HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Houdinitakterna har gått i arv!!

Av Helena - 28 februari 2010 20:53

När vi var på läger i Ulvastugan så hoppade Vilja ut genom ett öppet fönster på övervåningen när jag hade stängt in henne där! När jag berättade det för Tina som hade Viljas pappa berättade hon att det hade Bingo också gjort. Det har alltså gått i arv från far till dotter och nu även till dotterdotter   


Idag när jag gick ut med de stora hundarna lämnade jag Lystra ensam hemma instängd i buren, såklart nykissad och nybajsad. Jag stängde grinden till rummet men spärrade den inte helt. Sen ringde jag upp hemtelefonen med mobilen så jag kunde höra henne för att veta hur länge hon lät. Efter ca 5 minuter tystnade hon för att börja låta efter ca 5 minuter igen men denna gången var det bara några minuter. Sen blev det tyst och under den dryga timme jag var ute hördes det inget mer så jag antog att hon hade somnat   


Jag gjorde linjetag rakt in i skogen med Vilja och någon gång när det var ganska parallellt med en stig så tog hon stigen men då jag kallade in och skickade om så fixade hon det galant. När hon hade lämnat av dummyn skickade jag den bakåt som belöning och den sjönk ner djupt djupt i den tunga blötsnön. Vilja letade och letade och efter ett tag försökte jag hjälpa henne med att sparka undan snön men jag hittade den inte och var på väg att ge upp. Vilja rotade sig fast på ett ställe och började gräva precis när jag sa att vi skulle gå. Och tänk hon hittade den djupt ner i den tunga snön hur kunde hon känna lukten igenom all denna snö. De är allt fantastiska våra fyrbenta vänner   


Mycket nöjd både med Viljas prestation och med Lystra som så snällt hade somnat i buren efter bara ca 5 minuters gapande vandrade jag hemåt. Vilja gick jaktfot i mycket bra position (med dummy i munnen) resten av promenaden (ca 2 km). När jag öppnade dörren möttes jag av en ännu nöjdare valp liggandes på dörrmattan!!


Hon hade öppnat buren (bara en dragkedja så det är ju inte så svårt kanske) och öppnat ginden och gått och lagt sig på dörrmattan för att vänta på att vi skulle komma hem  Mattes lilla ängel låg där så snällt och tittade på mig med sina stora ögon  


Ja om man ser det positivt så har hon iallafall inte några problem med att vara ensam hemma.


  Lystra spanar in fiskarna


På eftermiddagen har vi varit i Sickla och bilåkningen är inga som helst problem längre vilket är väldigt skönt! Det märktes på henne att hon har blivit äldre, hon tog för sig på ett annat sätt än förra gången vi var i djuraffären. Nu for hon runt bland alla godsaker och ville gärna ha både grisöron och fyllda märgben  



Min bästaste Linn & bästaste kusin Moa har åkt till Barcelona idag för 10 dagars träning på en stor cirkusskola. Även om det såklart är jättenervöst när dom är borta så är jag så glad för deras skull och önskar att de får fantastiska dagar med mycket nya bekantskaper, cirkusträning och upplevelser. Men för min egen skull önskar jag att det är tisdag den 9 mars och att de är hemma igen  





 
 
Ingen bild

VERA

1 mars 2010 19:30

Idag skulle jag börja på valpkurs hos Anna, men den blev inställd pga vädret,trist! matte skall sätta mig framför datorn så jag kan titta på filmer på min duktiga syrra Lystra. Kram till mamma och syrran.

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

1 mars 2010 22:24

Ja tänk vad arvsanlag kan vara starka... tycker Lystra börjar lite tidigt bara. Snacka om att du måste ha blivit lite paff när du öppnade ytterdörren och fann en ny "dörrmatta".

Vilja ger inte upp så lätt... vilka näsor dom har, hoppas Lystra ärver det oxå :-)

Gud så spännande resa för Linn och hennes kusin, det kommer att ha det toppenbra och snart är de hemma igen.

Kramizar

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards