HOLMSTORP

Alla inlägg under november 2009

Av Helena - 30 november 2009 12:50

I torsdags slutade jag mitt arbete på A-rehab och imorgon börjar jag mitt arbete som egen företagare. Kontoret är nymålat och klart och det blev jättefint!

Dagen har jag ägnat åt att försöka få till flytt av telefonnummer, fixa med mobilabbonemang, köpa fax/multiskrivare, fixa med min företagsregistrering, bekanta mig med bokföringsprogrammet, mm. Snart skall jag åka till Sickla och träffa en person på försäkringsbolaget ang företagsförsäkring och pensionsförsäkring. Och så skall jag inhandla en ny mobiltelefon (eller rättare sagt, välja ut en med mitt nya abbonemang).

Sen måste all utrustning kopplas in och komma igång (fax, skrivare, mm) men det tänkte jag att Perra skall få hjälpa mig med ikväll, hehe! Så det är en hel del fixande som ni förstår. 


Jag har ju redan en stor kund som jag bara fortsätter att jobba för på samma sätt som jag gjort tidigare. Men imorse ringde en ny kund (en annan kommun) som ville höra om jag kunde tänka mig att arbeta hos dem! Så roligt att de ringer redan innan jag har hunnit med att marknadsföra mig - känns lite kaxigt att uppdragen kommer till mig utan att jag behöver jobba för dem, hehe   


Nej nu skall pudelen och jag ta en prommis innan jag sticker iväg!


Ha de!!

Av Helena - 28 november 2009 13:24

Var lite lätt ledbruten imorse när klockan ringde kl 0630. Två dagars målande och bärande av möbler tar ut sin rätt, men fint blir det!! För er som inte vet håller jag på och inreder mitt nya kontor och "hundmassagerum".


Idag var det dags för Nacka cup och Tina och jag var såklart tvugna att åka dit och supporta de tävlande!! Karin och Wilma tävlade och Wilma hade en härlig attityd under hela programmet och deras fria följ var helt fantastiskt.....de vänstersvängarna får du lära mig och Vilja när vi är igång igen   Tyvärr var Wilmenlund lite väl på gång redan under platsliggningen och satte sig genast upp när Karin lämnad. Men med 8,5 på FF (Wilma satte sig inte vid en halt) och 10 på hoppet och 10 på fjärren och den härliga attityden som Wilma hade programmet igenom tror jag nog att matte Karin var nöjd med dagens prestation trots att det tyvärr inte räckte till ett förstapris 


En som var väldigt nöjd med att få ta del av Wilmas pris var Tina som fick sitta i Karins knä  och till och med fick vara i Karins famn och gå fram för att ta emot priset!


 


Karin och Tina tänkte såklart på att klä upp sig lite extra såhär inför första advent och dagens outfit går såklart i rött



 

Tina ser helt wild and crazy ut på den här bilden!



Jag får nog räkna tänderna på pudelen ikväll för hon fick ta i för kung och fosterland för att tugga i sig de stenhårda hundkexen!


Vi får fortsätta  hålla tummarna härhemma för Jojo och Leya som vann klass två och skall tävla cupfinal nu på eftermiddagen


Nu skall jag försöka röja det sista och bära ut målarpytsar, rollers, mm i förrådet och bära in adventsljusstakar och stjärnor! Ikväll blir det krogen för att fira en 50-åring (jo trots min ungdom så känner jag såå gamla människor - man är välan mångkulturell)!


Ha en härlig första advent alla vänner!



Av Helena - 24 november 2009 18:55

  Dagens mage är stoor, rund och go Kyss Och benen blir kortare och kortare för var dag som går.


Igår var jag ner till djuraffären och vägde henne och hon har gått upp drygt 7 kg!

 

Om det är många valpar, mycket vatten eller om magen är full av nypon får tiden utvisa Flört

 

Häromdan när jag surfade runt och letade Back on Track täcken kom jag in på en hundsida som sålde nyponpulver till hund! Så tänk hur klok naturen är att hon känner att hon behöver mycket C-vitamin och antioxidanter nu till valparna för hon fortsätter med sitt nyponätande och det blir fler och fler nypon för varje dag. Förut stannade hon till och tog ett eller två i farten men nu står hon kvar och smaskar och äter. Ikväll när hon kom in och hade varit ute med husse låg hon och smackade så konstigt och när jag tittade i munnen hade hon ett nypon i gommen som satt fast med kvisten mellan tänderna Rynkar på näsan 

 

Imorgon ska vi åka till Eskilstuna så Vilja får boa in sig i valplådan de två veckor som är kvar (enligt SKK:s regler). Jag får väl plocka en påse nypon som hon får med sig för man kan ju inte vara säker på att det finns nyponbuskar i

E-tunaFlört

 

Tror jag missade att berätta vad jag fick i avslutningspresent från jobbet?! jag fick ett presentkort på 1000 kronor på So for Pets - en djuraffär som har allt man kan önska sig till sina fyrbeningar!!

 

Det kunde inte bli mer rätt = The best a girl can get!!

 

 



  

Må så gott!

Av Helena - 22 november 2009 19:49

Idag på förmiddagen träffades jag/Vilja/Tina och Karin/Wilma och tog en prommis bort till Danmarks ängar. Väl där la vi ut smådummisar, några stora och tennisbollar mitt på ängen där det var lite högre gräs och sly. Sen gick vi fot runt denna "ö" och skickade hundarna en och en som på ett närsök (från ca 5 meters håll). Vilja plöjde sig in i den snåriga terrängen och tog förstås helst dummisar och lämnade tennisbollarna till Wilma som föredrar dessa Flört Såklart fick Wilma ta en och annan dummi och Vilja tog faktiskt två tennisbollar (när det inte fanns så mycket att välja på).


När vi kom hem masserade jag Wilma under tiden som matte Karin fick en kopp kaffe och läste igenom mitt projektarbete! Tack Karin för att du orkade läsa igenom det och hade bra synpunkter. Nu börjar det kännas färdigt....så skönt! Wilma tyckte det var mysigt med massage men såg lite skeptisk ut när hon gång på gång la upp magen och jag envisades med att massera ryggen, sidorna, hals, huvud och tassar. Sötis Wilma!!


Nu på eftermiddagen har vi haft besök av supertrevliga valpspekulanter. De bor precis här i närheten och är spekulanter på en Leiavalp men ville passa på att träffa Vilja innan hon åker till Eskilstuna eftersom Viljas valpar ev. passar bättre i tid för familjen. Vilja charmade såklart både matte och barnen och ena dottern ville nog helst ta hem Vilja Kyss


Oavsett om det blir en Leiavalp eller en Viljavalp så vill matte träna med oss till våren, jättekul med tre små flattevalpar i gruppen och såklart tycker jag att det vore supermysigt att få ha tre av Viljas valpar på så nära håll och få träffa dem så ofta!!


Snart kan jag inte blunda längre för det fakto att min Vilja skall bo i Eskilstuna i så många veckor!! Vilja kommer klara det bra det är jag säker på men jag vet inte hur jag skall kunna överleva dessa veckor!! Även om jag kommer vara inneboende i Wehinger-Redlund klanen i perioder så kommer jag ju inte kunna vara där hela tiden!


Nej, nu skall jag läsa Linns skolarbete!!



Kram


ps Höll på att glömma.....GRATTIS Jessica & Vexa som tog sitt LP1 idag med finfina poäng!!! Ds

Av Helena - 20 november 2009 16:06

För det mesta när vi går ut så vill Vilja stanna och äta nypon på två olika buskar och hon har stenkoll på var dessa är Skrattande



Min mobil har verkligen inte världens bästa kamera men jag lägger ut bilderna ändå!




Förut har hon mest ätit om hon har råkat gå på den sidan men nu den senaste veckan så är hon väldigt noga med nyponen så hon byter sida i väldigt god tid och stannar till och tar ett nypon på varje buske!


Nu ska jag hoppa in i duschen och åka iväg för ikväll skall mina arbetskamrater fira av mig med middag på indisk restaurang och barrunda Flört


Jag jobbar mina 3 sista dagar nästa vecka och sen skall jag jobba åt mig själv, tjohoo va det skall bli härligt!!


Ha de!

Av Helena - 18 november 2009 23:13

42 dygn har gått och 21 dygn är det kvar till nedkomst och magen och tuttarna växer så det knakar!! Tror faktiskt att ultraljudet var lite missvisande......jag börjar bli ganska övertygad om att det är betydligt fler än fyra valpar därinne Skrattande





Hon ser inte direkt överlycklig ut över att få vara med på bild eller vad tycker ni?



Har hört många som säger att det kan vara betydligt fler än veterinären tror efter ett uptraljud, det enda man egentligen får reda på är OM tiken äör dräktig inte hur många valpar det är!


Godnatt!



Av Helena - 18 november 2009 19:20

....av mina kurskamrater Glad



 

Först och främst frökens visningsobjekt Moses som legat platt fall för att visa upp sig inför hela klassen så fort han blivit ombedd!



 

Sen har vi lilla söta Saxon chiuauablandningen som inte bara ser ut som en Gremlins han låter som en Gremlins ocksåTungan ute




     


Och sist men inte minst let me proudly present Spirit den flinande flatten Tungan ute


 


Men när det var dags för massage slutade han flina och la sig ner så matte fick massera........



 



......och själv så har jag haft en likadan dag som igår.....sitta på stolen...ligga på stolen....somna....snarka... vakna.....få massage....somna.....ut och kissa.....vakna och sitta på stolen......klättra upp i nåt ledigt knä....somna om....snarka.....vakna för mer massage....ut och kissa......sova och snarka och sen var det dags att åka hem! Jisses vad fort dessa tre dagar har gått och nästa kurs är inte förrän i januari!!

Jag längtar redanFlört


Puss på er från Tina!


Ps Agge & Tyra vi tror bestämt att ni känner den flinande flatten Ds

Av Helena - 17 november 2009 18:34

Idag har vi fortsatt att gå igenom ännu fler muskler och matte som var skeptisk till om jag hade några muskler har lyckats hitta alla de ytliga musklerna på mig och även några av de som ligger lite djupare. Så än har tanten lite muskler kvar! Men nåt sixpack på min mage hittade hon inte sa hon, men då funderade jag faktiskt på hur hon har det ...har hon nåt sixpack själv kanske? Och hon är ju ändå bara 40+.




Själv tycker jag de har så långa krångliga namn.......latissimus dorsi, longissimus dorsi och så brachicephalis som är min favorit för jag tycker det låter som en dinosaurie Glad





Och en som nästan är lika stor som en dinosaurie är en av mina trevliga kurskamrater men han är vansinnigt snäll.......





.........och den danska samojeden i raden framför gör inte så mycket väsen av sig han heller..........




..........och mina två unga pudelgrannar är faktiskt väldigt justa dom med trots att de är lite barnsliga Flört



Sen är det flera kompisar som matte inte lyckades fånga på bild, en liten chiuauabandis, en skratttande flattekille och en stövare-schäferblandning som kan gaffla rätt bra när hon sätter igång men hon tystnar snabbt så det är faktiskt väldig lugn och ro i klassen. Oj, jag höll ju på att komma frökens hund 11-åriga labben Moses som ligger platt fall mest hela tiden......trodde nästan det var en uppstoppad hund ett tag Skäms





Idag när jag blev trött på att sitta upp och lyssna på allt dravel om muskler hit och dit så klättrade jag helt enkelt upp i knät på vår danska granne och där kunde jag ligga och snarka högt så de nästan inte kunde höra vad fröken sa! Men jag tänkte att då kanske de skrider till handling och masserar lite mer snart.





Och det är riktigt mysigt så när matte är klar och går därifrån så ligger jag kvar på yogamatttan en lång stund och funderar på om hon skall komma tillbaks och massera lite mer eller leta muskler Kyss



Och ni, jag såg att matte lämnade kvar yogamattan och filten så jag anar att det blir skola imorgon ochså!!


Hej hopp från Tina!



Ps Jag hörde ryktas om att matte skall ha 90 praktiktimmar på 30 olika individer under våren så jag kommer nog tyvärr få konkurrens om massagen Skrikandes Men då kanske ni som är mina vänner kan få chansen att testa och jag kan bara säga en sak, slappna av för det är riktigt skööönt! Ds

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards