HOLMSTORP

Alla inlägg under maj 2010

Av Helena - 31 maj 2010 15:48

Årets kennelläger gick liksom förra året av stapeln på Fliken i Västmanland (har hela tiden trott att det låg i Dalarna men tydligen inte :-))


Men annars var det mycket som var annorlunda i år när jag, Karin, Perra, Peter, Vilja, Wilma, Lystra och Miso packade in oss i vår bil på lördagsmorgonen! Vilket gäng!


Perra och Peter fick ju den äran att träna med de stora hundarna (Vilja och Wilma) i blåbärsgruppen och som Perra sa när han presenterade sig var det ju han som var blåbäret och inte Vilja   



  

Vilja tog uppgiften att lära husse allt hon kan på fullaste allvar och hon och Perra var ett riktigt team hela helgen. Det var knappt att hon såg mig när hon kom gående med "sin" husse   


Hon hjälpte husse genom att springa rakt och fint dit han pekade trots att hon satt med kroppen i 90 grader åt andra hållet, hon satt snällt och fint vid hans sida vid vattenmarkeringarna trots att han inte hade full koll på henne. Om jag inte hade vetat att hundar inte kan tänka högkognitiva tankar kunde man nästan tro att hon tog större ansvar eftersom husse inte riktigt hade koll    Men det kan ju faktiskt vara så att hans coola och lugna inställning smittade av sig så hon också blev lugn och inte satt på helspänn. Eftersom hon har knallat för mig alltför många gånger har jag ju en förväntan att hon kan knalla och då gör hon kanske det bara därför att hon känner av min sinnesstämning  Iallafall så är jag jättestolt över mina två älsklingar som skötte sig så bra hela helgen.


Blåbärsgruppen


Perra var jättenöjd och de verkar ha haft en superrolig helg i blåbärsgruppen. Blåbärsgruppen med Karin som instruktör höll ihop i vått och torrt och tyckte inte att jag och Karin skulle lägga oss i så mycket när vi försökte få ur "gubbarna" vad de hade gjort under dagen.


Så nu blir det Perra och Vilja som startar på WT och viltspår på Gålö i Juli och på Flatmästerskapet i Augusti   



Jag & Lystra har också haft en superrolig och lärorik helg för Eva Thoren och på tisdag är det dags igen när jag och Karin och systrarnaBUS ska börja våran valpkurs (apportering med klickertänk) hos Eva - ska bli så kul att få en så bra start på vår apporteringsträning. Eva är verkligen suveränt duktig!


Som vanligt var det full fart hela dagarna och lördagskvällen bjöd på trevligt umgänge med alla härliga ryegatare!


Det var fem av Viljas valpar med i helgen. Bonzo/Cissi, Vera/Agge, Miso/Karin och Lystra/jag gick i valpgruppen och skåningen Zebbe gjorde succe i bruksgruppen tillsammans med sin husse Jan. Trots sin ringa ålder hade han tydligen skött sig otroligt bra på söket och både instruktör Ulle och flera av de andra i gruppen var väldigt imponerade av lilla Zebbe.


Vilja med fem av sina elva barn

Zebbe, Lystra, Vilja, Miso, Bonzo & Vera


 



Nu blir det mest bilder för jag hinner inte gå igenom alla övningar som vi gjorde men det var valpapportering med klickertänk och fokus låg på stadga, lydnad och dirigeringar.


  Bonzo         Miso Cissi & Bonzo tränar stadga      Karin & Miso in action

  Liten trött Lystra

            Liten trött Vera

    Lystra ligger snällt och tittar på när de andra jobbar    


När vi kom hem hade Linn, Linnea & Isabelle middagen färdig och så fick jag en fin Morsdagsblomma av mina goa barn!


Ikväll ska vi till klubben på jourträning och imorgon ska vi åka till Eva och fortsätta på jaktkurs med klickertänk!


Ha en bra måndagskväll!

Av Helena - 25 maj 2010 22:31

Jag har inte riktigt blivit vän med min nya HDkamera eller egentligen är det inte kameran det är fel på utan att det inte funkar med Windows Moviemaker som redigeringsprogram. Jag kan ladda in filmerna i datorn och ladda upp dem på youtube om jag tar dem som de är men jag tycker ju det är kul att klippa ihop filmerna och lägga till text och så. Så nu skall jag ladda ner och prova ett redigeringsprogram från Adobe som jag kanske ska köpa om det är bra. Är det någon som har erfarenhet av redigeringsprogram för HD filmkameror så tar jag gärna emot tips på bra program som inte kostar en förmögenhet. Det behöver ju inte vara värsta proffsprogrammet bara jag kan lägga till text och klippa så är jag nöjd. 


Jag filmade lillfisen idag när vi tränade inne och hon är så söt när vi tränar stadga på sitt och hon sitter alldeles still och fullkomligt studsar upp på FRI kommandot! Igår bestämde jag mig för att plocka fram backandet igen för det var längesen vi gjorde men det tog ett tag innan hon kom på vad jag ville. Hon vill helst bjuda ingångar om jag står upp så jag fick sitta lite på huk till en början, eller stå emot en vägg så hon inte kan göra ingångar. Idag när vi plockade fram det gick det fortare och det blev många fler steg bakåt.


Ingångarna är som sagt det hon helst bjuder och nu på promenaderna är hon så söt när jag ropar på henne för då kommer hon i full fart och slänger sig in i utgångsposition   Karin och jag pratade om vad man ska ha för kommando på inångarna eftersom man inte alltid vill kräva att de skall sätta sig i utgångsposition för att man ropar på dem med namn. Men nu har jag bestämt mig för att ha hennes namn som kommando för att komma in i utgångsposition. När jag inte kräver att hon skall sätta sig vid sidan har jag ju visselsignalen för då räcker det ju att hon kommer fram till mig framifrån. Har märkt att hon inte lyssnar lika bra på pipan som på sitt namn så jag skall träna mer på inkallning med pipa. Tänkte träna det imorgon om jag, Karin och Sus kanske ska till klubben så man har en medhjälpare.


Nu ikväll när jag hade tränat med Vilja fick Lystra leta dummisar i riset för första gången. Hon fick sitta kvar när jag gick ut och la en dummi i riset och när jag kom tillbaks skickade jag ut henne att leta. Hon nosade och letade så fint och första gången hittade hon den direkt, plockade upp den och kom till mig med den (släppte den framför fötterna) i full fart. Andra gången hittade hon den inte på en gång så då kom hon i full fart och satte sig i utgångsposition (brukar ju löna sig) och sen sprang hon i lika full fart iväg igen och hämtade dummin. Jag har ju medvetet inte tränat apportering med dummi för att hon inte skall bli så taggad på dummis och för att hon inte skall få hämta innan vi har avlämningarna. Så jag kommer absolut inte träna kast men tänkte börja introducera lite nosarbete (att hon får leta) och träna på att hon ska vilja komma direkt in till mig då hon har hittat något under tiden som vi tränar avlämningar separat.


I helgen ska vi på Ryegatesläger och då ska Eva Thorén ha halvdagar med valparna lördag och söndag. Det ska bli så kul att komma igång med apporteringen med Eva som instruktör. Det blir lite introduktion för mig och Karin för sen ska vi gå för Eva 4 gånger i Juni. Eva är mig veterligen den enda som har fört upp en hund till jaktchampion enbart med klickertänk!


Perra skall oxå med på Ryegateslägret i år. Han skall gå med Vilja i blåbärsgruppen och det blir nog bra att de får en egen start på sin "karriär", utan att jag lägger mig i    De får sällskap av Peter & Wilma och det skall bli roligt och mysigt att ha "gubbarna" med sig på läger!


Vilja och jag fortsätter för övrigt att nöta signaler, dirigeringar, lydnad och stadga och ikväll fick hon ett sånt där "fullifan" ryck och jag kände hur irritationen bubblade i mig men vi fortsatte och jag lyckades vända det så det blev bra iallafall. Efter att ha gjort sitt tokryck gjorde hon sitt bästa för att göra matte på gott humör igen så det slutade med minst 9 till mig mot 1 till Vilja!!


På väg tillbaka fick det lilla träsktrollet ett sånt där riktigt flatteryck i träsken så det blev till att duscha hela henne IGEN. När jag ropade på henne kom hon som skjuten ur en kanon och tryckte sig in vid mitt ben så även jag luktade gammalt träsktroll   


Imorgon ska hon till syrran och de har inte träffats på flera dagar nu så jag tror de är ganska laddade båda två   


Strax landar bästaste Linn på Skavsta (och sen skall det åka flygbuss till centralen) så Perra sitter och väntar på att åka och hämta henne, Hilda och Catte på centralen! De har varit i London sen i fredags och det ska bli så skönt att få hem henne igen  


Gonatt!

Av Helena - 23 maj 2010 14:51

...ut i vida världen  


Idag på fm fick Vilja gå spåret som Perra la igår. Det hade då legat precis 24 timmar och oj va kul det var att spåra med henne idag!! Hon gick med nosen i backen i spårkärnan i stort sett hela tiden. Sprang en lov för att kolla så hon var rätt på nåt ställe men annars tuffade hon bara på........i lugn och bra takt för att vara Vilja och även om terrängen var lite besvärlig emellanåt så var det riktigt behagligt att hänga med henne idag.


Perra fick tyvärr slut på blod eftersom det var för stort hål i korken så spåret blev inte så långt som det var tänkt men det var ganska svår terräng på sina ställen med karga berghällar, våtmark, mm. Det kanske var bättre att hon fick genomföra spåret och lyckas så bra än att hon skulle bli trött och börja slarva mot slutet, eftersom hon inte är i toppkondis. Nu i veckan skall vi lägga ett längre spår.


Spårlängd: 273 m (3 vinklar, ca 30 meters bloduppehåll, ingen återgång)

Liggtid: 24 timmar

Spårtid: knappt 6 minuter


Viljas dotter Röja gick sitt första viltspår förra veckan och hon gick ett 200 meter långt spår på 4 minuter!!! Imponerande att en så liten tjej kunde tuffa på och spåra så långt som 200 meter redan första gången   Vilken naturbegåvning  


Duktiga Röja & duktiga matte Lisa!







Nu på eftermiddagen skulle jag och Karin åka till klubben och träna men precis när vi skulle börja packa så öppnade sig himlen och Tor började banka med sin hammare  ! Och inte för att det är ofta som vi bangar vädret men det kändes lite onödigt att ge sig ut i detta när man inte var tvungen så vi bestämde oss för att avvakta en stund och se om det blir bättre.


Måste erkänna att det var ganska skönt att gosa ner sig i sängen en stund och mysa med datorn och kvällstidningen!


Av Helena - 22 maj 2010 18:04

....vi fick på en gång! Hela veckan har varit helt fantastisk    och det har varit väldigt skönt att jobba hemma 3 dagar av 5.


  Sämre arbetsplats kan man ju ha  


Hundarna blir rätt slut av värmen, de har ju inte heller hunnit vänja sig när det kommer så plötsligt. På dagarna har de inte gjort många knop utan varit rätt nöjda med att ligga i trädgårnde eller på altan och slappa. Igår var det jag som fick skaka liv i dem för att vi skulle komma ut på en prommis  


Häromdagen fick jag ett infall och bestämde mig för att anmäla oss (Vilja & mig) till Flatmästerskapet i Augusti! Det ni, från att ha varit på väg att ge upp till att komma på att vi ska starta på FM!! Men som Anna (med brorsan Molle) sa det är ju två månader dit! Vi har ju faktiskt haft 74 poäng på ett WT (1 poäng från uppflyttning) så jag vet ju att vi kan men det känns osm om vi har tappat så oerhört mycket under Viljas mammaledighet. Det har resulterat i att jag har gjort övningarna enklare för Vilja men häromdagen kom jag på att jag istället skall göra det SVÅRARE för henne. Vilja har en fantastisk näsa och är oerhört snabb och kvicktänkt och till det har vi en dålig lydnad (i jaktsammanhang). Kan själv, tänker Vilja och sen gör hon sitt bästa för att lösa uppgiften, utan mattes hjälp. Det är här vi har vår stötesten och det är detta jag kommer jobba på i två månader. Jag skall göra det så svårt för Vilja att hon inte kan lyckas om hon INTE lyssnar på mig. Jag ska få henne att tänka att matte vet alltid var dummisarna ligger så det är bäst att jag lyssnar på henne! Smart va  


Så därför har jag den här veckan tragglat lydnad, stadga, signaler och dirigeringar i en och samma övning som går att förändra i det oändliga. Jag har lagt ut dolda linjetag åt två håll utmed en linje. Och sen har vi gått fot fram och tillbaka utmed linjen, jag har satt ner henne och gjort linjetagstecken och belönat att hon suttit kvar, eller så har jag skickat henne åt ena hållet och antingen låtit henne hämta en dummi om hon sprungit rakt och fint (litat på att matte pekat rätt) eller kallat in henne om hon har sprungit snett. Ibland har jag blåst ner henne stopp/sitt och kallat in, blåst närsökssignal (om det har legat nåt där) eller skickat på UT. Sen har jag vänt om och skickat åt andra hållet, osv. Nån gång har jag lagt en dummi 90 grader in i skogen, skickat framåt, blåst stopp och skickat höger eller vänster.


Jag har bara lagt ut när hon inte har sett och jag har haft små (och några stora dummisar) som jag har grävt ner och gömt under mossa, mm så att hon inte skall få dem i näsan och hitta dem om hon inte har lyssnat på mig.


Men hon har en otrolig näsa och en gång hade jag lagt högerdirigeringen lite för nära linjen och då kom hon i full fart mot mig och tvärnitade och vädrade in i skogen och stack in och hittade den dummisen. Jag kan inte fatta hur hon kan känna det när hon passerar i full fart men man måste ju ge henne en eloge för att hon har näsan påkopplad i alla lägen.


Jag introducerade den här övningen för jaktgruppen i torsdags eftersom var och en kan variera den och träna på det man själv vill, så det blev några olika varianter. Jag känner att Vilja på bara ngra dagar har blivit bättre på att lyssna på mig och nu är det bara att nöta och nöta!!




Idag har mitt lilla träsktroll (Lystra går hädanefter under namnet Fiona det lilla träsktrollet) simmat!! Hon dyker med huvudet före ner i varenda träsk och dypöl som hon ser och idag var såklart inget undantag.


 

Undrar om hon egentligen vill vara brun som mamma?!


Mattes goa träsktroll  


   


Men idag orkade jag inte gå hem och duscha henne igen så eftersom vi inte var så långt ifrån havet gick vi ner dit för att hon skulle få skölja av sig all dy och så mamsen också fick bada lite.


 

    Blötdjuret!!


 



Lillfisen kastade sig i vattnet efter mamma och simmade som om hon aldrig hade gjort nåt annat. Jag blev verkligen förvånad för nog för att flattarna gillar vatten men de flesta valpar brukar mest springa i strandkanten och plaska och inte vara så duktiga på att simma till en början. Hon hade lite höga framtassar och plaskade lite de två första simtagen men sen simmade hon lugnt och fint!!


Mattes duktiga träsktroll  


Nej nu skall jag ut och chilla på altanen en stund till. Imorgon skall Vilja få ta det viltspår som husse la imorse. Hmm han sa att det blev ett tufft spår så vi får väl se hur det går men som sagt Vilja är ju en tjej som behöver utmaningar    



Ha en skön kväll!

Av Helena - 16 maj 2010 21:42

Åhh vilket härligt sommarväder vi har haft här i Stockholm i helgen! Igår när jag tog Vilja och kickade ner till Glasan var det fullt av folk och barn som badade!! Dock hade de inget emot att få sällskap av en badglad flatte så Vilja fick simma några längder tillsammans med barn och soldyrkare.


Imorse var det inte lika soligt men mitt på dan var det riktigt varmt när vi packade och klädde oss för valpträff i Eskilstuna. När vi klev ur bilen höll jag på att frysa ihjäl så det var tur att jag hade packat ner en jacka även om jag trodde att jag skulle kunna träna i t-shirt och väst.


Förutom Lystra så var det Texas och Vera (och Polly såklart) från Viljas kull och Happy från Leias kull.


  Maria & Texas


Tecken och signaler: Vi började med att träna tecken och signaler. Annika visade med lilla Polly som så duktigt satte sig på signalen och skumpade iväg med sitt gipsade ben mot den matskål som Annika dirigerade till.


Jag har inte tränat sitt på pipa med Lystra men jag väntade bara in att hon var på väg att sätta sig och blåste då signalen och höjde handen och hon fattade direkt vad det var frågan om och när vi sen kom hem så satt hon sig direkt när jag testade att blåsa i pipan :-)


Vi fick alla göra övningen utefter hur långt vi kommit, så jag körde dirigering rakt fram med Lystra eftersom det är det vi har tränat på. När vi kom hem var jag så taggad på tecken träning så då gick vi  vidare och tränade höger och vänster. Jag började med att träna åt ena hållet först och det funkade jättebra. Hon var riktigt duktig på att sitta på pipa, att sitta kvar när jag la ut godisarna men det blev lite svårt när jag la ut åt båda håll. Hon fattade inte att hon skulle gå till vänster som jag gav tecken till när hon var som mest fokuserad på godbiten till höger. Så först valde hon att istället sitta kvar tills hon var  säker på vad jag menade men ganska snart förstod hon att det fanns godbitar på båda skålarna.


  Agge & Vera



Inkallning: Alla fick göra två inkallningar där Annika höll i valpen och matte sprang iväg på fältet och blåste inkallningssignalen och då var det full fräs till matte där det blev bus och lek. Vera busade så intensivt med matte Agneta att blodvite uppstod :-)


Apportering: Vi fick prova på en liten app

ortering med eller utan koppel (hämta, komma till matte och hålla dummyn i närheten av matte). Vi har ju inte tränat detta så mycket mer än att Lystra hämtar in tidningen varje morgon och den kommer hon ju väldigt stolt med och vill visa och lämna. Men jag tog det säkra före det osäkra och hade koppel på henne och hon tycket nog att dummin var finare än tidningen men valde att komma till mig med den iallafall när jag backade.



Perra fick vara Pollyvakt


 


Följsamhet: Sista övningen för dagen var att vi fick stå i en ring och att var och en hade kontakt med sin valp under tiden som ett ekipage skulle gå slalom runt kompisarna. Valpen som gick runt skulle såklart hålla kontakt med sin matte och villigt följa efter. När jag kollade på filmen (Perra filmade och jag skall försöka klippa ihop den när jag får tid) såg jag att jag lockade med mig Lystra runt genom att jag hade handen i godisfickan    Men det var tydlgen ingen som såg det eller iallafall var det ingen som sa nåt  


Annika avslutade med att gå igenom hur man börjar träna viltspår.


Och till sist blev det fika på altanen. Dock inte i sol men Happys matte hade bakat en underbart god rabarberkaka som vi alla fick avnjuta och då kändes det ändå som SOMMAR!


TACK till Happys matte för en mycket god kaka, tack till Annika för en trevlig valpträff och tack till Maria, Agge och Happys familj för trevligt sällskap.


Ps Får se om jag hinner klippa ihop filmen imorgon. Jag är ännu inte riktigt kompis med min nya videokamera som lägger upp filmerna i ett annat format än jag är van vid, vilket gör att jag inte kan använda mitt vanliga redigeringsprogram. Ds


/Helena

Av Helena - 16 maj 2010 20:45


Igår var vi på Moas studentskiva med maskeradtemat "såhär kommer du aldrig se mig igen". Vi diskuterade fram och tillbaka vad det fanns för stora familjer som vi kunde klä ut oss till och till sist kom vi på en familj som var tillräckligt många - Familjen Barbapapa!!! De har ju egentligen sju barn men eftersom vi bara var åtta personer fick vi gå utan Barbafin     Perra var nöjd för han fick gå på studentskiva i joggingbyxor   


 


Barbamama och Barbapapa med alla sina barn, från vänster BarbaStark, Barbalala, BarbaFlink, BarbaSkön, BarbaBok, BarbaZoo  



  BarbaFlink och BarbaPapa


 

BarbaStark



Barbalala


 


BarbaSkön och Barbapapa tar en öl


   


Och såklart var det BarbaBok som tog studenten



Hejdå från familjen Barbapapa

Av Helena - 11 maj 2010 18:07

Idag när jag var på språng från ett besök till ett annat, gick jag och pratade med Perra i mobilen. Stressad som jag var skulle jag ta fram mobilen och kolla hur mycket klockan var.   Neej utbrast jag nu glömde jag mobilen på förra besöket!! Jag var precis på väg att vända om och gå tillbaka när Perra lite försynt sa - det kan du väl inte ha gjort. Först tänkte jag lite småirriterat  ifrågasätta hur han kunde veta det?? Det borde väl ändå vara jag som visste om jag hade glömt mobilen eller inte  



Nej nu ska jag & Vilja powerwalka långa rundan! Ikväll har vi fått med oss Eva så då blir det massor av snack samtidigt. Vi hinner ju så sällan prata med varann så det är perfekt att göra två flugor på smällen



Lystra har ju varit hos syrran idag så hon är ganska trött.  Tina och Vilja har varit hos mormor, så de har också fått vara ute en hel del, så Tina stannar nog mer än gärna hemma  



Ha en skön kväll!

Av Helena - 10 maj 2010 18:01

....på kickbiken! Idag på eftermiddagen lämnade Vilja och jag de små (B1, B2 och Tina) hemma och tog vår skogstur på kicken. Idag gick det fort vill jag lova, vi avverkade våra 4 km på 24.55.69 (medelhastighet = 9,6 km/h)  

Samma sträcka tog exakt 30 minuter förra gången (medelhastighet = 8 km/h)!  


De små sköter sig numera exemplariskt när de blir lämnade vilket är jätteskönt!


Däremot kom Lystra idag på hur hon skall komma ut från tomten. Jag brukar ju låta B1 och B2 vara ute en stund ensamma och så tittar jag till dem med jämna mellanrum. Idag när jag kom ut var bara Miso där och när jag ropade på Lystra kom hon springande och ställde sig utanför grinden och ville in   Jag fattade först inte hur hon hade kunnat hoppa över staketet men misstänkte att hon hade tagit vägen via bänken eftersom hon brukar hoppa upp och sitta på den. 


Lite senare när Miso hade åkt hem släppte jag ut henne och när jag kom ut och  ropade på henne kom hon i full fart (på utsidan av staketet) och försökte hoppa tillbaks på samma ställe men det var ju inte lika smart! Det blev en rejäl bakåtvolt eftersom hon hoppade rakt in i staketet som från det hållet hade fullhöjd. Att det dessutom står en stor järnbytta med blommor där gjorde ju inte direkt manövern lättare  


Nu funderar jag på om man ska sätta upp en spalje eller nåt så hon inte kan komma ut den här vägen "min lilla Houdini"


Imorse när vi tränade fick hon till flera snabba lägganden med paralella höfter så läggnadet börjar kanske ta form. Ingångarna börjar också bli riktigt snygga till ca 80 % för då och då kommer hon in och sätter sig snett men när hon inte får förstärkning på det försöker hon efter en liten stund rätta till sig själv - sötisen  


Vilja och jag har tragglat lite sitt, ligg och stå med både teknik och stadga. Hon står, sitter eller ligger så blickstilla när jag försöker störa henne med omvänt lockande men den svåraste störningen är när jag bara står mittemot henne och tittar på henne utan att säga eller göra nånting. Då försöker hon oftast bjuda nåt annat beteende om det går för lång tid,  Så det tränade vi på idag och efter ett tag verkade hon förstå att hon inte fick någon utdelning då hon ändrade position utan kommando.


Gokväll och ha en bra måndagskväll!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards