HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Prommis med fara för benbrott och hjärnskakning!

Av Helena - 18 februari 2009 19:44

Nu har Eva och jag halkat runt spåret med hundarna!! Idag var det halare än nånsin eftersom det varit så kallt idag.....sen hade jag inte mina skor med broddar heller :-) Igår tappade jag den ena brodden (fram) på de skorna så nu har jag bara broddar både fram och bak på ena skon! Tror jag skall köpa såna där lösa som man kan sätta på vilka skor somhelst. Vi fick hjälpa varann och klättra i kanten uppför backarna. Nerför backarna var det bäst att sätta sig och åka ner, om man inte kunde gå på kanten!


För alla er som inte vet så är Eva min absoluta bästis barndomskompis.....vi har känt varann sen hon var 8 år och jag var 7. Då 1972 flyttade vi in i de hus som vi nu har övertagit både Eva och jag! Så först bodde vi här från 1972 till typ 1986 och sen efter att ha bott på annat håll, pluggat, gift oss, mm så övertog vi föräldrarnas hus 1993 så nu bor vi tilsammans på "mammas gata" igen!! Så nu är det våra barn och ungdomar som är kompisar :-)  

Tyvärr är hon inte hundintresserad men hon hänger gärna med på en prommis!!


För alla er som undrat över vem Lina som kommer med matkassen är så är det ett företag som startade våren 2008 här i Nacka med att leverera en matkasse med recept och ingredienser till fem middagar för fyra personer varannan måndag. Vi var en av de första familjer som hoppade på idén och nu har de växt jättemycket och levererar runt om i hela Stockholmstrakten. Det är verkligen en superbra idé som fler som borde satsa på! Idag bjöd LIna på Lyxig linsgryta med kokosmjölk, basmatiris och broccoli!


Gokväll och kram på er!!  



 
 
Lena

Lena

18 februari 2009 20:42

Himla smart affärsidé med matkassen!

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

18 februari 2009 21:38

Som sagt...jag vill också ha en Lina!!! Härligt med barndomsvänner. De vet verkligen ALLT om en...

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

18 februari 2009 22:28

Jag tar gärna Tessinparken. Jag tror Jenny är på sportlov och bortrest. I övrigt har jag dålig koll. Veronika kanske? vi får mejlas. (Jag har anmält mig till vällingby 21/3 - men det talar jag än så länge tyst om...) Måste därför ha hjälp med STÖÖÖÖRNING och tävlingsträning.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

18 februari 2009 23:48

Vilken bra idé Lina med matkassen lät som! Jag såg din kommentar först nu på ett av mina äldre inlägg, jag är ju grön på apporteringen och har inte tänkt så mycket på vad för kommandon som är brukliga eller bra att använda. Du får jättegärma skriva en (eller flera) rad(er)om det om du orkar! Kram!

http://www.gangster-glimma.blogspot.com

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

19 februari 2009 00:05

För tillfället har jag en egen "Lina" i form av min gubbe... han planerar, handlar och fixar maten nästan varje dag :-)

Vilken tur att ni klarade prommisen med armar & ben i behåll.

http://wallander.blogg.se

 
Jessica

Jessica

19 februari 2009 08:10

Vilken utmärkt idé med Linas matkasse. Vissa veckor har man verkligen ingen fantasi när det gäller matlagning så då hade det ju varit perfekt att få hem Linas matkasse :). Nej nu ska jag gå och sova, var bara tvungen att titta in i din blogg när jag kom hem från jobbet !!!
HA EN TREVLIG DAG!

http://www.skeppartorps.se

 
Carro5344

Carro5344

19 februari 2009 08:30

Vad det låter bra med att få hem en matkasse. Här på landet finns det inget sånt det närmaste man kan komma när det gäller att få hem mat är nog att skjuta något djur i närheten av huset. Ja min plan är att tävla lydnad med hunden när han blir äldre. 2008 skulle ha blivit året som jag och min förra hund skulle ut och tävla. Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig utan jag blev tvingad att avliva honom i december.

http://marianova.com/users/carro5344

 
lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

19 februari 2009 14:39

vad härligt med en vän som man kännt hela livet...å jag e fortfarande avis på den där matkassen:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

19 februari 2009 15:04

Jag har hört av flera som har Linas matkasse och är supernöjda, så igår bokade jag och Peter en kasse. För oss två blir det ju 10 dagars mat, för 729:-. Det tycker jag är billigt. Det tycker jag att det blir varje gång jag handlar utan att ha fått med mig något hem.

Har du sett alla mejl från Veronica och mej ang i morgon? eller är din mailåtkomst fortfarande dålig?

/K

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Lizziemattenonlineagain ...

Lizziemattenonlineagain ...

19 februari 2009 16:10

Undrar om det finns nåt liknande i Uppsala !? Verkar ju helt suveränt, för nog sjutton tryter fantasin ibland när det gäller matlagning ;) !

Hälsar den fortfarande ensamma och översiggivna matten, som tydligen lär få campera med tomtarna på loftet i fortsättningen i vår stuga, för " ryktet " säger att min del av sängen ockuperats av " nån annan " .. *s* !!!!! DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

19 februari 2009 17:07

Jag kör med apotekets lösa broddar för 65 kronor, funkar jättebra. Hade jag inte haft dom hade jag slagit ihjäl mig i den här tråkiga ishalkan! Linas matkasse låter som en utmärkt idee!!! Vet du om dom kör norr om stan (där isbjörnarna bor;-))???

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

19 februari 2009 18:06

Buss 444 går 9.52 från Orminge, sen är det tunnebana till Karlaplan och vi är där 10:30.

Buss 471 går 9.40 från Orminge och då är vi vid Karlaplan 10:20

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards