HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Störande Marskatt.....

Av Helena - 11 februari 2009 21:22

....som mjaaaooooade i bakgrunden fick vi på köpet idag när vi tränade jag och Karin. Förutom katten hjälptes vi åt att störa varandras hundar. Vi jobbade både i fotposition och vid platsliggning. Både Vilja och Wilma var jätteduktiga....i början hade de svårt att inte vrida huvudet efter "störningen" när den var bakom och skrapade med fötterna, hoppade, lekte med favoritbollen, mm. Men efter ett tag klarade de att titta rakt fram trots det störande elementet. Katten hjälpte oss med sitt störande mjaaaooo mjaaaooo mjaaaoooooo under hela träningspasset helt gratis :-)


Sen tränadevi lite linförighet med koner, positioner och ingångar.

Tack för ikväll Karin!!


Jag har ju suttit och kollat på gamla bilder till hemsidan så nu lägger jag in en gammal bild från valpträffen med Tinas valpar från våren 2002 när de var 7 månader - mina små bäbisar.

Från vänster: Elias (liggande) Julia med Selma, Jarri med Arwen, Linn med mamma Tina, Anna med pappa Folke, Ulla med Kim och svärmor Eia med Bella.


Gokväll på er allihop.


Igår fick jag vara störning själv....jag kom på att de där små konerna kan man ha mycket roligt med....de flyger iväg och snurrar sedan upp och ner en lång stund när de har landat på marken :-)

Här kommer en filmsnutt med platsliggning med störning.

 
 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

11 februari 2009 22:33

Jag gjorde den i Paint. Ursnyggt blev den...(inte). Men se till att spara den som JPEG-fil. Sen laddade jag bara in den i mitt fotoalbum och använde den i bloggen. Bra att ni tränar mycket med olika störningar. det är nyttigt!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingen bild

Lizziemattenonlineagain ...

11 februari 2009 22:50

Tack för tipset med " småkonerna " ! Har inte tänkt på att dom kan agera frisbee .. :-) !
Nu har jag kollat båda filmerna ! ( = Tumme upp ! )

Natti !
PS Gamlis är Gamla Uppsala högar DS

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

11 februari 2009 23:06

Vad duktig Vilja var när du "störade" dig så. Så klart inte lätt att låta bli att vända på huvudet när en massa koner far omkring.

http://wallander.blogg.se

 
Wallander

Wallander

11 februari 2009 23:57

Måste bara tillägga något gällande popcornsfilmen... min MOR är inte riktigt så ung och hon skulle ha slängt popcornen och poppat nya istället. Men detta är min ÄLDREMATTE som skulle släcka ljuset samtidigt som hon höll skålen & ett glas i händerna och då gick det som det gick.

http://wallander.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 februari 2009 07:06

En allmän fundering kring platsliggning. Det blir ju jättesvårt för dem att inte kolla efter koner som viner runt huvudet. Sen undrar jag om de (läs Wilma) verkligen vet att de ska titta rakt fram, det måste man nog bryta loss och träna på separat, bara klicka när hon tittar framåt. Det är ju en sak när man står där framför för då tittar de ju på föraren. Men om man går omkring blir det ju dubbel störning. Vore ju himla käckt att få in det där med hakan i marken.

Karin

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

12 februari 2009 11:57

Kat med liten kon... Du är bra påhittig du *ler*. Visst är det skoj hitta på nya träningsmetoder! Och uj vad små Elias och Linn ser ut att vara på bilden ;-)

http://www.ryegates.se

 
Sinna

Sinna

12 februari 2009 13:43

haha ja det finns ju störning och så finns det ju störning lixom :-) Alla är väll bra på sitt sätt ;-)
HÄRLIGA filmer!!!!!
Kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Agneta

Agneta

12 februari 2009 16:45

Men vad kul det såg ut att vara, snacka om periskop till hals, he hee men duktigt att ej röra sig. Titta får man ju göra! Bra och kuliga filmer! Den andra var ju en superbra övning, den ska jag testa då jag är frisk!

Vad ni är duktiga!!!

Kram

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards