HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Idag fyller mitt gudbarn...

Av Helena - 6 augusti 2009 22:07

....världens bästa Moa 10 år!!

 *Ojdå...råkade visst skriva 10 år istället för 18 men det måste vara för att jag känner mig så ung och då kan ju inte barnen vara så gamla :) *






Grattis mitt älskade gudbarn, tänk vad fort åren går, idag fyller du 18 år!!



Skål på dig "världens bästa kusin"!!


Linn har gjort ett jättefint fotoalbum med bilder från det att Moa föddes fram till idag!

Nu är vi på väg hem och man är fortfarande proppmätt efter all god mat, dryck och fina och goda tårtor!!


Moa är späckhuggarfantast därav tårtans dekoration :)


Också idag blev det två korta träningspass. Imorse körde vi ett kort och intensivt pass där jag bara belönade med lek och kamp, med den fina jeanstrasan som vi fick av Karin i måndags. Vilja som inte brukar gå igång så bra på kamplekar var helt galen och det behövdes ingen godisbelöning alls.


Sen i eftermiddags varvade jag med kamp och godis och hon var verkligen på "G" så när jag ställde mig vid hindret och sa hopp (hindret står väldigt nära linjen för rutan) så var hon för söt och sprang direkt och ställde sig perfekt mitt i rutan :) Idag funkade fria följet bättre men jag märkte att om jag kör fjärren sist av allt när vi har kört en stund så är hon trött och det är då hon inte sätter sig upp :( Och på tävlingen är ju fjärren sist så det skall bli spännande :)


Må så gott!!


Åh va härligt imorgon är jag ledig!!

 
 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

6 augusti 2009 23:01

Grattis till söta Moa! Nu har vi finare väder här i Småland. Badat idag. Ni är flitiga med träningen som vanligt. Härligt. Kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

6 augusti 2009 23:09

Moa 10 år... tänkte att det kan ju bara inte stämma och det gjorde det inte heller :-)

Ja numera är det bara på barnen vi ser hur fort åren går, men på oss syns inte ett spår av att vi blivit äldre :-)

Kul med kalas och allt därtill!

Fjärren funkar så klart på tävling... då händer det så mycket annat att hon kommer att vara på hugget.

Ha en bra fridag imorgon!

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

6 augusti 2009 23:18

Mysigt med alla kusiner och kalas. Roligt att ni är så tajta.

Jag har gjort en uppgradering av jeanstrasan som kanske håller bättre :-) Mor åker kl 14.00 i morgon om du och Susanne kan träna efter det, annars får jag köra lite här ner. Det kan ju vara varmt vid den tiden.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

7 augusti 2009 09:31

Inte kan det ha gått så många år he heeee, säkert så fyller hon inte mer än 10 he hee. Konstigt nog så är det på barnen man ser att åren går men ej på sig själv. (för man tittar inte i spegeln längre he hee, man är som man känner sig)

Nu måste jag fortsätta med hundrummet, inte klart ännu...

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Karin

Karin

7 augusti 2009 12:38

Kl 16 är ok för mig också, ska jag hämta dig tio i vid dagis?

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

7 augusti 2009 13:54

Var och när är den? Kraam!

http://www.gangster-glimma.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

7 augusti 2009 14:26

Vart ska vi ses? Nacka eller?

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva..

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva..

7 augusti 2009 18:39

grattis MOA:)visst är det fint att få vara gudmor:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
moa

moa

9 augusti 2009 19:28

Tack älskade moster, för alla fina presenter och allt!

http://moaj.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards