HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Imorse kom jag ihåg att....

Av Helena - 23 augusti 2009 18:00

....plocka fram vilt så nu på eftermiddagen har Vilja fått apportera kråka och kaja tror jag det var (en liten svart fågel). Först la jag ut dem som ett litet sök och idag kom hon ända in med dem och la inte ner någonting på vägen. Däremot var hon lite tveksam till den lilla och "hängde" över den en kort stund innan hon plockade upp den.


Jag satte Vilja och la ner fågeln på halva vägen och gjorde en inkallning och kråkan plockade hon upp jättesnabbt men kajan stannade hon till vid en kort stund innan hon tog upp den och kom. Imorgon eller på tisdag skall jag ta fram duva, kaja och kanin.


Glasbrukssjön "glasan"


Sen nu ikväll gjorde vi om vår motionsrunda från igår med cykling - simning - cykling så nu ligger Vilja trött och nöjd bredvid mig :) Tyvärr var det jättemycket ungdomar när vi kom ner till sjön så vi gick en bit bort och körde lite godissök i vattnet men vi hade sån tur att när vi passerade på tillbakavägen var det helt tomt så då kunde Vilja få sig en riktig simtur fram och tillbaka utmed bryggan ikväll också.


Imorgon är det arbetsdag, sommarlovet är slut och min "minsting" börjar sjuan!

 
 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

23 augusti 2009 18:59

Inte alltid lätt att komma ihåg att ta upp för tining och det tar ju sin lilla tid, framför allt med kaninerna.

Vad bra att hon kom direkt in :-) och de där svartfåglarna behöver oftast bara bli en vana.

Härlig simplats ni har att tillgå.

Imorgon är det tyvärr dags för mig oxå att börja jobba... hur jag nu skall kunna klara av det :-(

Kramelikram

http://wallander.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

23 augusti 2009 20:59

Pudelen!!! Vi kommer och hejar fram er på KM :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

23 augusti 2009 21:02

Alltid bra att träna på de där fåglarna. När var det ni skulle starta på jakten nästa gång? det känns som om ni är redo.....

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Annica

Annica

23 augusti 2009 22:16

Låter som en kaja ;-) De luktar lite annorlunda så det är bara träning som behövs! Visst är det skoj träna med vilt *he he*

http://www.ryegates.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

24 augusti 2009 09:29

Härligt kämpat av lill Tina!

Visst är de SÅ kul att träna med vilt *fy* börjar lätt tröttna på de där nu, heja dummies!

Kramen

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

24 augusti 2009 17:07

Det är nyttigt att prova på en massa olika vilt från början, sen så tar de vad som helst! Här har det varit stora bisamråttor, kaniner, trutar, kajor, korpar och måsar. Jo just det, vi hade en ripa också idag.

Allt gick jättebra och jag som trodde det skulle vara lite tveksamheter med bisamen då den låg lite blött till, då brukar hon inte gilla dem men idag var det absolut inga tveksamheter!!!! Kanon!

Håller med de övriga, ni börjar bli redo för provstart nu!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

24 augusti 2009 19:46

Jag har mailat dig på FB gällande kursen.

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards