HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Yippie, idag fick vi ett paket på posten......

Av Helena - 13 januari 2009 17:57

...med jättefina kanindummies som Helene & Wallanders kompis har gjort!! TACK snälla Marie!


Vilja var jättenyfiken och "sugen" på våra nya kompisar från början och ville gärna "lugga" dem lite, men det fick hon inte för matte :-(

Till en början fick hon bara ta dem ur handen på mig och efter en kort stund tog hon jättefint och höll med ett mjukt och fast grepp och då fick hon beröm "klick+godis". När jag la ner dummien framför henne trodde hon att jag tänkte använda den som target så då trampade hon på den. Men när jag istället rullade iväg den på köksgolvet sprang hon (på kommando) och hämtade den och kom direkt och lämnade av fint till mig! 


           

Vilja med en av sina nya kompisar - vi tänkte kalla dem Pelle & Lisa


Eftersom hon är så het på kanin har jag tänkt träna mycket med klicker inne i lugn och ro, både grepp och avlämningar. Hon var jätteduktig idag och det var bara precis i början som hon försökte lugga dem lite i pälsen men hade ett stilla, mjukt och fast grepp utan att ta hårt eller tugga på dem :-) 


Så då Vilja kanske matte snart vågar ta fram Kalle ur frysen, så får vi se hur det går?!


Den som lever får se!!


Här kommer en liten film från dagens övningar filmat med "lilla" kameran så det är väldigt dålig kvalité men det får ni stå ut med!

 
 
Annica

Annica

13 januari 2009 19:10

Schysst att kissen kommer och deltar lite under filmningen ;-)Fina kanindummies, tänk om det var såna på prov istället för riktiga, mycket trevligare! Lycka till!!

http://www.ryegates.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

13 januari 2009 19:15

Vilka fina dummies. Vilja såg nästan lite vördnadsfull ut. Katten verkade också intresserad av kanin :-)

Säg en tid i morgon så kommer jag som ett skott. Ska vi vara hos dig eller på klubben?

Karin

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

13 januari 2009 19:24

Åh, vilken fin kanindummie. Vill också ha en sån!!!!!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Lena

Lena

13 januari 2009 19:32

Men, vilken fin kanindummie ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

13 januari 2009 19:49

åå vi skulle oxå få köpa. har betalt idag:D:D då längtar vi tills de kommer:D..vilja ser stolt ut!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
lotta igen...

lotta igen...

13 januari 2009 19:54

tihi, såg också att ni kör med lite kattstörning..som här alltid när man ska träna kommer missan o ska vara med;) fast hundarna blir ju så vana så det räknas väl nästan inte som störning;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Irene

Irene

13 januari 2009 21:14

Mjukt och fint :-)
*fniss* hon får den där nackbugningen och ser lite finurlig ut som hon såg ut den där gången i skogen när hon blev alldeles tossig i skutt ;-)

http://www.kooiker.zoomin.se

 
Irene

Irene

13 januari 2009 22:09

*fniss* okrå Helena, skoja lite bara, hon tycker bara att stampe är gullig och mjuk o go :-)
Närå, det går jättebra nu,ser och hör hur duktiga ni är, du vet att jag Hejar på Er!
Kram I

http://www.kooiker.zoomin.se

 
sara

sara

13 januari 2009 23:07

va duktig hon är!
om du vill ha en riktigt kanin kan jag ju alltid gräva upp pelle på baksidan, eller kanske du kan testa att apportera misty? ;)

förresten, jag har ett jättefint kort på vilja här hemma som jag tog i sommras.
Kan komma ner med det någon dag ;)
Puss&Kram!

http://hystericalnoise.blogg.se

 
Marie & Lakrits

Marie & Lakrits

14 januari 2009 00:12

Kul att dummiesarna uppskattas! Sådär vördnadsfullt höll Lakrits sin första också. Men det blir har blivit lite vildare tag med dem allt eftersom. Några av Wallanders har fått åka in på lagning :=)

Hälsningar
Dummy-Marie och Lakrits

http://vildhunden.blogg.se

 
Lizzieonline ...

Lizzieonline ...

14 januari 2009 14:09

Vilken superfin dummis !!!
Här har varit lite mycket om man säger såå, ( = F´låt om det tog tid att svara ) men vad gäller rutan så kan jag säga så här :
Välj redan från början metod, och oavsett vilken metod du väljer, se till att inte bli kvar för länge med ev. " hjälp " och att du flyttar runt rutan !

Vårt stora dilemma är, att eftersom vi började redan ( dumt nog ) efter gamla reglerna och gjorde som så många andra ; dvs chansade på att hinna ur trean före regeländringen, vilket är samma som att så fort det av nån anledning strular lite, så blir det " återfall " = då rundar vi en kon .. eller två ... enl modell " kan själv, visst var jag duktig " .. :-(
Om du inte har Canis, så be att få låna senaste numret av nån, för där står en jättebra artikel om just för - och nackdelar med de olika metoderna !!

Kramizar från oss, som har glömt att tala om att vi oxå är jätteförtjusta i den härligt bruna färg som din mysiga Vilja har !!!!

http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

 
Jessica

Jessica

14 januari 2009 20:22

Fine ninen:)

Vexa får hålla sig me tråkiga "vanliga" dummies!

Ni kommer att få fina priser i vår:)

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

14 januari 2009 22:49

Har nästan glömt bort hur dom såg ut när dom var nya och oanvända... har nästan haft våra i ett år nu och de har varit med i både vått & torrt och jag lovar att efter lite borstande så ser de nästan ut som nya fortfarande. Vilja ser ju verkligen ut att gilla dem!

Kram & lycka till med "kanin"-tränandet!

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards