HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Och nu har jag beställt!!

Av Helena - 15 juni 2009 22:25

En robotdammsugare!! Nu kan jag komma hem till ett rent hus (åtminstone på golven) efter en hundpromenad :-) Det känns nästan för bra för att vara sant! Vet ju inte om man vågar köra igång den när man åker hemifrån och hundarna är ensamma hemma för då kanske den ligger slaktad i nåt hörn :-) Men tänk att kunna låta roboten dammsuga under tiden som man är ute med hundarna.



Jag har fått tips av Agneta (med Tyra) om att hennes granne har just denna modell och att de är helnöjda så därför blev det en Roomba 560. Finns en ny som heter 562 som är ännu bättre för oss som har husdjur men den var 1500 kronor dyrare och Agnetas granne har hund och hon är ju nöjd så då blev jag lite snål :-)


Nästa grej man vill ha är väl en självgående skurmaskin men det får nog vänta tills tomten kommer.


Gonatt!

 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 juni 2009 22:35

Har en kompis som hade en bullterrier, den satte i system att hela tiden ställa sig i vägen för dammsugaren. Den bytte ju hela tiden håll när den stötte emot något och hunden gick och ställde sig ivägen igen så att dammsugaren bytte håll igen :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

16 juni 2009 00:34

Fungerar verkligen en sådan här? Gör den det så skall jag ge Anders en sådan i julklapp för jag vill hellre ha något roligare :-)

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
lotta

lotta

16 juni 2009 08:19

å perfekt grej ju :)ska bli kul att höra vad du tycker om den....:)Jag är långledig vecka 30 iallafall, ledig hela veckan, ska spana hur p jobbar när jag kommer hem :)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

16 juni 2009 09:35

VIlken grej alltså!!!! Vill ha.... Ok den dyrare kostade 1500 mer men vad kostade den här? Tänk att få ha ett dammsugat golv när man kommer hem trots att man som sagt inte varit hemma. Filmen från tidigare var så kul att se. Speciellt när hon hämtar HELA filten. Kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

16 juni 2009 11:45

Åh!!! En typisk vill-ha-sak... Tack för tipset. Undrar bara hur katterna kommer att reagera...

http://vitherde.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

16 juni 2009 11:49

...men trösklarna då? Går den över dem - måste undersökas!

http://vitherde.wordpress.com

 
Ingen bild

bloggaren

16 juni 2009 12:24

Rättelse med anledning av Helenes kommentar ovan: Jag menade såklart att Perra får vänta tills tomten kommer :-)

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

16 juni 2009 13:52

vi är lediga ti onsdag . 30 så då skulle vi kunna komma om ni är hemma o så....men såg även att det är lydnadstävling på Bro-Håbo BK
Lydnadsprov I-Elit (Kväll)
det ligger väl inte SÅ himla långt ifrån er?Kanske man kunde tagit den samtidigt..på väg hem eller nåt?Men då måste P ta ledigt, vi får fundera på det..men hade ju vart kul om vi kunde tävla hela gänget:)
Jag har vart mycket på den klubben som barn..då gick mamma med Ludde där på kurs och träning, då vi bodde i Bålsta :)

http://www.juniocola.bloggagartis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

16 juni 2009 16:25

den 24e är tävlingen och isådanafall skulle vi kommit på torsdag fm eller så..så kunde vi sticka hem efter tävlingen..skulle det funka?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards