HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Yes, idag hade vi marginalerna på vår sida......

Av Helena - 15 februari 2009 13:27

....så nu kan Vilja titulera sig LP1 Ryegate´s sweets for my sweet! Men det var verkligen på marginalerna idag också, med 160,5 poäng fick vi dagens enda 1:a pris :-)


LP1 Ryegate´s Sweets For My Sweet


Det var väldigt rörigt runt planen med hundar som rök ihop, hundar som skällde, förare som pratade högt med sina hundar precis vid tävlingsekipagen, billarm och skott från någon skjutbana (tror jag det var). Att det var så rörigt runtomkring kan nog förklara varför det bara blev ett första pris idag (av 16 ekipage) och Vilja är ju som jag sagt förut inte så störningskänslig när det gäller ljud och andra hundar så för henne spelade det ju inte så stor roll!! Däremot är det ju, som bekant, såååå mysigt med ett lager snö på backen tycker Vilja :-)


På första platsliggningen (där Ute & Greta var med) blev det hundslagsmål på parkeringen som drog upp alla hundar UTOM Greta som låg så snällt kvar och var den enda i den gruppen som fick betyg!!! I vår omgång låg alla hundar snällt UTOM min lilla dam som passade på att rulla sig lite i den härliga pudersnön under tiden jag lämnade henne, så när jag vände mig om låg hon med ena örat bakåtvikt och snö på hela sig :-) Men sen var det som om hon kom på vad vi höll på med så hon låg sedan kvar hela tiden utan fler rullningar = Betyg 6,5!! På tandvisningen sa domaren "hej på dig din busunge" så då förstod jag att det nog inte var en liten diskret rullning. Tandvisningen var som vanligt inga problem = betyg 10. Linförigheten gick ganska bra trots att det var många härliga dofter på plan och ett herrans liv runt omkring, så hon satte sig inte vid en halt och var inte helt med mig i en vänstersväng = betyg 8 (kommentar: står, tränger). Läggande under gång = betyg 8 (kommentar: äter snö, något långsamt ner). Inkallande som vanligt lite avdrag för hennes lilla skutt vid ingången = betyg 9,5. På ställandet som inte är hennes bästa moment tog hon fler steg än vanligt = betyg 6,5. Hon tog inte apportbocken på mitt första kommando = betyg 8,5. På hopp över hinder gjorde hon ett litet glädjeskutt vid min sida = betyg 9 (kommentar: hoppar på föraren). Helhetsintryck betyg 8,5.


Gräsligt kort på mig men det kanske bara är att

inse att man inte är snyggare än såhär!


Greta som var sååå duktig på platsliggningen att det var flera stycken som tyckte hon var värd minst 12 poäng gjorde även ett perfekt läggande under gång som domaren kommenterade med ursnyggt = 10 poäng! Men sen rörde hon tyvärr till det på flera av de andra momenten och det räckte inte till ett förstapris idag trots 3 tior, vilket var jättetråkigt!! TACK Ute för trevligt sällskap & för att vi fick åka med er!!


TACK till alla er som har stöttat oss och hållit tummar och tassar .....det värmer oerhört att känna att ni peppar oss!!!


Ha en fortsatt skön söndag!!


Kram från ett trött men lyckligt ekipage!



 
 
Ingen bild

Veronica & Zappa

15 februari 2009 14:19

Stort GRATTIS!!!

Vad duktiga ni har varit och bra kämpat!

Hälsningar Veronica & Zappa

 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

15 februari 2009 14:24

Wow vad roligt. Stort GRATTIS till er!
Åh vilken härlig träningsdag jag verkar ha missat i går.....
Kram Jessica

http://www.skeppartorps.se

 
Ingen bild

Birgitta & Lizzie

15 februari 2009 14:30

SUPERDUPERGRATTIS !!!
Det spelar ju ingen roll, om det så bara är just en 1/2 poäng det handlar om, bara den hamnar på rätt sida !!!! Yes !

När och var ska du starta tvåan .. :-) !? För jag skulle tro att du nog är klar för den oxå, eller hur !!?

Diplomkramar kommer här !!

 
Ingen bild

Lizzieonlineagain ...

15 februari 2009 14:38

Jag igen .. för nu har jag även läst igenom hela .. Var ju bara tvungen att skriva grattis direkt, för jag blev så glad att det gick vägen !!!
Men snacka om " väg att gå " .. man får ju rysningar bara man läser .. Det är faktiskt största anledningen till att jag hittills skippat appellen, för det har varit såå mycket stök ( läs trassel med just platsliggningar senaste åren .. ) att jag inte velat riskera nåt i onödan !

På Lizzies första start så var det för övrigt en så där flat du vet ;) ( fast svart .. ) som rev upp hela gänget, och när han fått upp alla utom Lizzie, så satsade han rätt mot henne .. och då kunde inte hon heller motstå trycket .. :-( !!

Många kramar igen och pussa nosen på din lilla " busunge " från oss !!

 
Annica

Annica

15 februari 2009 16:09

Åååh vad glad jag blir, grattis!! He he, tänk vad skönt att det gick vägen, en halv poäng är en halv poäng!! Och dagens enda etta tyder ju på att hon kan hålla ihop trots mycket strul. Så stolt så! Och tack för igår, visst var det skoj! Pussa på LP1 Ryegate's Sweets For My Sweet ;-)

http://www.ryegates.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 februari 2009 16:29

Vad skönt! Stort grattis och bra jobbat! Först tänkte jag att det måste ha varit snälla domare med tanke på vad du skrev om allt hon gjorde/inte gjorde och alla störningar runtomkring. Men när jag tittade på filmen så ser det ju bra ut.

Tur att inte Wilma tävlade för det hade ju blivit hejkon bejkon av alltihop. Funderade idag på om jag ska våga anmäla mig till någon tävling i mars, jag vill också börja träna in 2:ans moment mer på allvar... Men då krävs det nog många tävlingträningar och störningsträningar framöver.

Träning i morgon? eller badar ni fortfarande i champagne då?

Peter fyller i morgon men jag tänkte hinna träna innan födelsedagsmiddagen.

kram Karin

http://htt

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

15 februari 2009 16:37

WIIIIHAAAA..GRATTIIIIIIS! Å om jag fick ge er en kram:) det får väl bli till sommarn istället;) å så kul! haha, jag är så stolt över er ,känns det som..hihi, tokigt;)hipp, hipp hurra, va ni e braaaa:)haha..skrattar när jag lääser lizzies beskrivning av den svarte flatten;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

15 februari 2009 16:40

Och det blev ju klassvinst med!! Låter ju väldigt trevligt ;-)

http://www.ryegates.se

 
Wilma

Wilma

15 februari 2009 16:53

Hej Vilja,
du har en Hall of Fame-stjärna att hämta på vår blågg

kram Wilma

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

15 februari 2009 16:58

Där satt den!!! LP1 och klassvinst på en och samma gång... fy f-n vad bra!
Visste att ni skulle fixa det idag, men trodde inte Vilja skulle utsättas för så mycket störningar, men med facit i hand så spelade det ju ingen roll för henne. SUPERDUPER STORT GRATTIS till er båda!!!!!

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Irene

Irene

15 februari 2009 17:49

Skitsamma i marginaler, det gick vägen!! Grattis till er duktiga tjejer!
Kramar
Irene :-)

http://www.kooiker.zoomin.se

 
Lena

Lena

15 februari 2009 19:34

Stort GRATTIS!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

15 februari 2009 19:44

Woooow, ett halvt poäng på rätt sida....vilken härlig känsla och GRATTIS så supermycket!!!!Vilken jobbig tävling med så mycket väsen runt omkring. Då blir det ju en ännu större prestation.

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Vexa

Vexa

15 februari 2009 21:33

GRATTIS! Va finns de att säga...*------* va duktiga Ni är! Förstår va härligt, att DÄR satt den!

Kramar å flatte pussar i MASSOR till ett kanon ekipage!

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

15 februari 2009 21:56

SUPERGRATTIS!!! Vad roligt!! :-)))Ibland kan små skillader vara stora ;-)
kram Sinna

http://gizmo.cybertsite.se

 
Ingen bild

Jenny och Tindra

15 februari 2009 22:46

Grattis från Jenny och Tindra! Jättekul att ni fått ert LP 1. Denna veckan är vi på träningsläger i Sälen så gissa om vi kommer ha det bra. Många hälsningar från oss!

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

16 februari 2009 10:41

Wiiii...
Stort grattis!!!

http://vitherde.wordpress.com

 
Ingen bild

Ing-Marie Blenda o Bluffa

16 februari 2009 21:40

Hej!
Vi ville bara gratulera Vilja och dig till Lp1 det var verkligen på marginalen :-)
Ing-Marie och två berner.

 
Carro5344

Carro5344

18 februari 2009 10:24

Grattis! Duktiga ni är

http://marianova.com/users/carro5344

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

22 februari 2009 17:18

GRATTIS såååå roligt! Jag skickade ett grattis tidigare men vet ej vart det tog vägen??? Så jag bara måste skicka ett nytt igen!!!!!

Vad ni är duktiga! Jag ska anmäla mig till lkl II nu i mars för nu är löpet över för denna gång!

Sug på karamellen och vinsten!! Det är ni värda!

Kram

Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards