HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Blodbrist och pudelspya i toaletten!

Av Helena - 10 juli 2009 10:04

Förra veckan beställde jag blod som skulle komma som i onsdags. Men när vi var ner och skulle hämta det visade det sig att killen jag hade pratat med inte hade kunnat beställa och sen hade han glömt bort det!? Så nu blir det inget spårande förrän vi kommer hem från Tallin :-(


Och när jag äntligen efter mycket velande hade bestämt mig för att starta på Bergslagens WT hade jag blandat ihop sista anmälningsdag och hade missat med två dagar :-(  Som tur var så var de så snälla så jag fick komma med iallafall :-)  Så nu blir det tävla av i Bergslagen tillsammans med flera andra Ryegatare!! Skall bli så kul att träffa er alla, ingen nämnd och ingen glömd :-)


Häromnatten lyckade jag och pudelen med en ny bedrift. Jag vaknade av att hon började hulka - som att hon skulle kräkas. Jag var snabbt på benen, lyfte upp henne och sprang till toaletten. Hon höll sig från att kräkas när jag sprang med henne och när vi var framme kräktes hon rakt ner i toaletten!!

Efter någon timme upprepades proceduren och även denna gången kräktes hon i toaletten och inget kom på golvet :-) Jag som var så impad att Vilja lyckades väcka mig så hon hann ut och kräkas - nästa gång skall hon också få göra en pudel :-)


Är detta att förmänskliga våra hundar, så säg?! Det var iallafall väldans praktiskt :-)


Ha en bra dag! Idag skall vi träna lydnad med Susanne och Pebbels - får se om vi hinner med lite apportering också mellan lydnadsträning och altanfixande.

 
 
Karin och wilma

Karin och wilma

10 juli 2009 10:25

Jag skulle vilja se dig bära vilja till toaletten :-). Kanske om du väcker Perra också :-D

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

10 juli 2009 11:03

Men så praktiskt!! Inget torkande och städande mitt i natten..
Men din Vilja ser rätt så stor ut.. orkade du bära henne in på toaletten??
Jag skulle inte orka bära min hund ens om jag försökte.. 34 kilo Doris rubbas inte i första taget hihi

Ha en trevlig fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

10 juli 2009 11:24

Skickligt Helena! MEN hur MÅR den lilla pudeln? Låter inte bra att kräkas så där. Så tråkigt med blodet, roligt med WtT och super med Tallin. Ha de så himla mysigt.
Kram kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
lotta

lotta

10 juli 2009 11:26

haha ja, det var inte illa..haha, kan se dig släpandes på Vilja...mot toa;)
:)men du..det ser helt klart ut som en dvärg pincher..men det ÄR en liten chihuahua;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Susanneo Pebbels

Susanneo Pebbels

10 juli 2009 13:15

Hihihi...jag kan se dig framför mig när su springer till toan med Tina. Smart tänkt, jag hade nog spontant sprungit ut med Pebbels.
vad är WT för något? Någon jakttävling eller?

Vi kan ses på klubben vid halv fyra. Hör av dig om det blir några förändringar.

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

10 juli 2009 14:52

Trodde det inte gjorde något om Tina misslyckas, Roomo tar väll hand om saken.
Fyrkantsövningen behöver inte vara just 100m naturligtvis. Det viktiga är att du är på ett ställe där det blir spikraka dirrigeringar. Lägg en apport (om hon nu tar två) gå en rak sträcka. lägg en apport vänd nittiograderoch gå en sträcka osv. Sedan vänder du när du kommer till hörn ett och skickar henne "bakåt", när hon kommer tillbaka så går du till nästa hörn och skickar. Går att variera hur mycket som helst..Birgitta Wiberg tränar mycket på det här sättet. Viktigt med ett fält där man kan få bra linjer och kan nöta in raka linjetag. Skit i att lägga ut två, bättre att övningen lyckas helt än att du får bråka med henne om en baggatell..Synd att vi inte kan träna ihop, kan du inte ta med Annika mfl och komma hit en helg?

 
Karin och wilma

Karin och wilma

10 juli 2009 17:26

Tänkte inte på det ;-) hoppas ni fick en bra träning idag. Idag regnar det inte men blåser som attan. Vi kommer ingenstans. Jag har tränat lite inkallning med ställande med Wilma. Använder target, fungerar bättre än extern belöning. Och så körde vi lite närsök och så skickade jag henne på dummisar som jag droppat när vi gick. Jag måste få en genomgång av signaler och hur man använder dem. Igår lyckades jag att få Wilma att simma långt ut efter en dummie som höll på att flyta till havs. Hon ville simma inåt hela tiden men jag fick henne att vända om. Säkert inte enligt skolboken men jag var för snål att dumpa en dummie för 40:-

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

10 juli 2009 23:25

Fantastiska Tina... hon fixar allt mänskligt och inte bara en gång utan två. Nu går hon säkert dit själv nästa gång så att du bara behöver lyfta upp henne och Vilja kan fixa det hela helt själv om bara toalocket är uppe. Här hade DET i alla fall aldrig ställt till med något problem... :-)

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards