HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Nattlig gäst

Av Helena - 11 januari 2010 21:05

Inatt vaknade jag av att det var en katt om skrek. Eftersom det har hänt att Misty har blivit påhoppad och jagad in på vår tomt rusade jag upp och skulle kolla ut genom sovrumsfönstret. När jag inte såg någonting så sprang jag in i vardagsrummet för att öppna altandörren. När jag passerade köket såg jag att Misty hade hoppat upp på bänken där hon har maten. Och när jag tittar in i vardagsrummet ser jag en svart katt mitt på golvet.   


Men när den såg mig sprang den direkt ut genom kattluckan - samma väg som den kom in.


Vi brukar ha vår lucka inställd så att Misty kan gå ut men inte in. Hon har lärt sig en teknik där hon tar tag i luckan med klorna och drar den emot sig så att hon ändå kan komma in. Vi brukar ha den så för att hon inte kan ta med sig fåglar och möss in när hon samtidigt måste lyfta luckan.  Men inatt var den på både in och ut så jag stängde till så att inte den svarta kissen skulle komma in igen  


Det konstjga var att Misty inte var särskilt upprörd så detta måste vara en katt som hon känner. Det var nog hon som skrek åt honom när han kom in genom luckan men när jag kom upp stod hon lugnt och åt  



Idag har jag varit på ett vårdgymnasium och föreläst på förmiddagen. När jag kom hem var det underbart vinterväder så då tog jag och Tina en prommis i solen. Sen blev det mer jobb för mig........måste jobba på lite eftersom jag skall på massagekurs torsdag till söndag.


Ha de!!

 
 
Lizzieonline ..

Lizzieonline ..

11 januari 2010 21:58

Oj då !! Vet inte om det är såna gånger man ska ha just Gevalia hemma, men nog var det väl en aaaaning oväntat att mötas av en främmande kisse miss i natten ;)))

Har förresten glömt att fråga om du och Karin skaffat muckarkammar tills ni får hem era " juveler " !?

KRAAAAM

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

11 januari 2010 22:32

Usch, vad läskigt med besök så där... tur att den tog sig ut självmant och att inte något hände med varken Misty eller ert hem!

Lycka till med helgens kursande :-)

Kramizar

http://stadsflattarna.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

11 januari 2010 23:12

Walle var rejält skärrad på nyårsafton av alla smällare... men när vi kom ut i skogen så var han helt oberörd när vi smällde med apportkastaren och det är jag oerhört tacksam för :-)

Dummisarna är inköpta på Hundsystrarna och de är bra för det fastnar lixom ingen snö på dem. Se länk:
http://www.hundsystrarna.se/?category_id=16&item_id=Dy-1012

http://stadsflattarna.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

11 januari 2010 23:20

vad glömsk jag är...

Idag har vi haft nollgradigt... men det var ca -5 i lördags och igår blåste det som f-n och kändes som om det var minst -25.

Sorligt med vargarna... men det verkar som om de inte hade så mycket val. Läskigt att inte besökarna som var där blev varnade.

Gällande restaurangen som sprängdes så är det ca 15 min från oss... men bara 3 minuter från jobb... tur att ingen kom till skada, men man undrar ju till vilken mening det var?

http://stadsflattarna.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 januari 2010 07:29

Vi skulle kunna låna både misty och den andra katten, för i natt hade vi oönskat besök i väggarna :-(

jag trodde mössen boade utomhus undr snön när dr väl blev kallt, men vi har tydligen en annan bekvämare sort som gillar uppvärmt hus.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

12 januari 2010 07:31

I USA är det tvättbjörnar som kommer in genom kattluckan har jag sett =)
Tänk om det varit en sån bandit som stirrat på dig i natten =)))
Bilderna nedanför vågar jag knappt titta på,åhhhh va sjuk jag blir!!
Sämre jobb kan man ju ha än "kennelflicka"
Underbart valpgäng!

Ps såg att det var en svartnos som saknades på finn ett fel bilden ;)

Kram!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

12 januari 2010 12:49

Hon kanske hade tagit med friaren hem he hee. Så kkom du och störde...

Bakmaskinen gör både bagarens och ugnens jobb så det är bara att slå i alla ingredienser och ställa in vilken tid man vill att brödet ska vara klart så fixar den resten!

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

12 januari 2010 14:28

Modig katt! Vem vet som väntar inne i en okänt hus - eller det kanske inte var så okänt ;)

Fast det är läskigt när man blir väckt av kattslagsmål. Som tur är har våra alltid kommit in om kvällarna. Men det har ju hänt ett antal gånger att man ändå farit ut och härjat mitt i natten...

http://vitherde.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards