HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Agility på klubben idag igen!

Av Helena - 25 april 2009 11:33

Nu på förmiddagen har vi varit på klubben och tränat agility med Karin/Wilma och Susanne/Pebbels. Svärmor och svärfar är här över helgen och de har en av Tinas döttrar (Bella). Bella fick följa med för att få lite social träning. Hon är inte så van vid att träffa andra hundar och att få lära sig nya saker så hon är inte alls så framåt och  snabblärd som sin mor :-) Den stora grejen för Bella idag var nog att överhuvudtaget vara på klubben med alla hundar och nya intryck. När hon är tillsammans med sin husse och matte kan hon inte möta en annan hund på mils avstånd utan att bli helt rabiat och skälla som en galning. Från början när hon var liten tror jag hon skällde av upphetsning och att hon ville hälsa men att hon blev missförstådd och sen har det bara ökat. När hon är med mig är hon en helt annan hund. Hon var lite rädd och osäker och visade tänderna för Wilma när vi klev ur bilen men efter en liten tillrättavisning av mig att hon inte behövde ta i så utan att det är jag som har koll så gick det jättebra.


 


Hon kunde till och med sitta bunden bredvid Pebbels och Pebbels kund enosa på henne utan att hon sa nånting.



Tina, Wilma och Pebbels körde en hoppraka med fyra hinder och det funkade jättebra när vi tog först ett hinder sen två osv. Alla hundarna fick in flyt och kunde springa framåt ifrån föraren. Bella fick testa ett hinder men hon tyckte hela situationen var lite läskig så sen fick hon sitta och titta på istället och det gjorde hon jättebra, satt tyst och snällt :-) 


Sen körde vi lite balanshinder, gungan och tunnlarna (både vanliga och platta). Både Pebbels och Wilma (och Tina men hon gjorde ju det igår) sprang igenom platta tunneln utan att man höll upp nåt alls efter några gånger.


Tack för en kul träning och trevligt sällskap!! 


Ha en härlig lördag i det underbara vädret!! 

 
 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

25 april 2009 11:53

Vad kul det ser ut!!! Vad duktiga ni är! Roligt också att allt funkar bra och att ni har ett härligt gäng att träna med, det betyder mycket!!!!

Kram

Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

 
vildaopebbels

vildaopebbels

25 april 2009 12:35

Tack själv! Det är bra att du är med och "pushar" mig :) Jag tyckte att träningen idag gick kanon.
När ska du hämta Vilja förresten?

Kram kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

25 april 2009 17:12

Oj vad det tränas... här då!

Jag tycker ni kan satsa på en ritkig tävling. Tina skulle inte göra bort sig och jag tror ingen skulle kunna gissa Tinas ålder.

Ha en fortsatt bra helg!
Kramizar från SommarSkåne

http://wallander.blogg.se

 
lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

25 april 2009 23:44

det är inte kurs det är träning med SSRK..gävle/dala tror jag det heter...hoppas ni haft en fin helg...det blåste lite här i storstan fast det var ju ganska varma vindar iallafall fram mor em:D

http://juniocola.bloggagratis.se

 
lOTTA igeeeen

lOTTA igeeeen

25 april 2009 23:45

så söt hon va föressten lilla Bella:)Vad mysigt ni haft:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

26 april 2009 07:57

Häftigt se gammeltanten ;-) Vilja saknar at ingen kallar henna BÄBIS utan bara säger at hon är en hund. Kennelmamman är skittrist, får inte bada i diken när jag vill, blir tvingad vara i hundgården korta stunder och jag får bara sitta passiv när Pingla o leia tränas *suck* Dessutom hävdar tanten att det är BRA för mig??!!

http://www.ryegates.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

26 april 2009 10:25

Håller på att ladda upp bilerna från igår, tar tid.

Boot Camp Annica verkar bra, kan man skicka en stollig Wilmenlund dit också?

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

26 april 2009 10:30

Självklart kan du ta bilden. :)

Kram kram

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards