HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Lydnadsträning och långprommis med Karin o Wilma

Av Helena - 4 januari 2009 16:02

Vi började med att träna en stund innan fingrarna var för stelfrusna och då gick vi en långprommis till utkiken. Wilma kände inte igen sin vanligtvis ganska lugna och sansade träningskamrat idag. Vilja och Wilma brukar ju oftast träffas för träning och har inte så många gånger gått på skogsprommis tillsammans. Så Vilja var överlycklig att få visa Wilma "sin" skog och for som en skållad råtta....."môljde" fram som en galning och försökte med alla medel att  få Wilma att haka på!! Wilma tyckte att Vilja blev lite för hårdhänt och livlig och tvekade flera gånger på om hon skulle våga haka på men bestämde sig för att det nog var säkrast att hålla sig till oss istället :-)

Vilja busnos!!

Vid utkiken var det som vanligt fantastiskt vackert, idag med sol och lite snö!!


Det blev tyvärr inga fler kort idag för batteriet tog slut....


Träningen gick ganska bra, Vilja tog bara konen i munnen en gång!! Rekord!! Hon var väldigt taggad på linförigheten men höll position riktigt bra. Tränade lite med fotgående bakåt utmed staket med vändning i hörn. Hon vill gärna sätta sig då vi går fot bakåt och då har jag svårt att backa utan att trampa på henne men vi kämpar på.

Ingångarna från olika vinklar börjar hon bli riktigt duktig på :-)

Sen så tränade vi den där förb...de rutan!! Vi kör på och varvar med och utan target och till och från verkar det som om hon börjar hitta mitten av rutan men sen springer hon helt plötsligt och ställer sig vid en kon och verkar inte alls ha koll på var rutan är, men det är väl bara att träna på.

Idag kom jag på att jag nog måste träna mer på att hon skall frysa på targeten. Hon trampar bara fort på den, sen tycker hon att hon gjort sitt och kommer för att hämta sin belöning. Så vi tränade lite på att hon skall stå kvar längre och det ska vi fortsätta träna på inne. 


Ha en härlig kväll!!

 
 
camilla

camilla

4 januari 2009 17:05

Vilken härlig utsiksbild!!!
Vi tävlar 7-8 feb i Rättvik. Vi kör två på raken. Vill ha revanch efter min senaste blunder. Den kan du läsa om i inlägget "Disvalificerad" i december. *det svider än*

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

4 januari 2009 17:14

Tack för idag, en kall men härlig promenad. Peter sa att han också kunde tänka sig Danmarks holme. Men så kom han på att vi kan köpa Sveriges så kan vi bli grannar :-)

Ska kolla tävlingskalendern nu.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

4 januari 2009 17:25

Tävlingar som jag inte tror vi tänker vara med på men kan tänka mig att åka på för att träna:

7/2 Botkyrka
15/2 Lindingö
28/2 Upplands-Väsby

(kanske vi är redo för Upplands-Väsby 28/2 eller tidigare...)

Tävlingar där vi kanske är redo
21/3 Vällingby
4/4 Märsta-Sigtuna
5/4 Jakobsberg
19/4 Knivsta
19/4 Ekerö

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

4 januari 2009 17:25

kämpa på:) ååå, det e SÅ mycket att tänka på med träningen..
Vilken fin utkik ni har..mmm, minns när vi låg i de varma poolerna på hasseludden o tittade ut över vattnet mitt i vintern(var där med jobbet då) det borde va samma vatten då?eller?Så fint där borta.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

4 januari 2009 17:39

ja, visst är de tråkiga de där löpen. svårt att planera när man inte vet exakt när det är dax:(

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

4 januari 2009 17:44

haha..nu terroriserar jag dig med frågor o inlägg;) DU, hur mycket väger vilja..tycker cola växer o växer..hur stor ska hon bli??har inte någon riktig koll på hur mycket de ska väga..skulle va kul att veta ungefär hur mycket mer hon skall växa;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

4 januari 2009 19:02

hihi..skit i listan. det ska jag försöka göra. lätt att bli lite sådär att-nu MÅSTE jag skriva ett inlägg för att få kommentarer..å det ska ju vara kul att blogga inget måste;)fast visst är det kul att få kommentarer att läsa, att man ser att folk faktist läser och bryr sig:)
Cola väger 22 kilo nu. Tycker att hon ser ganska kraftig ut jäfört med många andra härikring. därför tänkte jag på Vilja, att Cola kanske blir ungefär som hon..jaja, vi får se. 8 kilo kvar;) Juni väger 13-14 kilo, så hon e inte så stor.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

4 januari 2009 21:40

Kul att du använder ordet "môljer" å att du hittade tecknet;)

Ses imorgon!

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
moa

moa

4 januari 2009 23:12

Tack Moster för hälsningen i min blogg, jag önskar dig världens bästa år också!
kramar i massor!

http://moaj.webblogg.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

5 januari 2009 15:24

hmm, räknat fel igen. juni började löpa idag 1 mån"förtidigt" hon verkar köra bara 5 månader emellan..tyyypiskt. Men får se,..då kanske vi kan anmäla till den där tävlingen ändå;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carmen

5 januari 2009 15:32

Nu du Helena har jag gjort det...
Vill passa på att tacka för en trevlig nyårsfest och för 2 härliga promenader med hundar och trevligt sällskap.
Kram
Carmen&Håkan och så Ixia förståss

 
Annica

Annica

5 januari 2009 17:05

Hur ska vi klara oss nästa gång utan mästarkastaren/pangaren Perra??!! Vadå Ålandsresa?? Tack för idag! Foton kommer när batteriet laddats..

http://www.ryegates.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

5 januari 2009 20:12

hahaha...NEEJ, inte hoppande bönor hihi..men det har vi faktist haft en gång...undra just vart de tog vägen..*funderar*...vet faktist inte vad det vart av dem..?!?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards