HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Mina Traderafynd!!

Av Helena - 2 juni 2009 22:14

Som några av er kanske minns så upptäckte jag Tradera för ett tag sen när jag var hemma och var sjuk. Jag budade hej vilt och vann två auktioner. Det ena var en röd regnoverall till Tina och det andra var en svart sele med mjukt ludd. När jag höll på och budade blev jag till sist lite slarvig med att kolla storlekar och mäta hundarna osv. Det såg ju bra ut på bilden så det skulle säkert passa bra trodde jag. Egentligen letade jag sele till Tina men eftetrsom selen såg ut att vara för stor för henne tänkte jag att den skulle bli bra till Vilja, för jag var ju tvungen att buda.......den var ju så billig :-) När regnoverallen kom höll hela familjen på att dö av skratt när jag packade upp den röda plastoverallen som visade sig vara lagom till Vilja!! Skulle inte tro att jag sätter på henne en röd overall :-) Selen var nästan lagom till Tina (lite stor) och alldeles för liten till Vilja......den kanske är lagom till typ cocker spaniel eller liknande. Så inget av mina köp blev ju några direkta hit.


När Vilja hade bitit sönder mina bästa fjällrävenbyxor gick jag in och kollade på Tradera om det fanns några fjällräven på auktion....kanske någon som hade köpt fel storlek eller så :-) Hittade inga byxor men så såg jag den här jättefina ärmlösa fjällrävenskjortan som hade "köp nu pris" på 100 kronor!!



Skjortan såg ju alldeles ny ut och det var ju närbilder på fjällrävenmärket och den svenska flaggan som kännetecknar fjällrävens kläder. Så jag slog såklart till direkt och skjortan var min.


Idag kom den äntligen på posten och det visade sig att den hade åkt hela vägen från KINA!! Så jag har köpt en "äkta" svensktillverkad Fjällräven från Kina :-)

Men den var iallafall lagom storlek, den var ny och riktigt fin så jag är nöjd iallafall med min "oäkta" Fjällrävenskjorta :-)


Ha det gott!


Ps Funderar på om jag skall kolla på Tradera om jag kan få tag på en ny klippmaskin gärna en äkta Oster för en femhundring skulle sitta gott eftersom min gamla laggade ur igår när jag klippte Tina :-) Ds


 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

2 juni 2009 22:46

Ska bli spännande att se vad för typ av klippare som kommer. Kanske en fårklipparstation från Australien eller nåt ;-)

Jo vi får hoppas på 5 av 5 eller snarare 1 gång på varje moment perfekt...

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

2 juni 2009 23:04

Fniss! Oj så det kan bli, en äkta oäkta från Kina.... men visst gör dom det bra, man tror ju att det är äkta.

http://gaztons.wordpress.com

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

2 juni 2009 23:14

Hahaha!!! Men den var ju snygg - fjällräven från Kina ;D

Måste nog också lägga lite bud på Tradera, undra just om det finns något man kan tänkas behöva...

http://vitherde.wordpress.com

 
Annica

Annica

3 juni 2009 00:19

Men snygg var den! Och du, biter Vilja sönder nåt annat, marsch pannkaka tillbaka till uppfödaren som föder upp såna odjur ;-) Norrmannen blev förresten NUCh i helgen och norsk flatmästare. En 1a till i elit bara så är han NJCH oxå, inte illa! En sann DP flatt! Nuförtiden är det tyvärr ovanligt med dubbelchampions U/J i vår ras..

http://www.ryegates.se

 
Agneta

Agneta

3 juni 2009 06:12

Hi hiii, jag har också upptäckt tradera när jag var sjuk. Budade mycket jag också men jag blev glatt överraskad varje gång det kom ett paket, kläder, prylar mm mm var ännu finare i verkligheten, det är inte ofta det är så!!!

Jodå, vi kom iväg igår till kennelmamman. Vi körde jaktträning där, mer info kommer lite senare i bloggen.

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Ingela

Ingela

3 juni 2009 08:06

Jag har oxå varit inne på tradera en del...börjar man buda på något blir man gärna väldigt ivrig och habegäret vaknar;)Den "svenska" skjortan från Kina såg fin ut! Lycka till med fortsatta auktioner!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

3 juni 2009 09:03

Jag tycker Vilja skulle bli jättesöt i en röd overall...
Tror minsann Annica är lite sugen på att ta tillbaka Vilja, bäst du håller hårt i henne....

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

3 juni 2009 09:47

hihi..ja jättekul att få breven med saker i..man får många braiga skratt iallafall;)haha, fin stjorta fick du iallafall, trots att den e oäkta:)

http://www.juniocola.bloggagartis.se

 
Sinna

Sinna

3 juni 2009 10:58

Oj fjällräven i Kina, det var oväntat ;-) Men snygg var den i alla fall. Jag har mest handlat pelargoner på tradera. Dom brukar stämma med beskrivingen ;-)
Kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Jessica & vexa

Jessica & vexa

3 juni 2009 11:02

Jättefin skjorta, har så svårt att köpa kläder utan att prova - hela jag är felbygd;)

Kul att vi ses den 10-11 aug!! Låt sommaren gå fort så att hösten kommer med alla roliga tävlingar;) Bra att ha fått sig en avstämning så att man vet på ett ungefär vart man ligger i träningen! Tur att vi har Annica - å håll hårt i Vilja;)

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

3 juni 2009 15:49

Äkta mattor från Kina har man ju hört talas om, men vad kommer dina hundar om säga om sin matte nu då ?? En oäkta matte med en hel fjällräv bakom örat eller .. *s* !?!?
Fast det verkar iofs väldans spännande med Tradera mera .. man kanske skulle testa .. ;)!!


Kramizar från oss, som iaf försökt berätta hur avslutningscirkusen gick till .. ;))) Snurrigt värre var bara förnamnet tyckte viss liten odåga .. :-)

http://www.lizzieonline.net

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

3 juni 2009 19:18

ha ha vad roligt....eller inte....MEN lite kul var det att det blev tvärtom med storlekarna än vad du hade tänkt dig. Skjortan var snygg.

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingen bild

Anna

4 juni 2009 14:41

Molle fungerar mycket bättre nu, jaktligt alltså, än han gjort någonsin. Men imorgon kan han vara totalt uppe i det blå så det gäller att njuta av dom stunderna som är riktigt bra..Tycker du är duktig som kan fixa så många saker samtidigt, vi tränar jakt just nu och det känns som det räcker.
Tips på flytgodis. Vanlig äcklig hotdogs i skivor brukar funka.
Ha det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards