HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Tina lever!!

Av Helena - 18 april 2009 20:23

Tina blev lite frustrerad när det inte blev någon agility idag så hon var så het på att få göra någonting så hon fick hålla lite enmansshow till fikat!


Det bästa hon vet är att få stå i centrum så hon blev så till sig att hon till slut gjorde allt hon kunde utan någon som helst stimuluskontroll :-)



 
 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

18 april 2009 21:10

haha så söt:)syns att hon har kul..å det hörs att ni har det oxå;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

18 april 2009 21:12

Rätt vad det är så kanske du glömmer pudelen i min bil och då tar jag med henne hem... :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

18 april 2009 21:56

Hahaha! Du rör dig inte som en flodhäst!!! Jag tycker däremot att jag är rätt snygg *host* med min luva på. Påminner om Iprenmannen... :)

Natti och kram!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

18 april 2009 22:03

Du skuttar ju fram som ett litet rådjur!

(Flodhästar lär ju annars faktiskt vara väldigt snabba djur)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

19 april 2009 10:25

Alltså är det nån som inte tillhör CrossOver-gänget så är det ju Tina :-) !! Snacka om att bjuda på beteenden * ler * !!
Där vilar minsann inga ledsamheter inte !! Jag tycker damen är störtskön !

Kramizar

PS Kanske känner jag igen lite grand ( men bara ytterst liiite .. * fniss * ) från en annan liten " fröken " som pga av just bjudvillighet fått träna på att " bara lyssna " under vintern, för hon kan gärna köra hela karusellen går till kvällen annars .. och det kanske inte är sååå bra i elitlydnaden, eller vad tror du !?!? DS

http://www.lizzieonline.net

 
Anna

Anna

19 april 2009 11:06

Haha vilken sötis! :D
Verkigen het på gröten där :p
Så där håller även Axa (taxen) på när hon verkligen verkligen vill ha gotta! :)

Japp, brukar filma när de är ensamma. Har aldrig gjort det på de två första hundarna, men av en händelse så provade jag när Tora var liten. Och det var väl tur, för jag trodde att hon var lugn och snäll! Tji fick jag kan man då lugnt säga.. :p
Inte så att hon verkar stressad och rädd, snarare att hon blir uttråkad och ylar, skäller och gnylar för uppmärksamhet.
Försöker få igång Trassel med skall och ljud. Kan tänka mig att det inte är så uppskattat av grannarna..
Men som tur är för oss, hunden som bor längst ner brukar ha ett jäkla liv för sig och grannarna struntar i honom. Har pratat med dem om Tora, men de verkar väldigt accepterande! Än så länge iaf ;p
Men hoppas på att det ska bli bättre för varje gång!

Ha Det Bra!
// Anna

http://www.odjurenochanna.blogspot.com

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

19 april 2009 11:17

Visst är det så, mycket fart och kvicktänkt är hon he hee. Som nybörjare är det lite svårt att hänga med i hennes tempo men även jag får träning he heee!!! Det gäller att vara snabb och ligga steget före och inte slappna av. Det håller ju en alert!

Nu får vi hoppas att allt går kanonbra för er!!! Vi nyper och kniper våra tummar och tassar!!! och hoppas få en rapport på måndag. Kom ihåg att det är samma hund du kommer hem med från jaktprovet som du for med!!! De är ju våra bästa vänner!!!!

Kramar

Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

19 april 2009 12:59

Åh, vad hon försöker lilla Tina, prövar man allt så blir det till belåtenhet till slut.

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards