HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Lilla Lhyra

Av Helena - 15 september 2011 20:46

Idag fick jag "den äran" att åka med Eva & Sara till Söderköping och hämta Saras lilla valp.


Hade förstås varit superkul att hälsa på Anna, Molle & Musse och Sara med Pippi & Wilda men det blev ju bara en tur fram och tillbaks för att hämta hem lilla Lhyra. Och såklart fika och en del hundprat med Nettan som har kennel Höstglädjens.




"Mormor" Eva får en puss av mamma Bacillen   

 


Jag ser verkligen fram emot att få följa de här två och deras framtida äventyr tillsammans    


 

Lilla Lhyra är en trygg liten valp som tog det mesta med ro även om det till och från var lite flåsigt och lät som om det var fiskmåsar i baksätet.


     

Kisspaus utanför Mc Donalds


 

Det kliar faktiskt lite första gången som man har halsband   



Kvällens jaktträning med Anni/Wolley kändes superbra, synd att Karin och Miso inte hann komma! Vi kunde tyvärr inte köra Walkup som vi tänkt eftersom vi inte hade någon som kunde panga/kasta. Så istället körde vi markeringar med skott och dirigeringar och pangade och kastade åt varann.


Vi började med skott och markering och sen skickade vi hunden 90 grader för att först ta en dirigering och sen fick de ta markeringen. Sen gjorde vi en dubbel med skott och då fick de ta dubbeln först och sen skickade vi på en dirigering 90 grader.


Jag avslutade med att skicka mot dirigeringsområdet, blåste stopp/sitt och de fick belöning från mig (kastad dummi).
 
Vi avslutade hela träningspasset med att jag gick iväg och sköt ett skott in i skogen innan vi gick hem! Båda mina tjejer satt som tända ljus och tittade in i skogen, men de var helt tysta!!
 
  
Foto: Kennel Ryegate                   
Gammalt foto på Racerpantern
 
 
Man kan verligen inte märka nånting på min lilla racerpanter att hon precis har löpt!! Hon bara gjorde det hon skulle snabbt och effektivt utan tjafs   
 
Även Vilja gjorde det hon skulle men var lite långsammare att stanna på stopp/sittsignalen som jag avslutade med.....men hon tycker ju att det är en onödig detalj att man skall stanna när man håller på och arbetar   
 
Även om hon börjar göra som jag vill så kan hon fortfarande inte riktigt förstå vitsen med det hela.
 
Har en riktigt bra känsla i kroppen inför söndagens WT!
 
 
Karin & co

Karin & co

15 september 2011 21:25

Usch vilken hemsk liten valp... liten luden och... heeelt underbar. :-) Det ska bli roligt att följa dem.

(Fiskmås låter bekant, men det är nästan två år sedan!!!)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Helena

15 september 2011 21:37

Ja det kändes väldigt välbekant. Även om hon inte var lika ihärdig fiskmås som systrarnaBUS och bara testade ljudet under en kort stund, så hade hon helt klart talang ;) Men hon kanske blir lika duktig på att imitera fiskmåsar om ett tag för om jag inte minns fel sov våra små raringar hela vägen hem från Eskilstuna under sin första resa och det var först efter nån dag som de började öva skalor......

Och du det är faktiskt bra 1 och ett halvt år sen ;)

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

15 september 2011 21:28

Åhh gudomlig lilla Lhyra o vilket härligt namn, blir kul att höra om dem i framtiden!
Vilket bra träningspass ni fick sen, riktigt svåra grejer ni kör, klart det kommer gå bra på söndag.
Håller tummarna för Er om ni håller tummarna för oss ;) Kramis <3

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?da812353393c21fd483d71fc03ab3b76

http://zetterljungs.cybersite.se

Helena

15 september 2011 21:38

Klart vi håller tummarna för er!! Kommer gå superbra för oss alla, eller hur! Hade varit superkul att ses, synd att vi är på olika håll :( Kram

 
Annika, Indy o Diesel

Annika, Indy o Diesel

15 september 2011 21:41

Tur att en känner sig redo för söndagen. Jag känner ingen skön känsla i kroppen. :|

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

16 september 2011 19:47

Det hade varit kanonkul att ses men vi har tio mil enkel resa till Sörping..Man får ta sej nästan till mörkaste småland och ge sej in i storskogen för att hitta oss.
Vilken lintott, gosedjur eller riktig hund? Må lycka och välgång följa valpen genom hela livet!
Ha det!!

 
Nettan

Nettan

26 september 2011 07:30

Hejsan Helena! Roligt att hitta din hemsida och se så många fina bilder på Lhyra och även att läsa om dina träningstillfällen. Till Anna:det ska bli en "riktig hund" inget "gosedjur" eller varför inte båda delarna. Ha det så bra Nettan.

http://www.hostgladjens.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards