HOLMSTORP

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Helena - 4 februari 2009 22:58

Ikväll satt jag och väntade på att Ute skulle ringa för att vi skulle träffas och träna. När klockan var över åtta ringde jag till Ute för att höra om hon hade somnat eller? Det första hon frågar är om jag klivit upp ur badet nu....? Jag fattade förstås ingenting och svarade att jag har suttit och väntat på att hon skulle ringa. Då hade hon ringt och det var en tonårskille som svarade (som hon trodde var Elias) och när hon frågade om mamma var hemma sa han att hon låg i badet. Jaha, skulle hon inte träna frågade Ute........nej svarade killen hon var så trött så hon skulle bada sen skulle hon gå och lägga sig :-) Jaha tänkte Ute då får jag väl gå ut själv.....men va konstigt att Helena inte ringt och sagt att hon inte skulle träna?!


Men vi hann träffas på ängarna vid hembygdsgården och träna en liten stund iallafall!


Vi kommenderade varandra genom de flesta av ettans moment. Vilja var lite nosig precis i början....men gick sen riktigt bra, inte världens snabbaste läggande och ställande men ganska ok iallafall. Apporteringen var en 10 poängare men inkallningen där vi satsar på 10 poäng kom hon i full kareta och sprang i 110 knyck mot mig .....och förbi.... :-)


På platsliggningen reste hon sig upp *vilket hon inte brukar göra* - men jag tror att hon tycket det var lite konstigt att bara hon och Greta låg där i mörkret så att hon inte tog det riktigt på allvar - för så skulle hon ju aldrig göra på en tävling.....eller hur!!


Ha det bäst alla bloggers!

Av Helena - 4 februari 2009 19:24

Nu när jag har kommit igång och blogga och har varit runt på era fina hemsidor där man kan läsa lite mer om hundarna, resultat, mm blev jag så sugen på att göra ett ryck med min hemsida. Min gulliga son började göra en hemsida till mig för ungefär ett år sedan men jag har sedan inte skrivit in någonting. Men nu har jag kommit igång och skall försöka lägga in alla resultat, bilder, filmer, mm men det tar ju sin lilla tid! Jag säger till när jag lägger den bland mina länkar igen för allmän beskådan :-)


Sitter i köket och väntar på att Ute & Greta skall komma för vi skall träna lite lydnad tillsammans "i mörkret". Vi skulle egentligen ha åkt till klubben där det finns lyse men det blev inte så av olika anledningar.....men vi skall träna en liten stund iallafall. Imorgon kväll skall jag på möbelmässafest på RH-form som säljer ergonomiska stolar och på fredag skall vi på klickerkurs hela dan så det är liksom ett litet genrep inför lördagen.


Det här med bloggen är förresten så himla kul...man får hundkompiar från norr till söder och snacka om att jag blev förvånad idag när det var ett paket till mig i brevlådan!!! Det var urgulliga Helene och Wallander som hade skickat såna där värmepåsar som man värmer händerna på, så att jag inte skulle frysa om fingrarna :-) Snacka om gulliga kompisar man har "out there". TACK snälla Marie för din omtanke om mina små fingrar!


Ha en bra kväll govänner!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards