HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Idag styr vi kosan söderut!

Av Helena - 8 april 2009 09:06

Idag skall jag packa det sista och sen räknar vi med att komma iväg senast fyra (gärna tidigare). Ikväll skall vi stanna till hos Gunilla, Axel & Asta utanför Ljungby. Skall bli jättekul och se hur ni bor.......sist vi sågs hos er var ju i sommarstugan :-)


Sen imorgon bitti åker vi direkt till Lomma på begravning. Alltid sorgligt men vi ser fram enot en fin begravning och vi tänker på att mormor var gammal och att hon fick vara förhållandevis pigg in i det sista. Igår pratade jag och barnen om hennes 90-årsdag när hon  hade blomsterkrans i håret och dansade runt......och hur mormor sent på kvällen bytte ut blomsterkransen mot den sista delen (som blev som en krans) av spettekakan som hon satte på huvudet :-) Och när vi skulle gå hem (dit vi skulle bo över natten) frågade hon förvånat varför vi skulle gå hem redan?? Då hade vi varit där i 14 timmar och mormor hade varit i gång hela tiden!! Hon var allt lite tokig lilla mormor :-) 


På fredagen skall vi allihop äta påskmiddag hos min kusin med familj, det ska bli jättekul att träffas för det blir ju inte allt för ofta tyvärr.


På lördagen skall troligen systeryster med familj och min familj åka till Köpenhamn. Men eftersom vi har hundarna med oss får ju jag snällt stanna hemma och ta hand om mina  hundar så då ska jag och Vilja åka till Lomma och träna med Helene & Wallander, skall bli jättekul!! 


Söndagen blir det hemfärd.


Skall bli riktigt skönt att bo på hotell, äta hotellfrukost, gå ut och äta och inte behöva laga påskmat och påskpynta alls den här påsken!  


GLAD PÅSK till er alla!! 


Ps Jag kommer ta med min "lilla vita" och det finns uppkoppling på hotellet så det är inte omöjligt att det blir lite uppdatering här på bloggen vartefter Ds 

 
 
VildaoPebbels

VildaoPebbels

8 april 2009 12:03

Jag beklagar sorgen, det är alltid tråkigt när någon nära går bort. De som har levt ett långt, friskt liv är nog väldigt tacksamma för att få somna in innan sjukdomar och dylikt smyger sig på för mycket.

Hoppas att ni får en supertrevlig middag med släkten, och att bo på hotell är ju aldrig fel. Jag älskar hotellfrukostar :-)

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Lizziematten

8 april 2009 13:25

Jag minns ju hur fint du skrev om din mormor precis när hon gått bort, så jag hoppas verkligen att det ska bli en fin begravning ( även om du säkert gruvar dig innan, för det skulle nog jag göra med i samma situation ) och att de ljusa minnena av din helt underbara mormor är det som ska få finnas kvar !
Kan nästan se framför mej hur förvånad hon var när ni skulle bryta upp så " snart " den gången som du skrev om * ler * !

KRAAAM och tanke !!

// Birgitta

PS Hoppas så klart oxå att ni får en härlig och vårlik påsk i Skåneland !! DS

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

8 april 2009 17:29

Hoppas ni får ett fint sista farväl av mormor. Och att ni kan mysa på hotellet trots allt.
GLAD PÅSK från oss!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

8 april 2009 18:19

Hoppas ni får trevlig resa och en fin begravning. I skåne är det väl nästan sommar nu... i alla fall bra mycket mer vår än här.

kram Karin

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

8 april 2009 18:19

Vilka fina minnen av mormor. Men Vilja kunde ju varit här så hade du fått följa med till Köpenhamn.. Men skoj träffa bloggpolarna!
Ha en trevlig helg, begravning till trots..

http://www.ryegates.se

 
Agneta

Agneta

8 april 2009 21:31

Glad Påsk och hälsa med er! Hoppas ni får en toppenhelg!

Kramar

Agneta Tyra och Kenzo

http://www.nogg.se/tyra

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

8 april 2009 23:12

Hoppas att resan ner gått bra. Skänker er en varm tanke imorgon.

Vi hörs på fredag, skall bli urkul att ses på lördag.

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

9 april 2009 11:27

hoppas att resan blir bra. alltid så oändligt sorgligt med begravning och spesiellt av människor man älskat. hoppas att begravningen blir fin.kul att träna med wallander o hotellfrukostar...mmmmmå gott o ha en fin påsk!

http://www.juniocola.bloggagratis.sevheu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards