HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

På rymmen!

Av Helena - 21 juli 2009 22:10

Idag på eftermiddan ville Vilja inte gå in när vi andra skulle gå in så hon fick ligga ute på tomten och tugga på sitt ben en stund.


Jag har haft magknip idag och gick och la mig på sängen en stund och vaknade av att telefonen ringde (detta var långt senare). Det var vår granne (och en av våra bästa vänner) som undrade om jag saknade en hund?! Nej svarade jag hon ligger vid sängen och sover (trodde jag). Han märkte nog att jag yrade lite nyvaket och sa - jag tror nog visst att du saknar en hund för Vilja står här i vårt kök :)


Då kom jag på att jag hade lämnat henne på framsidan för ganska länge sen, innan jag somnade, säkert nån timme eller så :) Så man kan ju undra hur länge hon har varit ute och sprungit innan hon gick in genom deras altaningång!?


J-vla hund hon kan ju göra väsen av sig om hon blir bortglömd och vill in, istället för att dra iväg själv :(


När jag kom upp och hämtade henne var hon jättemattig och sen när vi gick på promenad trippade hon uppmärksamt vid min sida nästan hela promenaden den lilla skenheliga....



Gonatt!


Nu skall jag nog krypa till kojs. Har fortfarande magknip och hoppas på att det är bättre när jag vaknar :)




 
 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

21 juli 2009 22:30

MEN Vilja då.....

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

21 juli 2009 23:56

Aj då... vilken tur att hon valde bästa grannens kök och att hon inte drog längre bort!

Hoppas magknipet är borta när du vaknar!

http://wallander.blogg.se

 
Sussi

Sussi

22 juli 2009 08:30

hihi.. Tur att hon gick till nån du känner.. Det var i och för sig kanske därför hon gick dit hihi Men det allra enklaste vore ju att hon hade gett ifrån sig lite ljud men kanske tog äventyrslustan över!!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

22 juli 2009 09:53

hehe klart man måste busa lite när man e så lydig annars;)Tur att hon gick till grannen o inte någon långprommis;)Skrev till Karin , men ber dig med att ta med metallapport utifall du har någon..Juni behöver träna på det..svårt att träna det själv för då går det hur bra som helst..men med annan bock som luktar annan hund...då e den såå äcklig;)
Ses imorgon:)smsar när vi sticker ..15 mil till Håbo..lite kisspausar o dyl ..men hör av mig när vi typ har en timme kvar:)m ni inte kommer så har vi laddat in din adress i gpsen..så det är helt OK det med:)Ses imorgon!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

22 juli 2009 09:55

Vad gör man inte när ens matte har somnat ;) Tur att hon inte gick iväg så långt..
Kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 juli 2009 11:22

Bra hund reder sig själv tänkte Vilja och drog... Hon tyckte väl att det var helt självklart att ta sig en liten promenad runt grannskapet själv när alla andra låg och sov. Hon gick säkert inte så långt, utan tänkte att hos grannen kanske det ligger något smarrigt på köksbänken.

Wilma kom in igår med världens sår på nosen. Peter var i köket med Wilma med hel nos nästa sekund var hon ute och hälsade på besök som kom och när jag kom ut för att hälsa på honom hade hon sår på nosen. Ingen såg hur det gick till??? Igår blödde det men under natten har det blivit en liten sårskorpa, hon verkar inte ha några men av det.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

22 juli 2009 11:49

Karin talade om att ni kommer vid 13.00 tiden till håbo..så vi siktar på det vi med:)jag ringer bara om det tokar sig med något..annars ses vi där:)

http://www.juniocola.bloggagartis.se

 
Sinna igen...

Sinna igen...

22 juli 2009 13:28

Glömde tala om att vi har ny adress till hemsidan :-)
kram igen
Sinna

http://drevteamets.se

 
Ingen bild

Molle

22 juli 2009 13:55

Hejja syrran, du kan ju hitta på hyss du med. Smart att vänta tills din matte sov och du var ensam. Helt min stil också. Tips är att ta en extra runda när din matte plockar svamp, då glömmer hon dej och det är bara att dra.

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

22 juli 2009 15:43

Attans att vi inte kommer att vara hemma på fredag :-( för det hade varit himla kul att träffa både Dig och Vilma samt Juni och Wilma med resp flock irl som det så vackert heter !!!!

Kramizar

PS Visst är det skoj med kreativa hundar .. * fniss * !! Eller !? DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tyrckfelslizzie

22 juli 2009 15:45

Hm... Vilja skulle det ju stå ... !!! Suck

 
Irene

Irene

22 juli 2009 17:45

Vilja hon kan hon ;o) Hoppas din mage känns bättre!
Vira gick ett spår igår som legat 14 t, hon fixade det galant, jag som trodde hennes nos"lagt av". Var och beställde nytt blod på konsum.
Jag Hejar på er i helgen (hade jag varit hemma hade jag nog kommit och kikat!)
Kraaaaaaaaaaaaaaam I

http://www.kooiker.zoomin.se

 
lotta

lotta

22 juli 2009 20:45

hoppas du mår bättre i magen och att du orkar med oss imorgon :)Ring om du mår dåligt eller så...
Bilen e hemma och färdilagad, så nu går den som ett skott;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 juli 2009 21:50

Det kommer att gå bra på lördag!!! Klart att det känns nervöst eftersom hon tycker att det är så vansinnigt kul, tänk om det gick att få lydnaden lika kul! Tänk bara på alla gånger det går bra, försök hålla huvudet kallt, läs av henne och ge henne det onda ögat om hon får för sig att hitta på något :-) Jag kommer vid 12 i morgon. Har inte hört något från Susanne ännu, men vi får väl höras i morgon fm.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards