HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Hopp från femman!

Av Helena - 8 juli 2009 21:56

Nyss hemkomna från en härlig dag hos Helena, Rob, Isabella & Nathalie utanför Vaxholm. Vi blev bjudna på en god pastasallad och efter badet fick vi en god espresso med hembakad mjuk pepparkaka! Mums!


Linn och Elias lekte för fullt med tjejerna....

de bakade med sandlera och ......


 ....pysslade i pysselböcker. Så när vi skulle åka hem ville tjejerna nästan inte släppa taget om Linn :-)




Eftersom Nathalie snart fyller 4 år så dekorerade hon kakan såhär snyggt med ljus och en svensk flagga för mamma och en Irländsk flagga för pappa Rob!


Ett bad nere på stranden hann vi också med mellan mat och fika och de har ett hopptorn som jag såklart var tvungen att testa! Det var riktigt varmt i solen idag och vattnet var härligt efter att man hade varit i en stund.


TACK Helena för en härlig dag med god mat!!


På hemvägen tog vi en liten prommis i Vaxholm och var såklart tvungna att äta hemgjord italiensk glass! Det är ju inte var dag men är i Vaxholm :-) Men just idag verkade däremot alla människor vara i Vaxholm. När Perra var ute med hundarna hemma hos Helena och Rob så mötte han Jens som hade varit ute och rekat på konferensanläggningen i närheten och honom trffade vi på italienska glassbaren också. När vi satt där kom först Elias kompis Kevin och hans pappa med ny fru och lillasyster förbi och när vi pratade med dem så träffade Perra en arbetskamrat med familj :-) Sen såg vi Rene Nyberg och David Helenius med barn också men då orkade vi inte stanna och prata, hehe :-)


Må så gott!

 
 
Susanneo Pebbels

Susanneo Pebbels

8 juli 2009 23:19

WOW!!! Du hoppar från femman och jag har inte doppat mig ännu. :D Snyggt hopp också, du tar liksom sats. Jag hade nog hängt mig ner med armarna kvar där uppe på femman och sedan släppt...skrikandes. ;)

Fredag blir bra :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

9 juli 2009 00:30

Måste säga att det såg riktigt hoppfyllt ut :-) Blir det huvudhopp från 5:an nästa gång?

Vilken härlig dag ni fick!

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Agneta

Agneta

9 juli 2009 07:40

Vilken trevlig dag och vad impad jag blev av hoppet!!!! Det var högt! Söta flickor och duktiga killar och god mat med efterrätt, inte dumt!

Ha en skön fortsättning!

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Annica

Annica

9 juli 2009 08:35

Nä du är ingen badkruka du inte, häftigt!!!!!!!!!!!!!!

http://www.ryegates.se

 
Karin och wilma

Karin och wilma

9 juli 2009 12:26

Vi ligger fortfarande inregnade och inblåsta. Just ni är det faktiskt uppehåll så jag har kunnat klättra tio högsta toppen för att ringa. Vi är nog inte hemma förrän i början av nästa vecka. Beror på hur vädret kommer att vara framöver. Kram

http://karinochwima.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

9 juli 2009 14:47

Jo, tack! Knät börjar bli lite bättre. kan stiga ner på foten lite nu så det går åt rätt håll. Ligger dock och vilar i sängen, eller rättare sagt jobbar i sängen och det är ganska skönt!!! Bättre än att sitta faktiskt!

Ikväll ska vi försöka träna med gänget, men det blir nog inte så mycket gå för mig i alla fall. Ska köra några vattendirrar med Tyra, inget mer.

An

http://www.nogg.se/tyra

 
LOTTA

LOTTA

9 juli 2009 15:15

hihi MODIG Kvinna du e:)här badar man bara man går utanför dörren;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linn

10 juli 2009 10:50

Ledsen för vinkeln, tänkte inte så långt.. Men det ska gå och vrida på den, kommer bara inte ihåg hur ;)

 
Ingen bild

Belle

11 juli 2009 19:04

Asså min moster e cooool!! :D
Utan att tveka kastar hon sig i från 5:an! Det ni ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards