HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Om jag vann en miljon.....

Av Helena - 27 januari 2009 16:14

....skulle jag säga upp mig på direkten och starta min egna verksamhet!!


Jag har en jättebra idé men känner mig för feg för att starta eget eftersom man måste dra in pengar också. På jobbet är det nedgång och jag vet inte hur det ska bli så jag känner mig lite nere idag och drömmer om att kunna starta det där som jag vill......! Nu blir ni kanske lite nyfikna men jag kan tyvärr inte berätta något såhär offentligt för då kanske någon snor min idé innan jag har vågat ta steget :-)


Men kanske, kanske.........om jag blir av med jobbet så gör jag nog slag i saken utan den där miljonen.....det finns ju starta eget bidrag har jag hört :-) 


Nu ringde Linn och ville att vi skulle ses i Sickla och kolla på skor så snart åker jag från jobbet....


Ha de!

 
 
Gunilla

Gunilla

27 januari 2009 16:45

MEN HELENA, nu blev jag ju bara såååå nyfiken. Ja, för tusan!!!! Varför inte testa din idé redan nu hos Nyföretagarcentrum, Almi eller dyl. De har tystnadsplikt... :D

http://vitherde.wordpress.com

 
lotta

lotta

27 januari 2009 17:43

men nu vart man ju jättenyfiken ju:) ibland kan det va bra att bli av med jobbet så att man låter sina drömmar bli verklighet..kan du inte starta det "litevidsidanom" sålänge?jag skulle vilja det..jag jobbar ju bara 7 dygn /månad så jag borde kunna/hinna...meeen, jag väntar nog tills barnen blir lite större.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

27 januari 2009 18:19

Som sagt, det kan vara positivt att bli av med jobbet också. Då har man liksom allt att vinna och inget att förlora. Så var det för mig. Tufft ibland naturligtvis, men man måste ha lite tilltro till att det kommer att gå (och det är bra att ha en partner som kan backa upp så länge...). Gör en gedigen affärsplan, lista potentiella kunder och gör en beräkning på vad du tror du kan dra in på ett år. Och under tiden du jobbar försök spara till några månaders buffert. Sen är det bara att tuta och köra...:-)

Jag kan inte fixa ridhus till i morgon, men jag kan ta med en påse hästgödsel om det kan va nåt... Kanske inte så populärt på Nacka BK dock :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Irene

Irene

27 januari 2009 19:14

Sluta inte drömma och planera, en vacker dag...
Jag skulle inte heller ha något emot att vinna en eller ett gäng miljoner, mina drömmar ligger då nog mer att gå roliga utbilningar(hundcampus),köpa en liten gård, ha fler hundar...jag kan fortsätta haha
Vad skulle Ni andra göra om det drällde lite extra miljoner i plånboken?
...och Helena, du vet bokstaven A...sen kommer B ;-), viska!
KraaaaaaM I

http://www.kooiker.zoomin.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

27 januari 2009 21:07

Ja, det är mycket varsel nu för tiden, så det är inte många som sitter helt säkra på sina jobb. Måste du verkligen vinna en miljon för att våga ta chansen??? Räcker det inte med tjänstledigt några månader....Jag blev jättenyfiken ju... Klart du får länka förresten. jag har länkat till dig.

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

27 januari 2009 21:16

Hihi, nu blev det fart på era funderingar vad det är jag går och funderar på! Och det är som ni säger att jag behöver ju inte vinna en miljon för att kunna förverkliga min idé men det skulle ju helt klart underlätta att slippa dra in pengar under några månader under tiden man bygger upp verksamheten!!
Irene....dina drömmar om hundutbildning, fler hundar..liten gård, mm finns såklart med i min miljonvinst också och sen skulle jag kunna arbeta med min verksamhet.....också :-)
Gunilla tack för tipset skall kolla upp det!

Kram till er alla!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

27 januari 2009 21:54

Så klart aldrig roligt att leva lite i ovisshet. Hoppas att det löser sig på allra bästa sättet. Låter spännande att du har en dröm OCH en idé, det är en bra början. Ibland tänker jag att man måste våga, tänk att sitta här på gamla dar och ångra att man inte förverkligade sin dröm. Men som sagt jag har ännu varken en idé eller dröm... så jag får fortsätta tänka vidare.

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

27 januari 2009 22:04

Självklart blir man ju jättenyfiken .. *s* !

Du kanske vet vem Laila Wikström är som gör så mysiga " tjejiga " akvarellkort !?

Förutom det här enkla men ändå så svåra " livet är här och nu ", så har hon ett annat kort där det står :
Om du tvekar för länge inför nästa steg ..
kan du bli stående på ett ben .. *s* !

Ska bli spännande att så småningom få läsa om dina " funderingar " hoppas vi, för har man sagt A så måste man ju säga B, eller .. !?!?

Kramizar

http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

 
Agneta

Agneta

27 januari 2009 22:46

Spännande med starta eget! Självklart, satsa bara!!! Nyfiken vad det kan vara för något!!!

Min nya tvättmaskin har ÄNTLIGEN kommit fram, det var rätt och den var hel denna gång!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Annica

Annica

28 januari 2009 01:34

Mmmm, kommer ihåg vad du pratade om.. Lät som en toppenidé tycker jag ;-). Men så måste det ju komma in pengar till hushållet också, förstår fitt dilemma *kram*

http://www.ryegates.se

 
Marie

Marie

28 januari 2009 09:05

Visst är det mycket när man är egen men samtidigt är det underbart! Ett tips är att ta kontakt med NUTEK eller något annat inom näringslivsutveckling i kommunen där du bor. Känns bra att få berätta om sin idé fär proffs, som kan hjälpa en att bolla idéer. Hoppas du vågar ta steget! Jag håller en tumme för dig!

Marie

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 januari 2009 16:52

Låter spännande ;)
Våga!!!!
Man lever bara en gång ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards