HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Juldagsprommis till utkiken och Vilja hade närkontakt med ett träd.....

Av Helena - 25 december 2008 15:30

Härligt väder var det idag trots att solen hann gå i moln innan vi kom iväg. Vi packade ryggsäcken med varm glögg och klenäter och gav oss iväg mot utkiken Perra, jag och hundarna.

Vilja möljer som vanligt fram i skogen (som VärmlandsJessica skulle ha sagt).

Framme vid utkiken drack vi glögg, åt klenäter och tittade på utsikten :-)

Ön som ni ser i bakgrunden heter Danmark och den vill jag köpa för där vill jag bo!!

jag gjorde ett litet närsök till Vilja med nergrävda smådummiesar. Hon var jätteduktig och höll sig i området och arbetade målmedvetet med nosen i backen hela tiden och fick in alla fyra :-)

Tina roade sig själv med att istället leta efter "ätbara" saker som jord, mossa, pinnar eller andra delikatesser.


På vägen hem mötte vi Shaggy och en annan stor hanhund som vi inte har träffat tidigare. Som vanligt tyckte Vilja att det var trevligt att vara uppvaktad av två hanar så hon springer runt och jagar och låter sig jagas. Perra och jag hade just innan prata om att det är konstigt att de har sån koll och att de inte springer in i träd och andra saker när de "möljer" på i sån fart som de gör i skogen. Men det skulle vi inte ha sagt för just då HÄNDER DET........Vilja springer med full fart och vänder sig om för att kolla så att killarna är med och då brakar hon rakt in i ett träd. Hon slog nog i sidan på huvudet vid tinningen och ögat och hon stod en lång stund och vinglade och såg ut som om hon skulle tuppa av! Sen kom hon fram och satte sig och lutade sig mot mig och var påtagligt påverkad och hon hade sår runt ögat och kisade. Det såg inte alls bra ut och jag hann tänka många tankar. Men hon piggade på sig väldigt snabbt och sprang obemärkt vidare och verkade inte alls påverkad av att ögonlocket hängde. Och nu när vi kom in såg ögat riktigt bra ut så vi behöver nog inte uppsöka någon veterinär på jourtid........... Vi får innerligt hoppas att det inte påverkar synen framöver.

Nu ligger både hon och pudeln och sover och Perra har lagt sig i badet och provat sitt nya badskum (som han fick av barnen) med chokladdoft som han enligt instruktionerna skall bli både snäll, glad och kärleksfull av.............återkommer med rapporter om det stämmer.


Själv skall jag brygga mig en kopp gott KRAV märkt, ekologiskt te av bioorganiska örter enligt Ayurveda, som jag fick i julklapp av barnen. Vet inte vilken sort jag skall prova först......fick tre olika sorter som skall ha lite olika funktion vad jag förstår, renande, kylande,  balanserande, mm :-)


Ha det gott!

 
 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

25 december 2008 17:27

hihi..visst är det häärligt att få prova sina julklappar+;) Men stackars Vilja som rammade rakt in i ett träd:( Hoppas att hon klarar det utan men iallafall!!haha,,jag ser att lektionen funkade. VAD BRA:):) ha en fin fortsättning!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

25 december 2008 19:55

Vilken vacker utsikt! Förstår att du vill köpa ön... Hoppas det går bra med Viljas öga! Vi ses den 5:e hos Annica:-)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

25 december 2008 21:09

Hej igen och god fortsättning! Vad otäckt det där med ögat...hoppas det löser sig till det bästa! Skumbadet såg inte fel ut. Hur gjorde ni, för så mycket skum får jag aldrig....

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Annica

Annica

26 december 2008 09:26

Men Vilja då, hu vad läskigt!! Hoppas du mår bra nu ;-) Ja matte kan ta med sig två djur hit den 5e, både brun hund och stel kanin...
God Fortsättning!!

http://www.ryegates.se

 
Ingen bild

Anna

26 december 2008 11:41

Hoppas Viljas öga blir bra, ögon är ju rätt luriga. Typiskt tjejer att inte titta sej för när hon uppvaktas av två killar. Molle hälsar att han skäms över sin syster som rantar ute med en massa killar.
Vi trodde Musse höll på att dö igår, han låg och tuggade på en pinne och rätt som det var försökte han kräkas, ögonen rullade och vi trodde han hade svårt att andas. Henken tryckte till över revbenen och jag grävde i halsen på honom, vi var säkra på att något satt fast i halsen. Till slut så kände jag att en pinne satt fast imellan tänderna på honom och när den var borta mådde han bra igen. Vi fick ett mycket sårad blick av stackars Musse, tänk att bli överfallen av en som slår över magen medan den andra gräver sej ner till magsäcken. Pinsamt...
Ha det bra!!

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

26 december 2008 11:41

typiskt att det ska stå en massa träd i skogen när man försöker sig på en flirt. Ibland glömmer man nästan att de kan göra illa sig för de far fram som om inget kan hända och verkar skaka av sig alla bekymmer. Hoppas det läker fint. Först rakad bakom öronen och sen en blåtira, hon kommer att se ut som kvarterets kämpe.

kram

http://www.romdahl.se/wilma

 
Ingen bild

Vexa

26 december 2008 19:15

Men stackars Vilja, vi ses säkert oxå den 5:e...matte har sagt att vi ska åka:)

Så kan ja visa dig hur man "môljer" fram å undvika att träden anfaller en;)

Krya på dig! God fortsättning!

 
Ingen bild

Helena

26 december 2008 23:06

Usch stackars Musse, det kan inte vara kul att bli överfallen sådär när man ligger och tuggar på ett ben i godan ro :-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards