HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Viljas självbehärskning sattes på prov.....

Av Helena - 17 januari 2009 17:06

....nu i eftermiddag när vi var ute på promenad!! Just när jag hade "droppat" en dummy (som Vilja inte såg) och vi hade gått ca 30 meter framåt på stigen så sprang det upp ett rådjur mitt framför Vilja som såklart satta av efter. Jag hann inte få upp visselpipan men när jag ropade "Vilja hit" så tvärvände hon och kom och satte sig fot!!! Puss på dig, mattes bästa! När jag hade belönat henne fick hon direkt ytterligare belöning genom att jag vände henne helt om och skickade henne på det dolda linjetaget. Hon hade ingen dragning alls åt det håll rådjuret hade sprungit utan sprang i full fart dit jag dirigerade och hämtade dummyn! Jag brukar kunna hindra henne när det kommer rådjur om de är på lite avstånd men detta var så himla nära och jag var och är fortfarande väldigt förvånad att hon kunde "släppa" rådjuret helt och istället springa dit jag pekade!! 


En annan sak som "snuskätarVilja" har gjort flera gånger på raken de senaste dagarna som impat på mig är att hon har kommit fram till mig och spottat ut det snusk hon har hittat, då jag har bett henne! Tidigare har hon fått "tuppig attityd" med hög svans och tydligt visat att hon minsann inte tänker dela med sig till mig av det smarriga som hon har nosat reda på alldeles själv.....om jag är sugen får jag väl lov att leta själv!! Vem vet hon kanske börjar mogna?! Eller så är det bara en tillfällig "formsvacka" :-)


Jag tränade lite på rutan på förmiddagen och har gjort lite klickerövningar inne bl a stadga vid platsliggning och att frysa på nostarget men det får jag nog skriva om senare för nu har Perra åkt och handlat Sushi.....vi var lite lata idag :-)


Ha de!!

 
 
lotta

lotta

17 januari 2009 19:54

hihi...då finns det hopp för cola också då..med att mogna till lite..o spytt ut;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica & Vexa

17 januari 2009 21:23

Härligt att hon lyssnar, man blir som i chock:)
Säger ja loss så i Vega & Vexas öron betyder de bara: "Svälj fort som F*N!" jättejobbigt men envis som ja är så trycker ja ibland ner HELA handen å fiskar upp den dom håller på att njuta av. Bara för att kanske få nån negativt minne ifrån va som KAN hända....Men suck, har man flat så går de in i ena örat å fastnar nätt & jämt på nån liten cell å sen ut genom de andra örat...

Ha de bra

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

17 januari 2009 22:53

Visst är det en härlig känsla när man kan bryta sin ögonsten. Häromdagen for det upp en kanin framför Wallander och han stannade på direkten och fick såklart belöningsfullpottsutdelning. När Wallander har hittat något som han gärna vill behålla för sig själv så går han så fint så fint vid sidan precis som om vi då inte skall märka något. När vi säger till honom att spotta så ser han så förvånad ut och sedan dyker besvikenhetsuttrycket upp.

Ha ha, dom är roliga våra goa 4-beningar!

Ha en fortsatt härlig helg!

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards