HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Att tävla lydnad i ridhus......!

Av Helena - 9 januari 2009 16:28

Fick veta av Veronica idag att lydnadstävlingen i Botkyrka är i ett ridhus!! Hur ska det gå för oss.....kommer Vilja klara att ligga platsliggning i 2 minuter i strö som är fullt med hästbajspartiklar?? Äter snö stod det i Agge & Soyas protokoll från i lördags....då kommer vi garanterat att få "äter BAJS" :-) Vad jag vet finns det ingen möjlighet att träna i nåt ridhus här i närheten?? Och jag som kollade i tävlingskalendern att det inte var inomhus för på några av de andra tävlingarna står det inomhus eller ridhus, och då trodde jag att det var utomhus om det inte står något :-)


Jaja, det är väl bara att bita i det sura.......!


Är det någon som läser det här som också skall till Botkyrka den 7/2 (tror jag att det va, annars är det den 8:e) och som vet om det stämmer att det är i ett ridhus??


Kram på er! 

 
 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

9 januari 2009 17:05

Ridhus är jobbigt....gillar istället sådana där inomhus hallar man spelar fotboll i!!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

9 januari 2009 17:46

håller med elenor. Inomhusfotbollshallar e mycket bra o trvliga att träna /tävla i.
Har man en flat...jaa, ehee, då är det nog en utmaning med ridhus:O..iallafall om jag tänker på cola..och hon e den enda som jag känner;)
Hmm, vidvinkel på kameran..vet ej++ tror inte det..men va det hela köket ..eller kök OCH fondvägg du menade att jag skulle ta kort på? för fondväggen e i andra sidan huset ..så de kan jag nog inte få med båda på ett kort...men jag tar såklart ett separat kort när vi fixat klart.
Lycka till med tävlingen ..och hoppas att den inte e i ett ridhus...eller att vilja inte e lik Cola...fast det låter ju som om det finns "bajsätartendenser" hos henne med;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

9 januari 2009 17:57

Tihi! Äter bajs - men Vilja... Men man kan välja att se det som en möjlighet – en möjlighet att utmana henne. Prova att köra platsliggande med godisar strödda runt henne. Det kanske är kort om tid att träna detta men man kan ju alltid prova. Och godisarna på golvet är ju förstås aj-aj. Belöningen kommer från annat håll. Kör du men hakan i backen är det kanske inte någon bra idé, kanske blir FÖR utmanande?!

Lycka till!!! *spark i baken*

http://vitherde.wordpress.com

 
Ingen bild

Helena

9 januari 2009 18:13

Gunilla! Tack för tipset, men jag har kört med godisar som utmaning runt henne och det är inga problem men vad är väl godis mot lite äkta vara :-) Körde med hakan i backen ett tag förut men då käkade hon gräs så nu kör vi på att hon skall ligga som en sfinx (huggen i sten). Kram

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

9 januari 2009 18:19

Jag kan fixa lite hästskit som vi kan strö ut runt henne, det blir en utmaning :-)

Det finns ju ridhus häromkring, borde gå att fixa. Synd att jag inte rider längre.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Irene

Irene

9 januari 2009 19:32

...skit också... ;-)
Ni fixar det, matte kommer vara sååååå intressant, kanske finns det dyngparfym?...
Då ses vi på plats, hugg gärna tag i mig om jag ser förvirrad ut nästa söndag :-)!
Kram I

http://www.kooiker.zoomin.se

 
Ingela

Ingela

9 januari 2009 20:50

Hästbajs, vilken utmaning.... Du får gå till ett stall och tigga ihop en påse och öva. Lycka till med tävlingen!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

9 januari 2009 22:01

Ja om vi ska snacka störning så måste väll hästbajs ligga på topp tio listan?? :-/
Jag håller med Ingela tigg ihop en påse och träna ;-)
Eva Marie ska ha en till föreläsnign under våren i Uppsla så du kan sätta dig på tåget. Det är ju inte sålångt mellan :-)
kram Sinna
(får jag länka till dig??)

http://gizmo.cybersite.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

9 januari 2009 22:47

aha..jo du..det där med att sätta ihop bilderna i photoshop...eeehee..det..*harkel* ..kan jag inte:O
men jag kan ta flera kort o sätta inunder varandra kanske..hihi..vi får se..nu känns hela nedre plan så skabbig o ful när man fräschat till det lite i köket..få se om jag vågar visa;) först måste fondväggen upp..hoppas på nästa veckor, men det e lite krångligare..för vi måste flytta akvariumet, skruva ner bokhyllorna..o ta bort kattklätterställning..phu, blir svettig bara jag tänker på det. men nu har vi köpt tapet..så det finns ingen återvändå;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

10 januari 2009 08:45

hihi..nää.´byxor då e man INTE uppklädd*ler* kjol..helst blommig o rosa är affes bild av hur en kvinna ska se ut..som flickorna i ettan ..ungefär..:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lizzieonline ...

Lizzieonline ...

10 januari 2009 09:25

Halloj !
Att bli slagen av Niina är ju ingen konst om man säger såå .. *s* ! Lille Skoj var bara valp i somras när vi var på kurs hos dom, och ja, man kan väl säga att Niina är en " rätt bra ambassadör " för sitt varumärke .. *s* !
Jo, vilken himla just " tungis " du hittat ! Däremot vet inte jag heller var man hittar nåt om vikt på metallen .. :( !

Lycka till i ridhuset ! Jag vet " någon " som skulle se hela underlaget som alldeles utmärkt näraliggande antagligen varsågodad " externbelöning " .. *s* !

// Hälsar Lizzie med matte, som hittade hit från Brollan Gizmos sida !


Hittade hit från Brollan Gizmos sida,

http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

 
Ingen bild

Karin & Hjalmar

10 januari 2009 11:11

Hej Helena. Hittade hit från Annicas sida. Vad duktiga ni har varit med lydnaden. Det kommer gå bra i ridhuset. Tycker de andra skrämmer upp dig i onödan ;-)) Ni kommer fixa det fint och någon gång måste vara den första.
Är det tävlingen som Pudelklubben har? I så fall är den i Södertälje och vi kanske ses där, om inte stort lycka till hälsar vi

 
Ingen bild

Helena

10 januari 2009 13:34

Karin! Kul tt du kikade in här och tack för att du stöttar och tror på oss :-) Nej det är inte S-tälje vi ska till utan vi skall till Botkyrka den 7/2.....det var ju synd...hade vart kul att ses! Men det kanske blir någon annan gång :-) Kraaam

 
Ingen bild

Karin & Hjalmar

10 januari 2009 19:42

Hallå igen.
Har tänkt anmäla till den också. Men är det inomhus?? Vart har du hittat info om det? Kanon att det inomhus!!
Vi ses där!

 
Ingen bild

Helena

10 januari 2009 20:34

Ja det står ingenting om att den är inomhus vare sig på nätet eller i brukshunden men det var en kompis som hade hört det och nu har jag kollat med Botkyrka bk och fått bekräftat att det är i ett ridhus :-) Kul om du också anmäler dig! Vilken klass tävlar ni i nu? Kram

 
Ingen bild

Karin & Hjalmar

10 januari 2009 21:35

Kanon!! Nu är jag anmäld och betald.
Vi kör elit, snart ses vi där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards