HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

100 % på fjärren idag!!

Av Helena - 6 maj 2009 20:13

Idag stannade vi till på promenaden och körde fjärrdirigering sitt från ligg där jag ökade avståndet successivt och idag spikade hon 5 av 5!!


Efter maten körde vi lite fjärr inne och då blev hon lite exalterad på första eftersom jag hade kalkon som belöning så då ställde hon sig rakt upp från ligg *visserligen ett kanonsnyggt ställande men ändå fel* Men efter detta lilla misstag spikade hon 5 av 5 igen trots att jag började direkt på 5 meters avstånd!! Sen körde jag hela momentet där jag lämnade henne liggande och ställde mig 5 meter ifrån och kommenderade sitt - ligg - sitt - ligg och hon var klockren även denna gång :-) 


Sen fick Vilja ligga i hallen under tiden som Tina fick göra lite cirkuskonster för några bitar kalkon. Det här är ju även detta mest träning för Vilja.,....för Tina är det ju mest på kul :-) Det krävs en hel del av Vilja att ligga och titta på när Tina får uppmärksamhet. Hon var jätteduktig och låg så snällt med hakan i backen under tiden som syrran fick äta av den goda kalkonen. Avslutade med att lägga båda två i hallen och de fick ligga i 2 minuter. Vilja hade kvar hakan i backen hela tiden :-) Jag har ju velat fram och tillbaka om jag skall träna in henne på att ha hakan i backen eller inte och på platsliggning ute ligger hon inte med hakan i backen men däremot inne så vill hon gärna lägga ner huvudet :-)   


Gokväll på er!!  

 
 
lOTTA

lOTTA

6 maj 2009 21:05

juni har svårt för hakan i backen när patrik försvinner ...när hon ligger ute med andra hundar...men i Mora låg on faktiskt mer med hakan ner än upp med huvudet..inte alltid så lätt det där...
Grattis vad kul att fjärren börjar att sitta:):)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

6 maj 2009 22:34

Hej! Va kul att du tittade in hos mig! =)

Michelle har gått hemma sen 4an, med uppehåll under en del av graviditeten och eteråt. Så 4 rena år har hon läst kan man säga.
Det har gått superbra och hon har klarat alla de kunspasnivåer hon ska klara, förutom att hon har missat lite pga lilla Judith då.
Men det ska hon läsa in och sen blir det väl vidare till gymnasiet efter det! =)
Hemskolning passar säkert inte alla. Men henne passade det perfekt! Och oss!

Va underbart att höra att dina barn har haft (har) fin skolgång! Det gör mig verkligen glad! =)

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

6 maj 2009 23:15

Ja, jag har varit inne där och kikat och det verkar vara mycket aktivitet där du bor som du skrev, men lite sämre med aktiviteter här. Helst skulle jag åka på någon kurs/ läger i sommar, får se om man hittar något vettigt... Kul att fjärren börjar lossna för er. Jag tycker att det är ett av det svåraste momenten att få till riktigt bra, det brukar alltid vara något som är krångligt med det. Kram!

http://www.gangster-glimma.blogpot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

7 maj 2009 07:12

Nu blev det förstås liiite svårt .. Flax eller Sprintriver ;))) !? Ole, dole, doff .. *s* !!
Super att fjärren sitter ! Trägen vinner, eller hur var det nu igen * fniss * !?

Kramizar från oss, som oxå tränat i ur och skur .. och skuren i går var i form av hagel .. Nä, visst ja; finns inget dåligt väder .. sen var det visst nåt om kläder ..;)))

http://www.lizzieonline.net

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

7 maj 2009 07:54

Jag trodde Zappa gillar killar. Vad har hänt med hans och Ozzys romans?

Jo jag tränar gärna i morgon, den stunden är ju lite helig :-) Får försöka begränsa det så hela dagen inte försvinner bara.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

7 maj 2009 08:24

Å, vilka härliga ungar du har! Såå sunda! Man ska inte foga sig jämt! Alla är individer och bör så få vara!
Va underbart att höra att dom har fått vara hemma med er så mycket! Jag blir så glad när jag hör sånt!
Jag är inte emot dagis eller dagmammor, absolut inte! Men ALLA barn passar inte i sån verksamhet!
Jag har själv jobbat många år inom barnomsorgen, så jag har sett båda sidor. Det är INTE kul att ta emot ett gråtande barn som slits ifrån sin stressade mamma eller pappa, varje dag... =(

Michelle var som dina. Hon gick sin egen väg och vägrade låta andra styra henne. Personalen klagade mycket må du tro... JAG hade aldrig några problem. Hon gjorde alltid som jag sa och vi bråkade aldrig. Det gör vi inte nu heller, trots att hon är tonåring. Vi kan tycka olika, men då diskuterar vi oss fram till en lösning.
Jag levde ensam med henne i 6½ år innan jag träffade min underbare man! =) DET tror jag skapade tryggheten och gjorde att vi blev så tighta. Jag har varit sjuk hela hennes liv, så jag har alltid varit hemma.

Haha, ja man fick lära sig väldigt mycket på nytt nu. Det har varit jättespännande! Saker jag inte förstod i skolan, kom på rätt plats nu och jag fick många aha-upplevelser! =D

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

7 maj 2009 08:28

Haha, nä fort går det inte! =) Men är man lat så är det ett smart sätt att ta sig fram på! Fniss.
Nu vet du vad det är nästa gång du ser en Tordyvel på stigen!
Kramen!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

7 maj 2009 09:58

Härligt att det går bra med fjärren. Och vad duktig du är som slänger in lite träning mitt i promenaden, sånt är jag dålig på.

Ska du träna på lördag? KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
vildaopebbels

vildaopebbels

7 maj 2009 10:05

Gällande varför hon inte gillade klossen sa bara hon att klossen var onödig som övning, men att man kunde göra den om man själv tyckte att det var kul... Hm?

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

7 maj 2009 11:27

Härligt när träningen går bra! Vilken duktig Vilja du har som kan fokusera på träning trots löp:)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

7 maj 2009 22:39

Se där... nu har poletten trillat ner (borde läsa inläggen jag missat uppifrån och ner istället för nerifrån och upp).

Toppenkul... nu kan du anmäla er!

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards