HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Nu har vi slickat våra sår....

Av Helena - 21 april 2009 19:11

....och beslutat att fortsätta med hundträning :-) Och när hon kommer hem från kennelmamman blir det 100% jaktlydnad, massor av pangande och ingen apportering som gäller för min lilla dam!!


Tack för alla trösterika ord.........det värmer!!


Känns jättekonstigt att inte ha någon Vilja hemma och träna med men nu skall jag riktigt skämma bort pudelen och vi skall åka till klubben och träna agility för att förbereda henne för vår nya karriär :-)


Kram till er alla och ha en skön kväll!


Än en gång tack för ert stöd :-)  





 
 
Agge

Agge

21 april 2009 19:19

Som jag skrev i förra inlägget så vet jag att ni kommer igen!!!! Du har rätt inställning redan nu!!! Ge inte upp!! Läs mitt inlägg så förstår du hur saker och ting kan ändras på bara ett par 3 dagar!!!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

21 april 2009 19:20

Vad bra, då kan jag lägga undan kanindräkten :-)

Kanske lite agility i veckan eller helgen?

/K

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

21 april 2009 19:34

skönt att det känns bättre. låter som bra träning det där;)förstår att du saknar...men mysigt för tina att få rå om matte alldelens själv kanske:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Jessica H

Jessica H

21 april 2009 19:40

Skönt att du inte ger upp. Det är bara att kämpa på så ska du se att det går KANON sen.

Vi tror stenhårt på er :).

http://www.skeppartorps.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

21 april 2009 19:53

Beklagar verkligen den tråkiga 0:an...

Träffade lill tösa imorse med en yr vaken thomas i andra änden;)
Tänker på dig, MEN GE INTE UPP!

Ta hand om dig å Tina så länge!
Kramar

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

21 april 2009 19:54

Härligt att du redan har en plan för hur du ska trimma in bromsarna på Testarossan .. *s* !
Men antagligen stavas det väl rätt mycket just på p som i passivitet .. ;) så istället för pass på, så kanske damen istället för höra " passa dej " ett tag .. * fniss * !

Kramizar till dig and The Grand Old Lady T !

http://www.lizzieonline.net

 
Annica

Annica

21 april 2009 20:26

Rätta takter!! Vilja är en underbar hund arbetsmässigt, visst vill hon mycket men hellre det. Inte hade du väl velat ha en utan turbomotor?? Mycket skott och passivetet nu så ;-)Imorrn får hon vara med när jag har kurs. Glöm heller inte att det här provet inte alls hade något bra upplägg för henne, börja med skott på kort avstånd och så vattenmarkeringar, uj uj uj...

http://www.ryegates.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

21 april 2009 21:17

Jag har mycket att göra, men man måste ju leva också. Jag kan alla dagar du nämde. Mejlar dig, Veronica och Susanne så får vi se hur vi får ihop träningarna.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

21 april 2009 21:25

Jajjemän. Kom igen bara. Den där ettan i NKL ska ni bara ha du och Vilja. DET har ni förtjänat!!!!!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

21 april 2009 22:04

Så ska det låta! :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

21 april 2009 23:11

BRA BESLUT säger hon som har en utan turbomotor.

Lycka till med Tina och eran agilityträning.

http://wallander.blogg.se

 
Lena

Lena

22 april 2009 17:03

Härligt beslut!
Ni som är så himla duktig på att träna ; )))

Ha en fortsatt skön dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

22 april 2009 21:19

Tack ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards