HOLMSTORP

Alla inlägg under juli 2009

Av Helena - 31 juli 2009 14:41

Nu har vi varit inne på smådjurskiniken i Hudik och kollat Viljas öron och idag såg det jättefint ut!! Så då slipper vi som tur är att söva henne och spola öronen :) Sen har vi varit och haft lite kaninträning och idag har hon kunnat ligga ner precis vid buren men fortfarande inte avslappnad :)


Igår fick hon ta ett spår som var 18,5 timmar. Perra tyckte det gick alldeles för bra förra spåret så han hade gjort ett lite klurigare spår i supersvår terräng. Hon hade lite svårigheter vid återgången troligen pga att terrängen var så svår men hon löste det själv och i övrigt gick det superbra! Det är så roligt att spåra med henne och man ser precis när hon kollar upp så hon är rätt, när hon hittar spårkärnan, mm. Jag börjar lära mig att läsa hennes sätt att spåra nu :)


Nu är vi på väg till stugan och skall ut på vår dagliga rodd/simtur! Snart bryts kontakten så nu måste jag sluta. Kram på er!

Av Helena - 29 juli 2009 16:17

Kom precis in från en härlig tur på havet, när vi precis hade grillat korv och majskolvar började det mullra så smått så vi packade ihop oss och åkte in till land igen...och när vi precis hade lagt till DÅ kom regnet!! Vi skulle egentligen åkt till Delsbo och ro kyrkbåt men det känns som om vi inte orkar med det för isåfall hinner vi bara hem till stugan och vända :) Sen verkar ju inte vädret bli direkt rmysigt ikväll. Annat var det igår kväll när vi gick upp på Blaxåsberget. Vi fick en härlig sommarkväll uppe på Blaxås. Och jag som slog ett slag för allsång på Skansen igår men sen blev det ändrade planer så vi skall se det på reprisen istället (eller på play).


När vi kom hem från stan igår (innan vi gick upp på Blaxås) passade jag på att ta en roddtur så Vilja fick sitt simträningspass. Och ändå hade hon fullt med energi när vi gick upp på Blaxås och hon sprang väl ungefär fyra gånger mer än oss andra :) Hon var ju tvungen att hålla koll på alla och sprang mellan den första och den sista hela vägen upp :) När vi närmade oss toppen hade jag dock henne kopplad eftersom jag var rädd att hon skulle fara rätt ut över kanten ”av bara farten” så som hon gjorde hemma i vår skog när vi var ute tillsammans med familjen Löfgren. Helt plötsligt ser vi hur Cola står och kikar ner över kanten på ett stup som var ca 4-5 meter och nere där sprang Vilja och kunde inte hitta någonstans att ta sig upp! Hon måste ha hoppat rakt ut för stupet men hon hade som tur var inte gjort sig illa! Men hade hon hoppat rakt ut från Blaxåsberget hade det inte varit lika kul!


Nej nu har vi bestämt oss för att det blir en lugn kväll i stugan istället och då kan ju Perra lägga ett spår till Vilja som vi kan ta imorgon kväll :)


Må så gott!


Ps Helene tänk vad skönt för dig nu som har din första semestervecka....nu är det vår sista vecka som börjar lida mot sitt slut :) Ds



Av Helena - 28 juli 2009 13:50

Alla ni som känner Vilja vet att hon är en cool tjej som inte hetsar upp sig i första taget, att hon inte är störningskänslig och att hon funkar bra i alla sorters miljöer! Men det finns en sak som får henne ur balans....levande kaniner!! Vilja blir helt fixerad vid kaniner!! En flat har ju såklart en hel del jaktinstinkter men de skall ju inte ge sig på levande vilt. Vår förra flat Milla pussade på allt som kom in hennes väg och hon kunde ligga helt utsträckt på altanen trots att Linn och hennes kompisar hade kaninhoppning och kvarterets alla kaniner hoppade kring öronen på henne!! Men som sagt det skulle Vilja aldrig klara!!


Igår när vi var hos kusinerna så var deras kanin i uteburen och jag kopplade Vilja och skulle försöka få henne att kunna gå vid min sida förbi kaninburen. Men hon kastar sig mot kaninburen och det blir en kamp om vem som är starkast. Hon är helt okontaktbar och jag har så svårt att veta hur jag skall hantera det! Min fasa är att hon skall komma lös och kasta sig över någons kanin när jag inte har kontroll. Så idag testade vi alla metoder. När hon kastade sig hejdlöst mot kaninburen och jag inte fick kontakt med henne så tog jag tag i henne, lyfte bort henne, la ner henne och försökte på alla sätt få kontakt med henne. Men så fort jag släppte henne var hon helt fixerad igen. Jag tog till och med i mer än jag egentligen vill för jag blev så frustrerad när jag inte fick kontakt med henne. Det känns inte bra när jag blir sådär arg på henne men hon verkar inte ens märka det! Jag skulle nog kunna droppa en bomb i huvudet på henne utan att hon skulle släppa blicken på kaninen.


Sen när jag fick kontakt med henne provade jag att trötta ut henne så jag gick fram och tillbaka förbi kaninburen ungefär 100 gånger och då jag gick mellan Vilja och buren klarade hon efter ett tag att släppa blicken men när hon var närmast buren fick jag dra henne förbi varje gång!!


Jag provade att locka henne med en korv för att hon skulle släppa blicken och det funkade bara då vi var en bit ifrån men inte när vi var precis vid buren.


Vi tog fram en vattenflaska och sprutade en stråle vatten för att försöka få henne att släppa blicken men hon märkte inte ens strålen :) Jag vet såklart att hon inte är rädd för vatten men överraskningsmomentet kan de ju ändå reagera på.


Sen provade jag med att sitta vid buren med henne och att hon skulle ha huvudet vänt åt andra hållet och att hon skulle kunna slappna av lite i musklerna och inte ligga på helspänn. Hon klarade att släppa blicken man låg hela tiden på helspänn.


Till sist provade jag med att hålla henne i famnen med huvudet vänt in mot mig för att få henne lugn och hon blev lite lugnare efter ett tag. Innan vi skulle gå hem la jag henne ca 5 meter från buren och kunde få henne att ligga kvar men när jag gick fram och pratade med kaninen reste hon sig upp men sen fick jag henne att lägga sig igen och hon kunde ligga still (men på spänn). Nästa gång skall jag prova att lägga henne närmre och närmre kaninburen och strunta i om hon tittar och se om hon kan koppla av iallafall, efter ett tag.


På kvällen kom Annika (Perras syster), Göran och Linnea och Isabelle och vi grillade och hade en mysig kväll! Jag passade på att träna lite lydnad; fritt följ, inkallning med ställande, rutan och fjärren. Funkade ganska bra, men på inkallning med ställande saktade hon in efter första då hon förväntade sig stå kommando så då gjorde jag en rak inkallning och några explosiva starter.


Imorse fick Vilja gå spåret som Perra lagt drygt 24 timmar tidigare och om det hade varit ett prov är jag övertygad om att hon hade haft sitt första förstapris och kanske till och med ett HP!!! Jädrar vad duktig hon var. Hon gick klockrent och var inte alls lika yvig som hon kan vara när spåret legat kortare tid. De två första vinklarna trodde Perra att hon vek av fel (för han hade satt oranga snitslar på de andra vinklarna men inte de två första) men det visade sig att hon gick klockrent och att det var han som mindes fel :) Återgången var inga som helst problem och inte heller bloduppehållet. När det var drygt 50 meter kvar till klöven satte jag ner henne och Perra sköt med apportkastaren. Jag trodde att skottet skulle störa henne och att hon skulle kolla efter markeringar men hon satt helt still och när jag visade på spåret fortsatte hon direkt utan att fundera :)


Nu skall jag anmäla till öppenklassen!!


När vi kom tillbaka från spåret var jag genomsvettig och det var dags att hoppa i plurret. Vi har det ju så primitivt i vår stuga så vi har ingen dusch eller indraget vatten. Så enda sättet att hålla sig ren är att tvätta sig i sjön och jag är ju en badfreak så jag tycker bara det är mysigt att gå ner till sjön och tvåla in sig trots att det idag bara var 18, 5 grader i vattnet :)


Nu är vi på väg in till Hudiksvall för lite shopping. Idag skulle enligt tidningarna vara sämsta vädret och om det är så så kan vi nog överleva för det var lite mulet imorse men nu är det soligt och varmt igen!


Ikväll skall Vilja få simma efter båten igen och sen måste vi titta på Allsång på Skansen för ikväll är Toralf och en tjej till från glada hudikteatern med! Perra lekte med Toralf när de var små och när jag träffade Perra jobbade Toralf på Konsum i Enånger :) När de var på Cirkus och körde sin Elvis show var vi där och den var helt otroligt bra!! Vilka fantastiska människor både de som står på scen och de bakom scen!! Så jag vill varmt rekommendera allsång ikväll för det blir garanterat sevärt!


Må så gott!

Av Helena - 27 juli 2009 14:38

....i stugan! Tänkte bara på att det kommer bli svårt att ladda datorn när vi inte har någon el i stugan men jag tänkte inte på att det är ju ingen mobiltäckning uppe på vallen och då såklart heller ingen täckning på det mobila bredbandet. Nu uär vi nere på byn (Enånger) och jag kan passa på att blogga lite :)


Nu på morgonen var Perra iväg och la ett spår till Vilja (drygt 600 meter, fyra vinklar, återgång och bloduppehåll) som hon skall få ta imorgon. Hon satt med spänd förväntan inne i stugan och blev väldigt förvånad när hon inte fick spåra när husse kom tillbaka. Istället satte vi på flytvästen och så fick hon simma efter roddbåten i drygt 20 minuter :) Tina var glad att hon fick sitta i båten och slapp bli blöt och trött!


Sen blev det lite stadgeträning i form av att Vilja fick sitta kvar uppe vid stugan under tiden som först husse och sen matte gick ner och tvättade sig * och plaskade * i sjön! Direkt när husse gick ner försökte hon springa efter men sen när hon förstod vad som gällde satt hon snällt kvar och väntade....vibrerade lite men satt helt tyst :)


Under tiden som barnen gjorde sig iordning för att åka upp på byn så passade jag på att köra 4-5 skick på rutan. Började med en liten target de två första skicken och hon sprang i full fart in och ställde sig i mitten. Körde sen två skick utan target och det första blev perfekt men det andra så hamnade hon lite för nära en kon och när jag sa att det inte blev så bra tog hon med sig konen till mig :) Så då körde vi ett sista med target och då blev det bra!  


Nu skall vi till svågern, svägerskan och kusinerna och fika!!


Ha dé! 

Av Helena - 26 juli 2009 19:27

Sitter i bilen på väg upp till stugan. En hel del hundträning hade jag tänkt hinna med den här sista veckan på semestern * suck tänk vad fort ledigheten går*

Jag skall jobba vidare med jaktlydnad och stadga men tänker lägga tyngden på lydnadsklasstvå momenten som inte är helt säkra ännu. Jag har i en svag stund anmält oss till tävling i mitten av augusti så nu j-vlar måste vi ligga i för att hinna bli klara tävlingsmässigt. När jag kommer hem måste vi köra lite träningstävlingar tjejer (Susanne & Karin) bara så ni vet :)



Veckans träningsplaner

Jaktlydnad och stadga

o Fotgående mot/från apport på land/i vatten

o Sitta kvar fastän jag hickar/hostar/viftar med armen/snubblar/pratar med domaren etc.

o Sitta kvar och fokusera fastän skott går och apport kastas på land och/eller i vatten – utan att hon får hämta

o Stoppsignal på vatten

o Grundträning av höger/vänster och UT (med matskålar)



Viltspår

o Måndag skall vi lägga ett öppenklass spår som hon får gå på tisdagen med skott. Ev skall vi lägga ett spår till senare i veckan.



Lydnad

o Fritt följ (vändningar, positioner och långa rakor)

o Inkallning med ställande – variera med att lägga boll bakom och att låtsas lägga boll bakom men att den sedean kommer från mig. Variera denna träning med explosiva starter från sittande och stående på nära avstånd.

o Rutan – Träna med och utan target på varierat avstånd.

o Fjärren – prova både med och utan handtecken för att bestämma mig för vilket som funkar bäst. Mål = 100 % rätt.



Konditionsträning

Minst ett pass/dag med simning efter båten ca 30 minuter., förutom de vanliga långpromenaderna.


Må så gott alla vänner! Får se hur mycket jag kan blogga/läsa bloggar för vi har ingen ström i stugan!


Av Helena - 25 juli 2009 20:09

Idag har jag & Vilja varit på Working Test i Kvinnersta i Örebro i FRK Bergslagens regi!


Målet för dagen uppfylldes = inga nollor och inte ens tillstymmelse till knallning!!


Min underbart gulliga man skjutsade oss och har servat, rastat hundar, fotograferat, mm under dagen så han får mer än gärna följa med fler gånger :) Kändes riktigt lyxigt att ha en egen sån där som de som tävlar med hästar brukar ha.... vi kom inte på vad det hette idag men typ hästskötare :)


Dessutom märktes det så väl på Vilja att hon kände sig mycket tryggare och lugnare när hon fick ligga i sin egen bilbur!


Vilja vann en fiin dummy!


73 av 100 poäng och en 6:e placering av över 20 ekipage i nybörjarklassen är väl inte så illa pinkat!!??


Dock lite svajigt fotgående då jag är osäker på henne och livrädd att jag skall tappa henne så när hon vill framåt så sänker jag tempot och håller tillbaks henne och det blir ett väldigt osäkert fotgående :) Så det är bara att fortsätta jobba på fotgående och stadga!!


Det var ingen vattenstation och apportkastaren gick tydligen sönder så det blev inga skott heller men det var vi ju inte alltför ledsna över, åtminstone inte jag men Vilja kanske var :)


DAGENS UPPLÄGG


DOLT LINJETAG

Man skulle dirigera hunden in mot en ”typ” vedhög som låg ganska nära. Vilja sprang ut klockrent och hämtade apporten men var så laddad (detta var vår första station) att hon sprang för att leta efter fler så jag fick vissla och då kom hon in direkt. Poäng: 14 av 20



Efter vår första ruta valde vi fel kö så det blev en lång väntan innan det var vår tur. Det blir ju en hel del väntan på WT men det är ju superbra träning och Vilja har varit jätteduktig och lugn i passiviteten hela dagen.




SÖK

När jag skickade ut Vilja på söket började hon med att tokrusa (efter att ha suttit och väntat i över en timme) utan att koppla på näsan. När hon kom utanför området kallade jag in henne och skickade om och då tog hon det lite lugnare och kopplade på näsan. Resultat 4 apporter på 4 minuter. Vilja har varit lös i magen och bajsat hela morgonen och precis innan söket hade hon bajsat ett helt löst lass men hon kunde ändå inte hålla sig riktigt utan hon var tvungen att sätta sig och bajsa med en apport i munnen – men hon släppte den inte :)

Poäng: 10 av 20


MARKERING: Markering kastades in bakom en gärdesgård. Här fick Vilja 1 poängs avdrag för att hon inte sprang raka vägen igenom gärdesgården utan gick runt (ca 2 meter) men hon satte dagens tidsrekord med 20,4 sekunder av de fyra minuter som de hade på sig!! 19 av 20 poäng.


DUBBELRUTA MED EN MINNESMARKERING/DIRIGERING OCH TVÅ ENKELMARKERINGAR:

En markering kastades och vi fick vända om och gå en bit till och där kastades två enkelmarkeringar på ett stort hygge upp i en backe med massor av ris och rishögar. Första spikade hon direkt men den andra så låste hon fast sig i fel område (en rishög för tidigt). Hon letade och letade men gick inte ut tillräckligt långt. Jag avvaktade länge nog men när hon hade mattats och var på väg från rishögen åt fel håll blåste jag stopp och skickade UT. Hon tog mina tecken direkt och hamnade i rätt rishög och när jag la på närsökssignalen fann hon apporten och det var i grevens tid så vi hann få in den. Jag tror att vi fick 13 poäng av 20 totalt på markeringarna.

När hon hade fått in båda markeringarna gick vi tillbaks till minnesmarkeringen och jag fick dirigera ut henne till den. Det gjorde hon jättesnyggt men så stannade hon och KISSADE på vägen in!! Hon hade ju fått fylla på rejält med vatten mellan stationerna och eftersom hon hade diarre fyllde vi på lite extra så hon kunde tydligen inte hålla sig :)

Poäng 17 av 20.



Det är bäst att hålla tunga rätt i mun tänker Vilja :)


Jag känner mig jättenöjd med min "lilla" tjej som trots att hon var dålig i magen genomförde dagens WT över förväntan!!


Ryegatesgänget väntar på prisutdelning


Vi vill såklart även gratulera våra Ryegateskompisar!!


Jessica & Vexa som vann elitklassen!!

Annika & Pingla som kom tvåa i unghundsklassen!

Ronja & Musse som på på delad åttonde plats i nybörjarklassen!


GRATTIS till er alla & TACK alla härliga vänner för en toppendag :)


Det tidigare utlovade bildreportaget från vår torsdag-fredag med familjen Löfgren får tyvärr utebli, av två anledningar. Den ena anledningen är att jag nu är så jättetrött att jag inte orkar skriva mer och sätta in bilder och den andra anledningen är att mina härliga bloggvänner redan har satt in bilder och bloggat om torsdagens och fredagens aktiviteter. Så istället för att jag skall skriva om det igen så tycker jag att ni skall kika in på deras bloggar, om ni inte redan har gjort det!! Familjen Löfgren, Karin & Wilma och Susanne & Pebbels. Och tack till er alla för några toppenhärliga dagar och tack för att ni finns och vill vara mina vänner!! Nej nu skall jag nog gå in och anmäla till Aros...för nästa gång vi träffas vill jag nog inte "bara" sitta i hejarklacken :)


KRAM till er alla!!



Av Helena - 24 juli 2009 09:09

Ligger och väntar på att alla skall vakna. Tror att både barn, hundasr och hussar/mattar är ltie trötta efter gårdagen. Blev lite halvsent och det var full fart vid TV-spelet för killarna och vi vuxna satt på altan och eldade för det blev lite kallt :) Vi hade supertrevligt och Karin missade sista bussen så vi fixade till så hon kunde sova i gästrummet! Hon och Wilmenlund är ju rätt så morgonpigga så jag såg att de smög iväg här tidigt i morse :) Så kul att se alla hundar tillsammans och att de skötte sig så bra...Misty lyste dock med sin frånvaro när hennes hus och tomt invaderades av hundkompisar. Vilja och Pebbels kunde inte hålla sig ifrån lite hånglande på altan så när Susanne med familj skulle åka hem var Pebbels alldeles dregglig på öronen...vad det nu kan bero på för min fiina tjej dregglar ju verkligen inte :)


Vi hade en rolig träningsdag på Håbo-Bro BK där vi träffades först Susanne & Pebbels, Jag, Vilja & Tina, Karin & WIlma och familjen Löfgren såklart! Karin och Patrik skall ju tävla där idag så det blev lite generalrepetition. Själv körde jag rutan, fjärr, linförighet och inkallning med ställande och det kändes bra. Vi körde en gemensam platsliggning/sittande i grupp där vi alla gömde oss och hundarna skötte sig jättebra :)


Sen hjälpte Pake mig med en stadgeövning inför lördagen innan vi åkte hem mot Saltsjö-Boo. Jag åkte med i Löfgrens bil för att visa vägen och efter en liten omväg om Hägersten (tänkte kolla in var Susanne bor) så kom vi då hem och Löfgrens kunde installera sig i stugan. Smågrabbarna vill visst gärna bli stockholmare och när jag berättade att skogen bredvid oss kryllar av smågrodor så hade iallafall Alfred bestämt sig! Han undrade om det var sant att de verkligen fick flytta in i stugan permanent och efter att jag garanterat att hyran blir ganska ok eftersom det inte finns indraget vatten så var det en bra deal!!! Dock blev båda killarna lite mer tveksamma till att gå upp och lägga sig i stugan på berget efter att det varit ett rejält åskväder där vi räknade tiden mellan åska och blixt (det var ganska nära ett tag)!


Tyvärr är det inte så roligt väder idag så jag tror jg dukar frukosten inne men sen skall vi nog ta en tur till utkiken för jag tror Perra & Pake bestämde det igår under kvällsrundan :) Vi tar nog med pangaren och ser om vi kan träna lite med Cola & Vilja. Och Alfred skall få plocka med sig så många stockholmsgrodor han vill och göra om dem till dalmasar *ler*.


Ha en bra dag govänner!


Ps Även jag tog lite bilder igår men jag får göra ett bildreportage lite senare! Både Susanne och Karin har redan fått ut lite bilder på sina bloggar :) Ds



Av Helena - 22 juli 2009 21:10

Idag åkte vi med Monica & Ayla till Velamsund för att äta lunch och gå prommis. Jag åt en god fisksoppa och Monica tog en spagetti carbonara. Sen gick vi en promenad runt i Velam. Det var soligt och fint och jättemysigt att gå runt alla får- och hästhagar. Både Vilja och Ayla var väldigt intresserade av fåren och Vilja duttade pannan mot elstängslet så hon skrek till :( Men hon såg mest ut som om hon trodde det var nåt på marken som hade gjort henne illa...verkade inte alls sammankoppla det med stängslet men hon klarade sig iallafall från att få fler stötar.


 


När jag kom hem var det fortfarande fint och soligt så jag la mig en stund i solstolen och doppade mig i poolen innan Perra och jag åkte till Gustavsberg och hämtade markisen som vi beställt. Jag har haft en konstig magknip i magen idag också till och från hela dan och jag vet inte alls vad det kan vara. Känns inte som magsjuka och inte heller som typ ont i livmodern...utan mer liksom som molande mitt i magen! Och vi som skall vara här hela blogg gänget imorgon...jag vill verkligen inte ställa in och jag hoppas att alla vill komma iallafall för jag tror verkligen inte det är smittsamt!


Nu ikväll gick Perra jag och "hör och häpna" ELIAS till Danmarks ängar för att träna stadga vid skott. Elias blev lite nostalgisk när vi passerade hans mulleplats där de höll till när han gick på dagis och han var tvungen att klättra upp på den jättehöga stenen som han mindes att de alltid klättrade på. Nu var den ju inte direkt jättestor längre och han kunde i stort sett bara kliva upp på den med sina långa ben :)


 


Jag gick bakom Perra & Elias hela vägen till ängarna med Vilja vid min sida. Hon gick jättefint trots att det drog väldigt mycket att husse gick där framme med pangaren och apportväskan :) Men när han vek av mot ängarna och hon inte kunde se honom längre kunde hon inte hålla sig utan var bara tvungen pch springa fram och kolla vart han tog vägen innan hon kom tillbaks till mig igen! Morr det är ju precis det jag är rädd för på lördag att hon skall sköta sig nästan ända fram till stationen men inte kunna hålla sig sista biten!


Sen gick Perra ca 10 meter framför oss på ängarna (det var jättehögt gräs på halva ängen så där såg Vilja inte så mycket) och när han pangade stannade jag och satte ner Vilja innan han kastade två dummis åt olika håll. Sen fick Perra plocka upp dem och så fortsatte vi likadant hela ängen. Vilja skötte sig jättebra de första fyra-fem skotten men sen råkade ett skott brinna av precis då vi hoppade över bäcken och då hamnade hon någon meter framför mig så då stack hon iväg på skottet :(

Som tur var hade Perra inte hunnit kasta nån så hon fick ingen utdelning men iallafall - jag vill inte att hon skall knalla ens en enda gång!! Vi sköt ca 3 skott till efter det och då satt hon kvar :)


Meningen var ju att Vilja inte skulle få hämta en enda dummi men mitt på ängarna tappade vi bort båda dummisarna i det höga gräset så för att vi skulle kunna fortsätta (eftersom vi bara hade två dummisar med oss) var vi tvungna att be Vilja om hjälp och den första fick hon i näsan på en gång men den andra hittade hon inte trots flera försök och jag ville inte pressa henne på den (eftersom hon egentligen inte skulle hämta alls) så vi fortsatte med bara en dummi ;)


Det var en underbart härlig sommarkväll och vädret har varit mycket bättre än vad de har lovat idag! Vi får hoppas att det håller i sig imorgon också när vi skall vara här och grilla med familjen Löfgren som kommer ner från Dalarna och med Karin & Wilma och Susanne & Pebbels med familj.


Må så gott!


Kram!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards