HOLMSTORP

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Helena - 4 december 2011 18:34

Idag hittade vi inte in i ”bubblan”   


Vi var nog lite trötta både Lystra och jag efter gårdagens tävlande.


Jag kände att hon inte var med mig när vi gick in på plan inför platsliggningen och hon var väldigt trampig när vi skulle ställa upp oss. Men hon la sig ner direkt på mitt kommando och när jag vände mig om låg hon fortfarande ner och då började jag andas....   


Efter en kort stund satte sig BC:n bredvid Lystra upp och efter drygt en minut satte sig Lystra upp och tittade på BC:n. Så det blev en 5:a på platsen idag också!


Jävla skit också tänkte jag - där rök möjligheten att gå till cupfinal!


Vi fick startnummer 4 och det kändes som om hon blev ”på” och fokuserad när vi gick och värmde upp så jag tänkte att vi skulle köra igenom momenten och ha kul (eftersom poängen inte hade nån betydelse). Jag hade ju redan innan bestämt mig för att jag inte tänker ”jaga” förstapris för att få LP1 så efter gårdagens 157 p var det ju endast en finalplats som var det vi strävade efter idag. Det krävs ju inte superhöga poäng för att komma till final när man tävlar ettan (självklart beroende på vilka ekipage som är med) men det krävs ju fullt på platsliggningen och i snitt 8 på momenten (vilket vi borde klara ;-)). Men nu när det sket sig med platsen idag igen så var det ju iallafall kört så jag hade nog också svårt att hitta fokus. Jag kände direkt när vi klev in på planen att vi hade svårt att fokusera och att Lystra helst inte ville sätta sig i leran.



 

TANDVISNING (Betyg 10) Inga problem – satt snällt och stilla när han böjde sig över henne och lyfte på läpparna.


LINFÖRIGHET (Betyg 7,5) Dålig kontakt (tittade ner i marken) men höll till större delen ok position. På språng marsch har jag sett på filmen att hon blev busig och tänkte bita i banden från nummerlappen som fladdrade i vinden.

 

LÄGGANDE UNDER GÅNG (Betyg 0) Ville inte lägga sig i leran och fortsatte gå fritt följ hela vägen.

 

INKALLNING (Betyg 5) Här började det spritta i den lilla flattekroppen och hon kom emot mig i 110 knyck och fick ett litet (eller ganska stort) flatteryck. Domaren beklagade att han bara kunde ge mig 5 p ”det skulle ju ha blivit så bra” sa han eftersom han gillade hennes fart. Om hon gjort den inkallningen hon gjorde igår hade vi säkerligen fått minst 9,5 p av den här domaren (han gav 9,5 p till en herdehund som hoppade upp på sin matte innan den slängde sig in i utgångsposition) ;-)


STÄLLANDE UNDER GÅNG (Betyg 8-9 tror jag) Riktigt snyggt ställande och stod väldigt stilla när jag kom tillbaka, men ville först inte sätta sig ner.


APPORTERING (Betyg 10) Domaren sa att det var sällan man fick se såna fina apporteringar i ettan ”hon satt ju precis stilla” ;-)


HOPP ÖVER HINDER (Betyg 0) Här var jag ganska säker på att vi skulle få 9,5-10 men till min stora förvåning sprang hon, som älskar att hoppa, av nån anledning runt hindret!


HELHETSINTRYCK (kanske 5-6) Vet inte vad vi fick här men ett annat ekipage fick 5 poäng pga att hon hade så mycket strul när de skulle ställa upp inför momenten och vi hade också en hel del strul mellan momenten idag pga att Lystra inte gärna ville sätta sig ner i leran och trampade runt innan hon satte sig.


Vi stannade inte och väntade på prisutdelningen så därför har jag inga exakta poäng men enligt mina åskådare som noterade poängen fick vi ihop totalt 112 poäng och platsliggning, tandvisning, inkallning, apportering och de moment vi nollade kommer jag ju ihåg. Nu ska vi strax iväg på träning i ridhuset och idag ska jag ta med båda tjejerna och vi skall fokusera på platsliggning, rutan och fjärren för i januari är det dags för Lkl 2!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards