HOLMSTORP

Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Helena - 30 januari 2009 20:04

....med gemensamma krafter kan man klara så mycket mer!!


Snacka om samarbete!

Av Helena - 30 januari 2009 17:44

....att de är framme i Paris! Och ikväll skulle de nog gå på Louvren och kolla in Mona-Lisas leende :-)


Sen sa Perra att det hade varit nåt upplopp mellan ungdomar och polien någonstans i utkanten av Paris.........när vår älskling är där.......måste kolla upp vad det är som händer!!? Är det någon annan som har hört nåt om det?


På förmiddagen var jag och Vilja på klubben och tränade lydnad tillsammans med Veronica & Zappa och Ingmarie & Bluffa (tack Ingmarie att jag fick åka med dig). Först tränade vi lite linförighet, snabba ställanden och inkallning med ställande och Vilja var pigg och alert och jätterolig att träna med. På ställande under gång och inkallming med ställande körde vi med minidummie bakom henne och det är verkligen en hit! Hon stannade snabbt vid båda momenten!!


Sen turades vi om att dirigera och filma varandra genom alla eller några av lkl 1 momenten.Så nu skall jag maila över filmerna till Ingmarie och Veronica så de kan kolla in och analysera sig själva :-) Och jag skall såklart analysera mig själv.


Tyckte Vilja kändes seg under linförigheten då jag blev kommenderad men efter att jag hade kört några korta svängar och förflyttningnar med halter så kom hon igång och gick riktigt bra! Jag har märkt att jag inte skall köra någon längre stunds linförighet mot slutet av träningspasset för då orkar hon liksom inte hålla lika bra fokus som när jag börjar med det direkt när vi kommer ut på plan! Så mot slutet av ett träningspass skall jag göra lite fartigare/roligare saker som hopp över hinder, inkallning, fjärrdirigering och apportering för då kommer hon igång igen! 


Efter mitt studiebesök här på eftermiddagen passade jag på att "tjäna" lite pengar ā la Annicas modell :-) Att handla på rea är ju väldigt lättförtjänta pengar! Bla tjänade jag 800 kronor på ett par inomhusgympadojjor (med extra stadga i sidled) som Elias skall ha när han spelar tennis!


Hej hopp ikväll blir det räkor med lite goda tillbehör till middag!

Vad blir det hos er!


Ha en bra fredagskväll!


Här kommer ett litet klipp från idag: Hopp över hinder ā la lydnadsklass 1


P.s Står jag inte lite väl långt från hindret?? D.s

Av Helena - 30 januari 2009 08:53

Tänk att min "lilla" tjej har åkt till Paris idag *utan någon vuxen* med ett helt gäng cirkusungdomar! De skall se två cirkusföreställningar och kommer säkert få jättekul! Men jag kommer vara superorolig hela helgen innan vi kan hämta dom i Skavsta på söndag! Det är väl det som är en mors (eller rättare sagt förälders) dilemma.....å ena sidan vill man att ens barn skall få resa och uppleva roliga saker .....och å andra sidan är man så orolig att det skall hända något när man inte är med och kan beskydda dem!


Men det är bara att "bita ihop" och inse att man inte kan skydda sina barn hela livet.....man får inte ge vika för den oroliga "hönsmamman" som bubblar inom en!


Men jag saknar henne så att det värker i hjärtat när hon är borta!!


Ha en bra dag allihop, nu skall Vilja och jag till klubben med några ur träningsgänget!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards