HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Jo visst fanns det liv i magen!

Av Helena - 9 november 2009 19:03

Men det blir troligen inget jättegäng Flört Vi kunde se fyra stycken på samma bild men det är ju jättesvårt att räkna när man flyttar bilden. Även när veterinären klämde och kände på magen kunde hon känna fyra men hon trodde att det troligen var några till Skrattande


Så om några månader kanske Vilja har ett litet gäng såna här små sötnosar runt sig!







Och Tina har ett gäng (eller åtminstone en) såna här busar PÅ sig Skrikandes

Tror ni hon längtar lika mycket som jag??


Perra kom med lite vitt vin förut och ville att vi skulle fira, undrar just om det var firandet i sig som han var ute efter eller om han har börjat längta efter "sin" valp nu Flört


Kram på er!!


Nu får 4 veckor gärna gå fort (fast inte för fort för jag måste bli klar med mitt projektarbete först)!!



 
 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

9 november 2009 19:51

Åh, GRATTIS. Lite vin tycker jag absolut ni ska fira med!!!!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

9 november 2009 20:22

Weeeee! Så spännande :-) Det ska bli så kul att följa hela graviditeten. Här hemma firar vi med en bit choklad :-).

kraaaam

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

9 november 2009 20:56

Klart ni ska fira !!!! Kuuul ! Skoj även att hussen i huset ska ha " egen " hund :-))) !

Kramizar !

PS Fast oddsen pekar väl inte direkt på att jag tar storslam med mitt gissande då ... ;))) gissar jag *ler* !? DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

9 november 2009 21:03

Weeeeeee! GRATTIS! Vad roligt! Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Annica

Annica

9 november 2009 21:07

Så roligt! Men räknandet både på ultraljud och med händer får man ta med en STOR nypa salt.. Tror vi får nöja oss med att hon är dräktig.. Det kan vara fosterblåsor som ligger som ostbågar (alltså att man tror man ser fyra men det är bara två) till att det är dubbelt så många som man sett. Valpar blir det (förhoppningsvis, allt kan hända..) men hur många står skrivet i stjärnorna. Jag har viskat till Vilja vad jag önskar *blink*

http://www.ryegates.se

 
Ingen bild

Jag igen

9 november 2009 21:12

Glömde.. Men jag tror det är alldeles lagom med en inte alltför stor kull, Vilja har inte haft valpar förut och jag ser på Leia att hon har ganska mycket att stå i.. Jag med *hehe*

 
Ingen bild

Carmen

9 november 2009 21:42

Åh, va kul! Grattis, grattis! Klart Perra och du ska fira med lite vin när nåt sånt här trevligt blir ett faktum i höstmörkret!

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

9 november 2009 23:00

Yes, yes... vad kul & spännande att se hur många som så småningom ploppar ut :-)

Vad kul Helena att du skall bli "mormor".

Nu tror jag att projektarbetet kommer att gå lätt som en plätt!

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Ingen bild

Belle

9 november 2009 23:13

Wiiiho! Såklart ni ska fira! :D Ska bli spännande att se hur många det blir och nu håller jag tummarna att allt går bra!!
Puss!

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

10 november 2009 09:18

Åh, vad roligt - stort grattis. Vi kan väl hoppas på en lite "lagom" stor kull. Nu håller vi tummarna för att allt går bra!
Kram på er!

http://vitherde.wordpress.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

10 november 2009 19:31

Hörde du på nyheterna att den varg som styrker omkring i närheten av Berghamra har fått sig en fästmö. Till våren kanske det blir valpar där också. Häftigt! Första valpflocken i så fall på hundra år.

kraam

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

10 november 2009 20:16

JAAAA VI SAKNAR ER!!! Det är inget kuligt utan er! Och det var verkligen folktomt på nacka igår. Har de slutat med jouren? Eller är alla mörkertrötta?

Javisst, Bergshamra i Stockholm. Visst är det coolt?! Hanen är tydligen chippad. Har vandrat 200 mil från Bollnäs västerut och sen ner till Stockholm. Hans pappa kom från Ryssland. Tiken har dykt upp nu nyligen, de sa inte varifrån.

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

10 november 2009 20:44

Hallå i stugan!

Tjuvläste om träning på söndag? Får jag hänga med? Jag är inte på topp när det gäller motivationen, men jag skulle gärna köra en platsliggning och hoppet iaf (de saker jag inte kan träna solokvist).

Krama och pussa Viljas mage ;P

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

10 november 2009 20:50

Visst tänkte du jaktträning på söndag? Jag hänger gärna på.

Jag föreslog för Susanne en miniträning på lördag, kanske bara en platsliggning och något mer och sen promenad. På lördagen måste jag vara hemma 15.00, men innan dess kan jag.

(Komplicerat att försöka kommunicera/bestämma något med två bloggar :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

11 november 2009 07:24

Hej på er!

Här har det hänt massor!!!! Valpar i magen, toppenkul!!!! Förstår att han längtar efter en egen liten vän att få ta hand om he hee.

Hoppas du har blivit helt frisk och att "knorren" ej växte ut.

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Sinna

Sinna

11 november 2009 08:37

Åhh så spännade!!! Vad roligt att mannen ska ha en egen hund :-)
Ha det så bra
Kram Sinna

http://drevteamets.wordpress.com

 
Ingen bild

anna

11 november 2009 14:34

Roligt att det verkligen är valpar imagen!!
Förstod inte vad du menade med Molle får skulden men han såg skitigast ut..Innan badet alltså, Musse är ju så lurvig så han gick inte att få helt ren.
Fick inte Vilja nåt vin???

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

11 november 2009 16:54

Men hallå Anna, hon är ju graviiiiiiiiid! :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

11 november 2009 19:11

OJ VAD KUL!!!GRATTIS till Vilja och er allihopa:):)Så underbart att du ska bli" mormor " . kramisar L

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 november 2009 22:10

Ja här gäller det att hålla i så att de inte rymmer :-)

Jag hade en riktigt bra träning i dag på Nacka BK. Skönt att lyckas någon gång emellanåt också :-)

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

12 november 2009 22:18

Tjohoooo och GRATTIS!!!!

Fyra veckor säger bara.....swoooosch :)

Gu så roligt!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

13 november 2009 21:13

Antar att nedräkningen redan är påbörjad :-))) och att Viljan mer och mer kommer att bli behandlad som en diva ;) kanske tom få tillgång till en helt egen divan *ler* för hon kommer ju att bli mer och mer platskrävande ;))

KRAAAAM

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

13 november 2009 21:33

Hellu honeypies!
Är ni med i morgon, se mina förslag hos Susanne (jag är för lat för att skriva igen :-)

Hur mår mamma Vilja?

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards