HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Kennelflicka och barnvakt

Av Helena - 8 januari 2010 20:00

Igår åkte jag med Karin och Peter till E-tuna till Vilja och bebbarna. Eftersom jag ville träffa min Vilja och hennes små lite mer hade jag frågat Annika om jag fick våldgästa dem en natt  


Eftersom hon och Thomas skulle avlösa varandra på jobbet så kunde jag dessutom vara till lite nytta som barnvakt idag   




Och självklart var jag frivillig att erbjuda mig alla mat och kiss/bajssaneringspass med de små   


Ni kanske förstår att det var ett angenämt och svåremotståndligt arbete!

De har blivit så stora nu att de alldeles snart skall få flytta ut till hundhuset där de har större ytor att röra sig på. Och de har själva börjat förstå att det inte är bra att förorena i lådan där man sover så inatt/imorse så var det flera stycken som gnällde och stod på baktassarna för att försöka komma ur lådan och när jag lyfte ut dem på golvet så pinnade de iväg och bajsade!! Så duktiga och söta!

 

Finn ett fel på de två bilderna ovan!


   

 

 

 

 

 

 

 

        De har börjat busa med varann och ibland blir de riktigt upprörda och arga på varann men då kommer mamma Vilja och "går emellan"    


Nån av de här två tjejerna kan vara vår "Lystra" (namnet är än så länge inte bestämt men....)


    


Idag har jag, Alvin och Engla haft fullt upp kan jag säga men när mamma Annika kom hem möttes hon av de här två söta barnen!


 


Eftersom Karins Peter jobbade i E-tuna idag kunde jag åka med honom hem! TACK snälla Peter för att jag fick åka med dig och STORT TACK till Annika och Thomas för er gästfrihet och ett speciellt TACK till Thomas för all god mat!!



 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

8 januari 2010 20:17

hihi vilka underbarahundar och ungar:)Har du fått någon favvovalp ännu?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylva

8 januari 2010 20:58

Vilka underbara gobitar! och va dom har vuxit sen vi var där!

 
Ingen bild

Bloggaren

8 januari 2010 21:16

Ja Ylva det har hänt jättemycket på bara lite drygt en vecka....de är verkligen riktiga godingar!!

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

8 januari 2010 21:22

Tittade men hittar inga fel alls ;-)

Jag tror Peter tyckte det var trevligt med lite resesällskap. Han har ju åkt den där vägen rätt så mycket den senaste tiden och den blir ju inte roligare för det. Han kommer förmodligen åka lite titt som tätt hela januari.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

8 januari 2010 21:25

Tack för allt ;-) Visst lever jag ett glamoröst liv??

http://www.ryegates.se

 
Lizzieonline ..

Lizzieonline ..

8 januari 2010 22:05

Antar att du blev kroppsvisterad när du lämnade över till kennelmamman ;)) så att inte den svarta valpen som saknades redan på bild två hade " råkat hamna " i nån av dina fickor ;))

Kramizar

http://www.lizzieonline.net

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

8 januari 2010 22:55

Nej jag ser inga fel, inget som saknas. Wilma tyckte inte heller att det luktade skumt om din väska. Skumt kanske, men ABSOLUT inte valp, inte svart liten tikvalp... :-p

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Jessica H

Jessica H

8 januari 2010 23:07

Härliga bilder, förstår att det måste vara jätte mysigt att träffa Vilja och valparna. Trevlig helg!

http://www.skeppartorps.se

 
Ingen bild

monkan

9 januari 2010 13:32

De är supergulliga!

En liten valpis var borta på ena bilden!

 
Sarah, Ior o Pippi

Sarah, Ior o Pippi

9 januari 2010 19:39

Det är nästan så man får sluta läsa din o Annicas blogg, man blir ju sååå valpsugen!!!
Kram

http://www.flatcoated.dinstudio.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

10 januari 2010 11:49

Nu har vi ridhustränat för första gången! Säger bara en sak...SMÖRGÅSBORD!

Nästa gång släpar vi med dig som störning (du har ju inget bättre för dig nu när Vilja är i Eskilstuna?! ;-)

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

10 januari 2010 12:22

Hon kanske hade fått något skit under fötterna?! ;-)

Jag har i flera år försökt att få tag på en spark, men de är ofta så små (Peter 1.93 cm). Nu funderar jag på att köpa en sån här

http://www.blocket.se/stockholm/Den_skonaste_snosparken_pa_marknaden_24578250.htm?ca=11&w=1

Då kan vi ut och rejsa med "Thelma and Louise"! :-D

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

10 januari 2010 12:40

*Fniss* läste din kommentar hos Karin. ;) Jag både dunkade i sargen och öppnade och stängde grindar, det är ju ett speciellt ljud i dom. ;D

Och som Karin skrev, en bonus att skiten under skorna försvann. :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Anna

Anna

10 januari 2010 20:59

Så goa dom är. Får inte titta för mycket bara...Tänk att dom fixar så mycket redan, bajjar gör man inte där man sover. Förstår att du längtar tills vilja och bebis kommer hem.
Kramar!!

http://molleomusse.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

11 januari 2010 13:57

Hur mycket längtar du på en skala?

3 veckor...

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

11 januari 2010 22:29

Vad mysigt att du fick ta hand om både 2- & 4 beningsvalpar... alla lika söta :-)

Gud så mycket päls en del av valparna ser ut att ha!

3 veckors väntan till bara... hujeda er!

Kramizar

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards