HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Kör inte på den där gubben....

Av Helena - 12 januari 2010 18:45

...sa jag till Perra idag när han svängde in på centrumparkeringen. Och sen såg jag att "den där gubben" har gått i min klass hela grundskolan   Innebär det att jag är en tant då, eller?


Idag jobbade jag hemma en stund på fm sen gick jag och Tina en prommis och så åkte jag till Farsta för att äta lunch med Krillan och Eivor som var här från Borås bara över dagen. Så kul att träffa dem båda men såklart extra kul att träffa Eivor eftersom vi inte träffas så ofta.


Sen blev det lite mer jobb och så passerade jag söder och shoppade på Sofor pets (där jag fick ett presentkort när jag slutade på jobbet, om ni minns). Presentkortet räckte till ett Back on Track täcke till Vilja, en mjuk (softshell) sele till Tina, en ny fin matskål tll Misty och två klicker som man kan fästa i byxan med en sån där snodd som rullar in sig   


På jobbfronten rullar det på men på hundfronten går tiden såååå långsamt, idag är det 21 dagar kvar!



Börjar tycka det är så konstigt att jag inte har fått någon kallelse till kursen på torsdag så jag får nog maila eller ringa henne och kolla om de glömt mig. Förra gången hade de andra fått jättemånga mail om vad de skulle ha med sig, mm men jag hade inte fått nånting   


  

Hej hopp nu blir mat och sen en prommis med pudelen  

 
 
Ingen bild

Elias

12 januari 2010 21:08

Ja du är en tant (y)

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 januari 2010 21:39

Du är en milf

http://www.aftonbladet.se/wendela/article6395119.ab

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Karin Karkiainen

Karin Karkiainen

12 januari 2010 22:11

Skoj att se att även du ska gå kurs igen! Eller gissar jag fel, står inte skrivet att det gäller massage :) Det kändes bara så stämmande sen sist.. :)

Jag har fått en kallelse i mitten på december, ser exakt lika dan ut som förra gången. Om du vill så kan jag ju maila min kallelse till dig så vet du vad du behöver ha med dig m.m

Hälsningar
Karin med Spirit

http://web.telia.com/~u85344050

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

13 januari 2010 08:08

Det är lugnt Helena ! En del är tanter vid 26 och andra är tjejer tills dom fyllt minst 85 :-))))
Fast det lät ju spännande med " mycket intressant lovande företag " som väl förkortningen antyder gällande ditt nystartade ;))) eller * fniss * !?!? ( = Milf * 2 ju !! )

Kramizar
PS Skillnade mellan tant och tjej lär visst bestå i om man kan fnissa eller inte ... ;))) DS

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

13 januari 2010 23:53

Man är ALDRIG äldre än man gör sig!

Vilken bra dag du hade igår, först trevligt luchsällskap och sedan en massa shoppande till nästan alla 4-beningar... vad till lilla bebben?

Ha en bra kurserihelg!

Kramizar

http://stadsflattarna.se

 
Jessica, Gnista & Sota

Jessica, Gnista & Sota

14 januari 2010 08:19

Jag är verkligen nöjd med Back On Track täcket och är övertygad om att det har hjälpt Gnistas skada att läka. Varmt, torrt och smidigt är det också :)

I morgon ska jag till Annica och titta på Viljavalparna, det ska bli såååå spännande!!! kram

http://www.skeppartorps.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

14 januari 2010 10:16

Det är ju roligt att Elias håller med om att mamma är en Milf ;-)

(Det är ju ganska lätt att få tonåringar att storkna. De nästan dör väl hela dagarna i förundran över sina föräldrars vishet och förmåga att hänga med... NOT!)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

14 januari 2010 15:26

Frågade Birgitta/Lizzie samma sak:

En granne ringde till mig. Hon har en 13 år gammal hund. Han är jättepigg, men nu har de upptäckt en tumör i testikeln. Hon ringde mig för att prata av sig och få råd. Hon vet inte om hon ska operera bort den och riskera en nedsövning eller om hon bara ska låta honom leva den tid han har. Hon var dels lite orolig att han skulle bli loj och personlighetsförändrad för att han kastrerades, vilket jag tror inte spelar någon roll, speciellt inte i hans ålder. Men också just orolig för att söva ner honom, om han klarar det i den åldern. Veterinären tyckte de kunde ta bort cystan.

Jag har inte så mycket erfarenhet, har aldrig haft en hund som blivit nedsövd (förutom Wilmas höftledsröntgen) och opererad. Min förra hund blev bara gammal och det var aldrig någon tvekan när det var dags att ta bort honom.

Jag undrar om hon inte kan vänta någon månad och se om cystan växer eller inte. Gör den inte det så kanske han kan leva med den, den lilla tid han har kvar. Men om den växer så kanske det inte går att operera :-(

Några tankar?

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

14 januari 2010 21:20

Ja, Lyra och Lystra blir som Wilma och Vilja :-) Fast om Vilja och Vinna är ju rätt så likt också ;-) Peter gillade inte riktigt LeLo, som han sa (fast det uttalas ju LiLoo). Han tycker Vega.

Kursen är den jag mejlade dig om tidigare i veckan, eller om det var förra veckan. Fast nu har hon anordnat en helgkurs, vilket är bättre.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards