HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Märkesklädesfrossa!!

Av Helena - 4 juni 2009 14:25


Igår var vi på utförsäljning på WESC huvudlager! Vi kom därifrån med 7 par jeans, en hoodtröja, två collegetröjor, ett linne, en klänning, att par vantar och ett par hörlurar för 1200 spänn.....alltså vad ett par av jeansen hade kostat :-)


Jag är helt kär i min klänning och jeansen satt som en smäck! Resten av familjen var också nöjda med sina fynd även om Perra muttrade lite när vi upptäckte att ett par av jeansen jag hade plockat fram till honom var damjeans......men vad gör det när de sitter bra och jag tog dem faktiskt från herrbordet :-)


På hemvägen var vi inne i sån märkeshysteri så jag surfade runt med min ”lilla vita” och hittade ett par Lacosteskor till Elias som var nedsatta till 399 kronor (från 699) på Stadium och eftersom Elias är familjens lilla märkesnörd ville han såklart gärna ha dem :-) Så efter lite jagande och något telefonsamtal fick vi tag i det sista paret i Elias storlek. Dessutom var det provparet så försäljaren satte ner dem 100 spänn till utan att blinka så 299 kronor var ju som hittat för ett par skor.......eller.........i och för sig ganska dyra tygskor men det var ju Lacoste!


Vi passade också på att byta ett par Quicksilverbadshorts som vi köpt tidigare till Elias och som inte passade, såklart på Rea de också! Det fanns tyvärr inga andra Quicksilver så det fick bli två par Speedo istället :-(


Jag är egentligen motståndare mot att köpa svindyra kläder bara för att det är ett speciellt märke även om det ofta är väldigt snygga kläder. Varje vinter börjar jag med att gå runt och känna på de dyra Peakskidkläderna (för att de är så snygga) för att sedan till slut hamna i till kassan med en Everest. Jag vägrar att betala flera tusen kronor mer för en jacka bara för att det är en Peak (eller annat dyrt märke).....inte bara vägrar vi har helt enkelt inte råd heller :-) Men om någon får nys om att det är Peakutförsäljning på något huvudlager i vinter så säg gärna till.......I'll be there :-)


Håller ni inte med om att det är extra kul när man kan handla snygga ”dyra” märkeskläder nästan gratis? Typ Fjällrävenskjortor från Kina, hehe!


Då tycler iallafall jag att det är riktigt roligt att shoppa! Och då kan jag liksom inte bespara Perra min bästa kommentar som inte alls stämmer med hans matematik :-)


TÄNK VAD MYCKET PENGAR VI HAR TJÄNAT NU NÄR VI HAR HANDLAT ALLT DET HÄR!


Ps De har förresten öppet sista dagen idag.....kl 15-20 för den som har vägarna förbi Gärdet Ds



Ha en bra dag! Ttrots det trista vädret.....som vi iallafall har här, ni kanske har bättre?  

 
 
Ingen bild

Anna

4 juni 2009 14:42

Krockade vi i cyperrymden???

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

4 juni 2009 15:43

Så brukar jag och Peter säga också, att vi "tjänat" en massa pengar. När vi har byggt om här hemma så börjar vi med att titta på billigaste på Bauhaus och slutar ofta med att köpa något dyrare eftersom det helt enkelt känns mindre plastigt etc. Och så ska man ju leva med t ex ett kök länge också...:-). Håller med det är inte märket som är viktigt utan känslan. Men jag köpte Lexingtonprylar på utförsäljning och den t-shirten hamnade sömmarna på magen efter första tvätten, så i det fallet var inte dyrt=kvalitet.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

4 juni 2009 15:49

Åå jag blir avis! Det är såå kul när man kan fynda och "tjäna" pengar *blink* ;-) Jag brukar oxå kika på dom snygga dyra kläderna och hamna i kassan med det billigare alternativet. Kan man någon gång göra ett fynd och köpa märkeskläder för en billig slant så blir man riktigt glad:)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

4 juni 2009 16:07

Kul med så fina fynd! =) Och NÄSTAN gratis också! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

4 juni 2009 18:07

jippiii, vad kul att fynda sådär. jo, jag håller fullkomligt med dig, jättekul att fynda märkeskläder till fyndpris...har man en bunt ungar så är det ju inte bara att kunna gå och köpa på "fin"affärerna:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

4 juni 2009 18:42

Kanske dom har Peak på tradera också ;-)(från Sverige alltså):-)))
Kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Irene

Irene

4 juni 2009 19:09

Nu är du inne i ett stim, och så där brukar jag också säga, att vi sparat en massa pengar ;o)
Apropå Peak, sonen jobbar på Peak Outlet i Barkaby, bra priser!! och om du anmäler dig i någon butik så´brukar man få inbjudan till deras utförsäljningar i värtan..tror jag
Shop on girl!

http://www.kooiker.zoomin.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

4 juni 2009 19:16

japp, det är på gotland..Visby 2 o 3 juni:)så det hade vart kul om hon löpt klart då...JUUEE!!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Irene

Irene

4 juni 2009 20:10

..Linus säger så här på sin facebook:
REA 70% på allt, Peak Performance, Barkarby imorgon..

http://www.kooiker.zoomin.se

 
Agneta

Agneta

4 juni 2009 20:44

Vilka fynd du gjorde, klart du "tjänat" mycket pengar på dem!! he hee. Jag ska nog ut och shoppa imorgon, tänkte ev ta ledigt på eftermiddagen om det går för sig.... vi får se.

Shop to you drop!

/An

http://www.nogg.se/tyra

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

4 juni 2009 21:50

Oj, vad mycket pengar ni "tjänat"! Roligt. Vilken kille Vilja ska få träffa!!!!!WOOOOW! Då förstår jag att Vilja ska bli storasyster framåt våren......

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

4 juni 2009 22:08

Nja det är INTE Ryegates kullen utan en annan tik...Du får se....;) Klart du MÅSTE spara en Vilja- Zomby valp......

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

4 juni 2009 22:55

Är tillbaka från min skärgårdskryssning. Såg inte mycket av skärgården, hade lika gärna kunnat sitta på gondolen och dricka vin. Men det var trevligt och god mat.

Blir det träning i morgon, eller är du på väg till Barkaby då?

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

4 juni 2009 23:03

Oj vad skoj att fynda märkeskläder till bra pris......

http://www.skeppartorps.se

 
Annica

Annica

4 juni 2009 23:17

Nä, nåt genusperspektiv finns inte här hemma.. Engla ratar allt som int eär glittrigt och rosa ;-) Nu finns bilder på bloggen oxå!! Wow vad du TJÄNAT pengar!! Du behöver inte gå och jobba på flera dar!!

http://www.ryegates.se

 
Gazton

Gazton

4 juni 2009 23:37

Vi får aldrig handla märkeskläder för matte och husse =).... det gör inte dom heller direkt. Fast dom har gjort lite fynd när dom var i USA. Bla så köpte dom 3 par RBK dojjor för 600 kr, här hemma kostar dom ju ungefär samma för ett par.

http://gaztons.wordpress.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

5 juni 2009 06:58

Ok, vi ses på klubben vid 10. Ta på stormhatten.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Lizzieonline ...

Lizzieonline ...

5 juni 2009 07:34

Ett litet tips ! Ni kan säkert hitta nån bra liten plats att tom träna plats på ute i Barkarby :-) så kan ni ju kombinera nytta med nöje ;)) och " spara " både tid och pengar *s* !!

Har ju för mej att Karin och du brukar vara duktiga på att " störningsträna " så nu väntar vi med spänning på en härlig filmdokumentation ! För annars får ni nog en och annan peak av oss läsare ;)) Äh menar pik förstås ... :-)

Keep up the good training !

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

5 juni 2009 10:39

Oj, då är ni rika nu då ;) Tihi, fick Perra tjejjeans... Spännande med planerna för Vilja men stackars Tina - jobbit med tassen. Tycker att det var rätt segt med läkandet. Eller, det läkte fint men det var så tunnt där såret varit att det lätt gick upp.

Ang rutan...
När grejjen ligger där springer hon in, tar den medan jag sätter efter i full fart och så tokbusar vi inne i rutan. Om den inte ligger där springer hon ut men då kommenderar jag oftast "stå". Sedan kastar jag den till henne eller kommer utkutande som en vilde för att busa :D Skickar oftast med grej i rutan...

Jag såg ett så snyggt ställande i rutan en gång. Hunden drog snabbt ut till rutan på "stå" tvärnitade den samtidigt som den vände 180 grader, fokus på matte och full av förväntan :D

Upplever att Asta har börjat leta efter targeten när den är borta. När jag kör med en väl synlig grej ser hon direkt när den INTE är där... Och vi har ju kört en hel del tidigare med och utan target för att hitta rutans mitt - det hjälper nog till. Och att kombinera är kanske det bästa?!!

http://vitherde.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards