HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Säsongens sista jaktträning, massage och valpspekulanter!

Av Helena - 22 november 2009 19:49

Idag på förmiddagen träffades jag/Vilja/Tina och Karin/Wilma och tog en prommis bort till Danmarks ängar. Väl där la vi ut smådummisar, några stora och tennisbollar mitt på ängen där det var lite högre gräs och sly. Sen gick vi fot runt denna "ö" och skickade hundarna en och en som på ett närsök (från ca 5 meters håll). Vilja plöjde sig in i den snåriga terrängen och tog förstås helst dummisar och lämnade tennisbollarna till Wilma som föredrar dessa Flört Såklart fick Wilma ta en och annan dummi och Vilja tog faktiskt två tennisbollar (när det inte fanns så mycket att välja på).


När vi kom hem masserade jag Wilma under tiden som matte Karin fick en kopp kaffe och läste igenom mitt projektarbete! Tack Karin för att du orkade läsa igenom det och hade bra synpunkter. Nu börjar det kännas färdigt....så skönt! Wilma tyckte det var mysigt med massage men såg lite skeptisk ut när hon gång på gång la upp magen och jag envisades med att massera ryggen, sidorna, hals, huvud och tassar. Sötis Wilma!!


Nu på eftermiddagen har vi haft besök av supertrevliga valpspekulanter. De bor precis här i närheten och är spekulanter på en Leiavalp men ville passa på att träffa Vilja innan hon åker till Eskilstuna eftersom Viljas valpar ev. passar bättre i tid för familjen. Vilja charmade såklart både matte och barnen och ena dottern ville nog helst ta hem Vilja Kyss


Oavsett om det blir en Leiavalp eller en Viljavalp så vill matte träna med oss till våren, jättekul med tre små flattevalpar i gruppen och såklart tycker jag att det vore supermysigt att få ha tre av Viljas valpar på så nära håll och få träffa dem så ofta!!


Snart kan jag inte blunda längre för det fakto att min Vilja skall bo i Eskilstuna i så många veckor!! Vilja kommer klara det bra det är jag säker på men jag vet inte hur jag skall kunna överleva dessa veckor!! Även om jag kommer vara inneboende i Wehinger-Redlund klanen i perioder så kommer jag ju inte kunna vara där hela tiden!


Nej, nu skall jag läsa Linns skolarbete!!



Kram


ps Höll på att glömma.....GRATTIS Jessica & Vexa som tog sitt LP1 idag med finfina poäng!!! Ds

 
 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

22 november 2009 20:41

Det är så spännande med Viljas valpar. När är nedkomst beräknad?

Jag var i era hoods idag, tränade på Nacka Bk och det var såååå halt och såååå lerigt. :/

Ska du till Nacka i helgen o kolla Nacka cup så möter jag gärna upp dig där. Tänkte kolla in tävlingarna och passivtetsträna Pebbels.

Kram

http://www.hundtraningen.blogspot.com

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

22 november 2009 20:49

Förstår att det blir tufft att lämna bort Vilja, MEN det kommer ju något väldigt gott ur det...en Vilja-valp! Kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingen bild

Irene

22 november 2009 20:59

..det tryggaste är att veta att hon är i goda händer :o) Sen suger det i magen men det här har varit mina scenarion :
valpning- å hejrå ! 4 v- hej matte, kom får du se, måste gå nu hejrå matte, 6 v- heeej matte, va´längesen, puss, ska du åka nu? Hejrå, vi ses snart!? 8 v-Matte!! Ja dom är där och ja dom är söta men Kom Nu så åker vi hem!

Kram I

 
Annica

Annica

22 november 2009 21:28

Japp Helena, nu är det dags för Vilja åka till BB ;-)

http://www.ryegates.se

 
Ingen bild

Jessica & Vexa

22 november 2009 21:36

Tack för GRATTIS både här & i min blogg!
De tog lite längre tid med lydnaden än va ja hade trott men fy skam den som ger sig;)

Tungt att vara ifrån sin älskling så länge - men hon bor ju hos sin favvo"mormor"

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 november 2009 22:18

Tack för idag. Wilma ställer upp för massagepraktik när som helst, precis en sysselsättning i hennes smak.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

23 november 2009 20:25

Tjaba !
Det här med att skicka två hundar brukar trigga ganska bra för den som just då inte jobbar :-)) !
Vi ( alltså en kompis och jag ) brukar utnyttja små såtar på det viset, fast då har vi oftast mest " cold cases i form av pippisar " och dummisar som vi preparerar såten ;)) !

Antar att du bara går omkring och njuter av att nu kunna skriva in i agendan att du ska ha möte med chefen, när du ska ut på nåt viktigt " eget " hundmöte *fniss* !!

Helt i stil med I`m gonna sit right down and write myself a letter ;)))

KRAAAAM
PS Förresten ! Har jag missat namnet, eller har du inte avslöjat det än !?!? DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

23 november 2009 22:31

Javisst, nu ska vi bara göra rätt i små steg och med hökögon på varandra :-) I alla fall du på mig.

Ang lörd så får vi se hur dagsformen och vädret är, hade ju liksom avskrivit de aktiviteterna och tackat ja till en fest på fredagskväll :-/.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

23 november 2009 22:49

Men vänta nu... det dröjer väl lite till innan det är dags för att "checka in" på BB?

Så klart kommer det att bli tomt ett tag... men sedan blir det full hus!

Så mycket spännande du har att se fram emot nu, egen företagare & mormor.

Kramizar

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards