HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

VG+ ....

Av Helena - 15 augusti 2009 11:21

.....till Vilja idag!


Jag gick bort till ängen imorse och band upp båda hundarna så de inte såg vad jag gjorde när jag satte ut en ruta. Gick och hämtade hundarna och körde lite fritt följ och ställde upp ca 10 meter från rutan. Gick ner på huk bredvid Vilja och gjorde linjetagstecken samtidigt som jag med ivrig röst frågade var rutan var. Sen ställde jag mig i position och sa rutan. Bingo - hon sprang rakt ut och stannade med alla fyra ganska så i mitten på rutan. Gick runt och skickade från två andra håll och hon gjorde det så bra att jag blev helt lycklig!! Avslutade så :)


Gjorde två inkallning med ställanden med mycket bra resultat. Galopperade fram och stannade så fort hon kunde (kanske 1-2 kroppslängder) båda gångerna. Första gången belönade jag ställandet och andra gången när hon kommit hela vägen in.


Avslutade med fjärren och där fick hon MVG!


Så nu skall vi slappa i solen en stund!


Ha en bra lördag, från en mycket lycklig Helena!

 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 augusti 2009 12:20

Du ser! Don't worry, be happy!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

15 augusti 2009 12:56

HÄRLIGT!!!! Stort lycka till i morgon nu. Vi håller tummar, tassar och tår :-)
Kram sinna

http://drevteamets.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

15 augusti 2009 15:00

Jag träffade Viljas uppfödare idag när jag var på EBK och DEBUTERAD!!! (inte för att det gick så bra, men ändå...nu är det gjort).
Vilken trevlig tjej!!!

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

15 augusti 2009 16:18

Annika kände igen Pebbels och sedan mig. :-)
Jag känner nästan aldrig igen någon :P

Vet inte om det var enb ra idé att anmäla till två tävlingar på samma dag, Pebbels är trött nu och vi tävlade ju bara en gång.

Jag får se hur hon mår efter första. Kan hända att jag bryter och gör om ställandet om det går dåligt så att jag kan belöna för rätt.
Blev väldigt förvånad över alla 10:or. Känner dock att det behövs lite rutin, jag skulle ha träninsgtävlat mer innan.

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

15 augusti 2009 18:53

Klart det blir Bingo, pappa heter ju så..
Lycka till imorn!!
Anna

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

15 augusti 2009 19:27

F-N vilken härlig känsla du kommer att kunna gå in med imorgon :-) Duktiga tjejer är ni båda två!

Vi kommer att hålla tummar & tassar mellan kaninhämtningarna imorgon.

GOOD LUCK!

http://wallander.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 augusti 2009 19:46

Ok, jag är hos dig 05.35 ungefär. Peter har lovat att gå upp med mig och koka te åt mig :-) Jag kanske behöver kaffe om jag ska hålla ögonen öppna och köra... snark!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
LOTTA

LOTTA

15 augusti 2009 20:09

jippiii, det kommer gå super imorgon..så kul när det känns bra såhär dagen innan tävling.Juni körde 10or rakt igenom idag..det visade sig att vila var bra..iallafall tills idag, få se, imorgon e en annan dag;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

15 augusti 2009 20:16

Det låter ju kanon det där!!!! Du ska se att det har lossnat nu! Det har varit en mycket lärorik dag idag i skogen för mig och tjuvkikat på ett öppenklassprov!

Nu ska vi ut på en kvällsprommis!

Kram och lycka till!

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

15 augusti 2009 20:32

Härligt :). Lycka till i morgon!

http://www.skeppartorps.se

 
Ingen bild

Åsa & Ziggisen

15 augusti 2009 21:55

Vilket skönt genrep inför morgondagen!
Vi håller tummar och tassar för er(ska försöka komma ihåg det både på för- och eftermiddag).

 
Emma

Emma

16 augusti 2009 18:11

Härligt! Hoppas det gått lika bra på tävlingen!! kram!

http://www.gangster-glimma.blogspot.com

 
Ingen bild

Lizzieonline ...

16 augusti 2009 19:56

Hur gick det idag ??? Vi är ju jättenyfikna, vi som var så " heta " att vi tom nollade både inkallaningen och hoppet ( som båda brukar vara lite av paradnummer ... Oooops ) idag, men för övrigt hade många fina poäng, men det hjälper ju föga .. * harkl * !

Vi avslutade iaf stilenligt med en tia på fjärren ;))) efter att domaren hade på det bestämdaste avrått oss från att bryta, som jag alltså hade tänkt göra ..

Kramizar

PS Fast liiite knasig start blev det, för när det var dax för våra gruppmoment, så påbörjades skjutning på nära håll, så en kille avstod helt från att tävla, och våra hundar fick alltså lyssna på skott under både sitt och ligg .. Suck !!! Vi hade iofs fullt på gruppmomenten, men jag undrar om det inte fanns lite förväntan kvar .. DS

 
Ingen bild

Lizzieonlineagain ...

16 augusti 2009 20:29

PSS eller nåt .. ;) En fågel viskade i mitt öra att det var på sin plats att säga GRATTIS här !!!

Kramizar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards