HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Ryegatesläger på Fliken

Av Helena - 30 augusti 2009 17:32

Nu är Karin & jag på väg hem från Fliken där vi haft två fullspäckade träningsdagar. Eva Thoren-Söderström som var vår instruktör arbetar helt enligt klickerfilosofin vilket passar oss väldigt bra och skiljer sig en del från de flesta andra jaktinstruktörers tänk :)


Pake & Cola Annika & Pingla




Eva var fantastiskt duktig och vi har lärt oss massor på den här helgen. Hela gruppen både förare och hundar har varit otroligt harmoniska och allt har bara flutit på :)



Jessica & Gnista


Agge & Soya


Tommy & Mynta på walkup tillsammans med.....



.......Annika & Pingla



Min egen Vilja har varit så himla duktig att jag undrar om hon har varit iväg på nåt träningsläger i hemlighet :) Hon har lugnt väntat på sin tur och inte haft en tendens till att knalla eller försöka ta "fel" dummy.


Hon har kunnat ligga helt utslagen och sovit för att genast prestera för fullt då det var vår tur :)




Gnista


Eva & Printer




Eva gillar tekniska prylar (som ni ser). Bumpern placerades i skogen och gav ifrån sig kvackljud som störning för hundarna.....men de flesta hundarna tog det med ro. 


Tommy tränar och tränar och tränar :) 


Agge & Soya gosar.


Lotta & Juni tittade på



På eftermiddagen var alla hundarna helt slut och låg utslagna i gräset! Jag tror inte hussarna och mattarna var så pigga heller :)


 

STORT TACK till världens bästa kennelmamma för att du fixar så många roliga aktiviteter för oss! Jag har redan bokat in nästa års Ryegates läger i almanackan :) 


Och GRATTIS säger vi idag till Susanne & Pebbels som fick sitt sista förstapris och således sitt LP1!! Ni är otroligt duktiga!! 


Gokväll och må så gott alla vänner! 

 
 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

30 augusti 2009 18:39

Oj vad snabb du är att uppdatera :). Visst har vi haft en helt fantastisk helg med massor av bra träning. Kanon trevligt och många bra tips & ideér. Kram

http://www.skeppartorps.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

30 augusti 2009 19:03

Men vad kul att Vilja var så duktig och att hon kunde slappna av under pauserna. Bådar gott inför framtiden!

Tack snälla för gratulationer, jag har inte fattat att vi har LP:t riktigt ännu tror jag.

Känns overkligt att vi fixade det på ett par veckor...

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Annica

Annica

30 augusti 2009 19:30

Den här helgen kan man leva länge på ;-)

http://www.ryegates.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

30 augusti 2009 20:45

Kanon att Vilja varit sååå himla duktig och verkligen anammat det här med on och off !!!
Impad över att du haft så mycket ork kvar att du redan uppdaterat ;)))

Jag skulle nog haft slut minne och alla program nedsläckta efter en sån matnytig helg *s* !!

Kramizar

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

30 augusti 2009 22:44

Vad härligt ni har haft det... och så roligt att Vilja varit så duktig att hennes matte trott att hon tjuvtränat. Nä du hon är bara en sådan cool & duktig tjej som vet hur man skall uppföra sig i större sällskap :-)

Kramelikram

http://wallander.blogg.se

 
Annica

Annica

31 augusti 2009 07:14

Tänk att jag glömde dig *blink* Och jag som blir kallad för världens bästa kennelmamma... Känner mig fortfarande så glad efter helgen, vad bra allt blev ;-) Och, lite trött också..

http://www.ryegates.se

 
Ingela

Ingela

31 augusti 2009 08:40

Sååå avis, fina bilder från er kanonhelg.Men nästa år SKA jag vara med!!!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

31 augusti 2009 11:32

Men vi tycker om Vilja ändå!!! Hon får fisa hur mycket hon vill (bara kanske inte i mitt ansikte :-)

Nu har jag gjort filmen tillgänglig (hoppas jag)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

31 augusti 2009 12:03

Oj, vilken kanonhelg ni haft!!! :D Och vad duktig Vilja var - hon ser verkligen harmoniskt soft ut. Vi har också haft en kanonhelg med skogsprommisar, svampplockning, kräftätning, spårträning och mycket hundbus/-rus ;)

http://vitherde.wordpress.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

31 augusti 2009 12:51

Det blev så konstigt, för den tog liksom för stor plats på bredden och skjöt kommentarerna åt sidan. Jag har lagt den som länk istället, kolla inne i inlägget där det står om övningen :-)

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Emma

Emma

31 augusti 2009 16:36

Vad roligt med läger och kul att det gått bra :)

http://www.gangster-glimma.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

31 augusti 2009 18:22

Avis!
Bara så avis....

http://wikstrand.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards