmås HELA vägen! Nätterna tillbringades väldigt snabbt ensam med mamsen i ”hundrummet” eftersom jag åkte på mitt livs första ryggskott (och inte kunde ligga på bäddsoffan i det rummet).


   


Vilja och jag/husse tog upp lydnads- och jaktträningen igen och jag kunde konstatera att vi hade tappat väldigt mycket under hennes mammaledighet.



 


Under förra vintern hade vi lyxen att ha en inomhuslokal att träna i så då kunde ju valparna få följa med på träning vilket var väldigt bra eftersom Februari var kallt och mycket snö så valparna fick mest åka vagn och ryggsäck utomhus



    



MARS


    


Vi var på lattekurs och lärde oss göra såhär fina löv!


  


Jag köpte min kickbike och tänk att i mars var det barmark (åtminstone på gångvägarna) så håll ut govänner det kanske bara är tre månader kvar innan vi kan skymta appellplanerna!


    

Jag och Lystra började på kurs hos Anna Larsson i Stallarholmen ”kurs för blivande stjärnor” det låter det.


   

Den 22 mars intog jag och Lystra tillsammans med Eivor årets första lunch i solsken på uteservering inne i stan.


    

Den 28 mars fyllde världens bästa Vilja 4 år!!



APRIL 

 

Den 13 april fyllde vår finaste Elias 14!


 


 


Vår finaste lilla mamma fyllde 70 år och vi åkte på en härlig SPA-kryssning till Åland.


     



Påskhelgen gick till stor del åt för renovering av pappsens lägenhet som vi nu hade bestämt oss för att sälja.




    

Lystra gick sitt första viltspår.




MAJ


  

Lystra debuterade i utställningsringen och blev BIM-valp.


 

Familjen Barbapapa gick på Moas studentskiva.


    



  

Sommaren kom med besked och jag fick känna på hur härligt det är att ha kontor hemma.


   


Årets Ryegatesläger gick av stapeln i Fliken och som vanligt hade vi en härlig helg tillsammans med alla goa vänner. Och i år hade Vilja med sig husse i blåbärsgruppen där hon fick visa honom hur det ska gå till.


  



JUNI

 

 

 


Juni blev en studenternas månad när världens bästa Mosing & de två bästa Sarorna som finns tog studenten.


       



    

Lystra och ett gäng kullsyskon gjorde FART-testet hos Håkan & Carina.


 

Lystra och jag gick jaktvalpkurs hos Eva Thorén i Rimbo tillsammans med Karin & syrran Miso.


    



  

Midsommar firades på Kalkudden med systeryster med familj och vänner och som vanligt bjöds det på lekar och en hel del skratt.



JULI



Perra & Vilja låg i hårdträning inför Frk Östras WT och FlatMästerskapen med fokus på stadga vid skott och vatten. En träning som är ganska trist och onödig om du frågar Vilja. Trist och NÖDVÄNDIG om du frågar mig.



   

Årets SEMESTER bjöd på en underbar vecka hos Anna & Micke uppe i Kolåsen (bara Perra, jag och hundarna),


    


  

några dagar i stugan i Känna med familjen och


    

 Frk Östras flatshow tillsammans med Karin, Peter och hundarna.


Några sköna slappa dagar hemma vid poolen fick vi också.




AUGUSTI 

 

  

Vi var på ett härligt bröllop i Långvinds kapell.


 


FlatMästerskapen 2010 går av stapeln i Värmland och den här gången är vi där och husse startar Vilja och supporterskaran hade såhär roligt!


  

 Vi fick träffa pappa Zombie som ochså var med och bara var några futtiga poäng från finalplats.


SEPTEMBER


Jakt och lydnadsträning fortlöper och det blir en hel del spårträning inför att Vilja ska starta i öppenklass viltspår.


   

Jag fyller år och får min efterlängtade systemkamera så nu kan jag ta många fina ”fartiga” bilder!


  



  

Världens bästa Linnsan fyller 18! Vart tar åren vägen?



   Vilja tar sitt första 1:a pris i Ökl viltspår med maxpoäng på första försöket.



OKTOBER

 

 

  


Oktober inleddes med att världens bästa pudelen fyllde 13 år!


Vilja och jag debuterade på bruksprov. Tillsammans med Karin & Wilma körde vi appellspår på Nacka BK men av någon anledning nollade ca 70 % av ekipagen spåret och Vilja och jag var tyvärr ett av dessa. Men vi tog det med jämnmod och fick blodad tand (mer om detta kommer under målen för 2011).



Vi gjorde två tappra försök att ta fler förstapris i ökl viltspår men det ville sig inte riktigt och ena gången var Vilja 15 meter från ett förstapris.



    

Vi fick en härlig helg med flera av kullsyskonen när vi hade avkommebeskrivning i Gesta.


NOVEMBER


I november tog Vilja sitt andra förstapris i Ökl viltspår och hon smällde till och fick ett HP så nu börjar vi känna championatvittring.


  

Lystra och Miso gick anlagsprovet och båda blev godkända (Miso med maxpoäng och Lystra med lite avdrag för att hon var lite väl försiktig & långsam).



  

Även denna liksom förra vintern bjöd på mycket snö och det blev dåligt med träning under hösten men desto mer härliga vinterpromenader.



 

Vi åkte en vecka till Egypten och firade bästaste svågern som fyllde 50!


     

 Jag dök med tuber för första gången och det var en härlig upplevelse.


DECEMBER



  

Den 8 december fyllde Viljvalparna 1 år!!


  

Linns klass bjöd på cirkusföreställning som sitt avslutningsprojekt – tänk att 2011 är det min tös som tar studenten.


Resten av december bjöd på härliga vinterpromenader i ett snötäckt – snödjupt landskap.


    

Året avslutades med en mysig julafton med släkten och nu har vi kommit hem från den årliga hundpromenaden till utkiken och i år tror jag vi slog rekord på både antalet tvåbenta och fyrbenta.




 Nu vill jag bara avsluta med att önska Er alla ett riktigt


Gott Nytt 2011!



















Av Helena - 30 december 2010 22:37


Ojoj vad fort detta året har gått.....och när jag läst igenom de mål jag satte upp för mig och hundarna under det här året kan jag bara konstatera att jag siktade mot stjärnorna men nådde knappt till trädtopparna :)

  

Helena

 

  

  • Bli färdig hundmassör - Inte uppnått

  • Läsa 15 hp djurens beteende – Uppnått  

  • Läsa 7,5 hp djurens kommunikation 2 – Inte uppnått

  • Ev läsa Rovdjuren och Människan eller Zoologi – Inte uppnått

     

  • Det jag däremot har uppnått under 2010 som inte heller är fy skam är att driva eget företag med vinst så att jag har fått en ganska skaplig lön varje månad   

 

Tina

 

  

  • Få vara frisk och pigg - Uppnått! Världens bästaste Tina är lika go och glad som vanligt trots att syn och hörsel inte är på topp och hon är nu inne på sitt fjortonde år    

  • Placera sig på KM i agility - Inte uppnått och det beror inte på Tina för det var matte som missade årets KM helt   

 

 

Vilja

 

  

  • Lydnad: 1:a pris i lydnadsklass III (ev. LP III) - Inte uppnått, vi har inte tävlat lydnad alls i år (däremot har vi tävlat appellspår men nollade spåret).

  • Viltspår: Tre 1:a pris i öppenklass - Inte helt uppnått, vi hann ta två ettor innan snön kom och på det sista provet fick hon HP   

  • Jakt: 1:a pris på jaktprov (hösten) - Inte uppnått, vi har inte startat på nåt jaktprov men Vilja och husse var med på WT på Frk Östras flatshow och placerade sig på en hedrande 9:onde plats. Och så var de med på FlatMästerskapet och klarade vattenrutan med den äran!

  • Utställning: Ta ett tredje CK - Inte uppnått, det tog hela våren och långt in på sommaren innan Vilja var i utställningskondition så vi har bara ställt ut en gång.

 
 



Lystra

 

  

  • Lydnad: Lära sig de flesta grundfärdigheterna och bli ”klickerklok” samt träna in många bra lekbelöningar - Delvis uppnått, att lära sig var till att ta i men vi har påbörjat i stort sett alla grundfärdigheter utom kryp och skall. Vi har varit dåliga på att träna in många olika lekbelöningar men hon är en hejare på att kampa och har blivit duktig på spelets regler (att man skall släppa på tack och hugga i på ”ta den”)

  • Viltspår: Godkänt anlagsprov - Uppnått    

  • Jakt: Fokus på passivitet, avlämningar och lydnad samt prova på olika sorters vilt - Delvis uppnått. Lystra har bra stadga, sitter snällt och väntar på kommando och är duktig på att vara passiv och titta på när de andra hundarna jobbar om jag är vid henne men har svårt att vara passiv om jag inte är nära. När det gäller avlämningarna finns fortfarande mer att önska men vi är på god väg. På valpkursen i juni provade vi på olika sorters vilt och Lystra uppvisade ett STORT viltintresse men sen har vi inte tränat med så mycket vilt eftersom jag velat att avlämningarna skall vara bättre först. Nu har vi ganska ok avlämningar med dummis så nu är det dags att prova vilt igen.

  • Utställning: Utställd i valp och unghundsklass med minst 1:a pris - Uppnått, utställd valpklass 1 och valpklass 2 med 1:a pris och på första utställningen blev hon BIMvalp!

 

Nu håller jag som bäst på att fundera ut våra mål för 2011 och vet inte om jag skall fega eller våga   

 

Av Helena - 28 december 2010 18:48

Träffar ibland hundägare (inte särskilt insatta i hundar och dess beteende) som säger att "visst är han den där Caesar på TV helt fantastisk, tänk vad fort han kommer till bukt med de allra svåraste problem"  


Eftersom jag inte håller med men oftast inte orkar gå in i en diskussion med helt oinsatta människor brukar jag bara säga att jag också tittade på Caesar när det började sändas men att jag tar avstånd från hans metoder eftersom de i vissa fall  gränsar (eller inte bara gränsar) till både misshandel och direkta övergrepp. Sen brukar jag även lägga till att det måste vara lätt att "lösa" problembeteenden hos hundar i USA (underaktiva hundar med stereotypa beteenden och aggressivitet). Det enda tips han behöver ha i sin mirakelväska är att tala om för folk att de skall börja gå ut på promenad med sina hundar!!


Nu är ju Caesar högaktuell här i Sverige eftersom han snart kommer på besök så nu kan jag tänka mig att det blir ännu fler diskussioner om denne man som påstår att han talar med hundar   


Läste ett inlägg som Linn som har Lystras halvsyster skrivit i sin blogg som var så superbra.


Om du tycker Caesar är en fantastisk hundtränare och problemlösare så läs detta INLÄGG och titta på bifogade filmsnuttar! Ja även om du inte tycker det så skall du läsa Linns inlägg för det är så himla bra!


God fortsättning govänner!

Av Helena - 28 december 2010 15:59

Har varit lite (eller ganska mycket) dåligt med träningsmotivationen på sistone! Delvis pga att det varit så mycket annat med jobb och diverse julbestyr men det har varit lite halvdåligt med träning under hela hösten känns det som. Hundarna har såklart fått sin fysträning med långpromenader och lite gå fint träning och intervallträning med linjetag, mm under promenaderna men jag har inte haft någon ordentlig disciplin och planerade träningspass.


När Lystra fyllde ett år den 8/12 fick jag nästan panik när jag tänkte på hur lite hon kunde mot vad jag hade haft som målsättning att hon skulle kunna och jag undrade vart det här året hade tagit vägen. När jag sen satte mig och summerade hennes år kunde jag ju se att vi ändå hunnit med en del iallafall, även om det varit dåligt med träning under hösten.


Men nu har vi iallafall kommit igång med lite mer regelbundna inomhuspass där vi fokuserat på avlämningar (fortfarande), ingångar/fokus/fritt följ och snabba lägganden & ställanden (och stadga vid ligg och stå) under gång. Och det känns iallafall som om vi tagit ett steg framåt i träningen i alla dessa delar.


Idag har Karin och jag haft ett superbra träningspass med tjejerna (bara systrarnaBUS) och träningen började redan på parkeringen med fotgående. När Karin och Miso kom trodde nog både Lystra och Miso att deras mattar hade blivit tokiga när de bara gick fram emot syrran och förbi   


Efter några vändningar fram och tillbaka hade båda två fullt fokus på sin matte och "låtsades" inte om att syrran var där.


I skogen körde vi linjetagsträning.

 

Linjetag mot målområde: Först motiverade vi upp ett område där de fick hämta en dummi (efter att ha fått gå fot fram och tillbaka och suttit stadigt och fint innan skick). När hunden var på väg in med den första "smög" vi ut en till i samma område. När jag först sa "ut" till Lystra på den hon inte hade sett satt hon kvar och funderade en kort stund men sen var det full fart ut!


Linjetag med störning: Vi fortsatte mot samma område men kastade en störning till höger om linjen som hunden skulle springa förbi. Lystra fick inte se när Karin la ut linjetagsdummisen och hade fullt fokus på störningsdummisen så jag fick gå väldigt nära linjetagsdummisen för att hon skulle "släppa" störningen och på tillbaka vägen försökte hon ta vägen om störningen men sen trillade poletten ner och vid andra försöket klarade hon bättre att springa rakt ut på linjetaget.


Inkallning förbi störning: Tredje övningen var att vi kastade en störningsdummi till höger om linjen, lämnade hunden och gjorde en inkallnign förbi störningen. När hunden kommit in vid sidan skickade vi den mot störningen som då blev ett diagonalt linjetag (utan tillrättalagd terräng ut i djupsnön). Jag trodde Lystra skulle försöka springa ut och ta med sig störningen så jag viftade med hennes snörboll för att få henne att springa raka vägen till mig på inkallningen - vilket hon gjorde    Full fart till matte och sen full fart ut på det diagonala linjetaget med full koll på var dummin låg   



Hoppas ni förstår hur jag menar......kanske skall försöka mig på att göra en bild men Karin brukar göra så fina bilder att jag ser om hon hinner före så jag kan sno hennes   



Sen blev det fotgående med mestadels lös hund hela vägen tillbaks och det var två mycket nöjda mattar och hundar som promenerade/åkte hemåt.


Nu är vi på G och nu skall vi anmäla oss till lite kurser under våren också för till våren/sommaren börjar det väl bli dags att debutera i skog och på apellplan   


Jag älskar ju snö men nog är det lite svårt att få till någon riktigt bra hundträning utomhus när det djupsnö överallt - men det går!


TACK Karin & Miso för en bra träning - nu ligger iallafall Lystra helt utslagen och sover.








Av Helena - 25 december 2010 12:37

  


Efter en underbart god sill lunch bjöd våra härliga ungdomar på skönsång......julen är här!  


    


Sen var det Kalle och hundpromenad innan det var dags för julklappsutdelning.


  


  

Hundarna roar sig med sina julklappar!


 

Alla verkar mycket nöjda med sina "klappar" och ett vilt provande utbröt...


 

Elias provar sina kuddhörlurar (som skall ligga under kudden) men denna variant funkar kanske den med   

  Moa testar sin gosiga sjal som moster (jag) har stickat.

     

Såhär glad blev Linn för sin mysiga tröja som hon fick av Martin!


   

Och Pasi känner sig nöjd att Linnsan månar om att han inte skall frysa om huvudet!


 


Tina tycker dock att detta är en rätt tröttsam tillställning.......hon passar på att vila så hon kan vara mer "vaken" och engagerad när det vankas MAT!


           

  Mormor & Martin


  


 

Och efter julklappsutdelningen är det såklart dags för mer mat! Vad vore en jul utan julmat?


  


     


Idag blir det en slöardag och såklart en lång härlig vinterpromenad och imorgon ser vi fram emot att träffas igen (den här gången hemma hos oss)!


 TACK till Jedestavarana och mamsen för en mysig och härlig julafton.....synd bara att tiden går så fort när man har roligt!

Av Helena - 13 december 2010 18:45

.....till er alla!

En riktigt mysig och fin lucia  



En gång om året får mina hundar stå ut med att bli utklädda   


   

Vilja är så rolig för hon stortrivs när hon får vara i centrum. Igår när vi hade inhandlat den nya tomteluvan tog hon direkt tag i mustachen så den satt som ett betsel och sen gick hon runt och visade upp sig för alla som vill titta (ett gäng av Elias kompisar, Linns kompisar och vi i familjen) med glad, stolt och viftande svans   


  


   

De satt väldigt snällt och tålmodigt en lång stund så jag hann ta ett helt gäng med bilder innan....


....Vilja började tröttna och gick därifrån   


 

Flattifnattarna försöker blidka tomtemor - Finaste tomtemor vill du hälsa tomten att vi har varit jättesnälla och att vi vill ha massor med leksaker, märgben, grisöron och annat smarrigt  


  

Tomtemor ser inte riktigt ut att tro på att de varit så snälla  


När Vilja hade lessnat på att sitta still utbröt ett litet krig om vem som egentligen skulle vara tomten   


   

    


Matte räddade mössa och skägg och så fick Lystra

prova att vara tomten en stund


  


Men hon tyckte inte att det var någon höjdare direkt  .


                                


Yes.....jag fick av mig den    

Av Helena - 8 december 2010 17:43

   8 december 2009 födde Vilja 11 små fina valpar


     


När de föddes var de såhär små.....


...men redan i slutet av december hade de hunnit bli såhär stora  


Januari sniglade sig fram för mig som längtade efter att både få hem min bästa Vilja och min lilla valp.


JANUARI

Det blev några resor till Eskilstuna i januari och ....


...valparna växte...



...och växte!





Jag fastnade nog för Lystra väldigt tidigt men när de var ca 6 veckor började jag känna mig mer och mer säker på att det verkligen var den här valpen som var vår Lystra.




Sovstilen har hon fortfarande kvar  


FEBRUARI


 

7 veckor och sista besöket i Eskilstuna...


                           

....innan det var den stora dagen D!


Då Karin och jag den 2 februari fick åka till Eskilstuna och hämta hem våra valpar och jag fick hem min stora bäbis också.


        


Hemma väntade pudelen som blev glad att se Vilja men inte verkade helt nöjd med att få hem ett helt gäng med flattifnattar.



Första dagen hemma "nybadad"



          Mys med mamma...


  ....och bus med syrran.


  Ute var det väldigt kallt så Lystra fick låna pudelens polotröja.


  ...och åka ryggsäck....


...eller vagn  

      


     

I slutet av februari började vi träna i inomhushallen.


   MARS


     

I mars började det bli trångt i både låda...

    

...och vagn


Lystra på stadsbesök.



I slutet av mars började vi på klickerkurs hos Anna i Stallarholmen.




Vi fick bära vilt....

        ...och följa med på kortare skogspromenader.


 

    


APRIL


 

Kursen i Stallarholmen fortsatte tillsammans med syrrorna Röja & Miso.     

      Vi lärde oss både att leka...

    

..... att trampa på musmatta..och såklart mycket annat!


Lystra gick sitt första viltspår.


Och fick följa med och titta på (vara passiv) när de andra hundarna tränade apportering.


Hon började bli en hejare på att bära tidningen.....


  ...och på att hitta vilt som hon kunde apportera till matte  


 

Hon träffade nya kompisar.


  



MAJ


  Lystra blir BIM-valp på sin första utställning


      

    

Får ett nytt smeknamn "Fiona det lilla träsktrollet"


Lär sig simma.

  

    Fortsätter spårträningen...

 

...och lydnadsträningen.


      


Lär sig läsa  

  



Vi åker på kennelläger och träffar flera av syskonen.

          


Lystra blir trött av all träning och är duktig på att koppla av.



JUNI


 FART testet genomförs med bravur!!

     

Lystra är duktig på att koppla av i de flesta sammanhang som här på Saras ...


  ...studentutspring...


  

....och tillsammans med mamma på fotbollsmatch.


Vi gick på jaktvalpkurs med klickertänk hos Eva Thorén

        



Tränade mer lydnad.


      


och firade midsommar

  


JULI


 

Vi var på semester i Kolåsen...


    


      ...och i stugan i Känna

  


 

Vi var på FRK Östras flatshow och Lystra fick gå ett litet viltspår.


  



AUGUSTI


       

I Augusti fick vi träffa pappa Zombie när vi var på Flatmästerskapen där husse tävlade med Vilja.


  


Jag undrar om det inte var i augusti som syrrorna fick smeknamnet systrarnaBUS

          


SEPTEMBER


 

September innehöll mycket bus ......

    ...och lite träning!

        Valpträff i Eskilstuna


  


OKTOBER


 

I oktober var det dags för avkommebeskrivning och jaktträning

    Det belv en härlig helg där vi fick träffa många av syskonen!

        Det blev även lite spårträning...

 

och apporteringsträning.

    


      


NOVEMBER


  

I november blev systrarnaBUS godkända i anlagsklass viltspår.


        


Men  sen kom snön så då var det slutspårat för i år.


      


DECEMBER


Och idag säger vi hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA för Vilja-Zombyvalparna som fyller 1 år!!

       


Grattis alla ni underbara  


Av Helena - 8 december 2010 12:05

Idag fyller Lystra och alla hennes syskon ett år!! Tänk vad fort det här året har gått......tycker inte det var längesen de var såhär små nyfödda pluttar   


    


Födelsedagen har börjat bra om du frågar systrarnaBUS  


Hela rummet måste såklart nosas in


Lystra skulle få sin ettårsspruta och stackars Wilmenlund skulle kastreras

(som väl var för hon hade livmoderinflammation).



Jag passade såklart på att väga Lystra "lillfisen" och vågen stannade på 24,5 kg.



    


Nör Karin var inne med Wilma passade jag på att hämta Miso i bilen så hon också fick komma in och väga sig.


 


Och hon vägde in sig på 27 kg prick!


  


När Karin kom ut i väntrummet var jag & Miso (som hade Lystras halsband på sig) lite busiga och tänkte kolla om Karin märkte att det var Miso och inte Lystra?!

Och tänk att matte Karin kände inte igen sin egen hund



Efter sprutan kom dagens bästa = besök i djuraffären för att välja sin egen födelsedagspresent  


På väg in i affären blev vi hejdade av en leverantör som skulle leverera hundgodis/mat och ville bjuda systrarnaBUS på lite älgchips!


  

När de såg hur utsvultna de var och hur mycket de tyckte om älgchips så fick de med sig varsin påse - kanske för att de skulle bli av med systrarnaBUS som inte gärna ville gå därifrån  



  Väl inne i affären började de undersöka och spana in alla goda tuggsaker och roliga leksaker.....


  ....inte helt lätt att välja när man helst vill ha allting  


  

    Lystra ville bra gärna ha en sån där kattvippa men jag tror inte den skulle var hel särskilt länge.


  


  Lystra valde till sist en ullig-gullig rosa wobba-kong  som hon stolt bar till bilen.


 



Lite träning och nån långpromenad i det härliga vintervädret på det här så blir dagen perfekt!   


Till sist vill vi skicka nospussar till alla Viljas barn och Lystras syskon på ettårsdagen  



  




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards