HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Problem med förväntansstress?

Av Helena - 4 oktober 2009 08:19

Nu har jag bestämt mig för att mitt individuella projektarbete skall handla om Stress - i samband med förväntant. Jag har tänkt inrikta mig på de som tränar och tävlar med sin hund inom lydnad, bruks eller jakt och där hunden stressar upp sig i samband med förväntan på aktivitet. Där hunden går upp så högt i stress att det blir ett problem för både hund och ägare.



 


Jag har 2 eller kanske 3 personer som jag skall intervjua men skulle behöva minst 2-3 stycken till så nu söker jag dig som har detta problem och som kan tänka dig att delta i mitt projekt genom att svara på ca 6 frågor. I gengäld kanske jag kan komma fram till något bra i mitt arbete som kan vara till hjälp för er Skrattande



 


Hör gärna av dig till mig via mail om du inte vill kommentera på bloggen.

Min mail är 087157667@bredband.net

 


Jag behöver er!!

 
 
Agge

Agge

4 oktober 2009 10:51

Spännande ämne, hoppas du kommer fram till något bra! Här är det nu vintervila som ligger på schemat. Kallt, snöigt och mörkt var det i morse då jag klev upp.

Ha en skön dag och lycka till!

/Agge

http://www.nogg.se/tyra

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

4 oktober 2009 11:00

Låter som ett kul arbete! Jag läser gärna upssatsten/rapporten när den är klar. :)

Jag förstår fortfarande inte varför du hoppar över tvåan. Om du inte hinner i höst är det ju bara att köra tvåan i vår, eller? Jag tror absolut att ni klarar tvåan igen, ni är ju superduktiga (och trean är väl ännu svårare iaf?)

Eller gör du som Annica och siktar på SM? Oavsett vad du väljer så kommer du fixa det!!

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

4 oktober 2009 18:58

Jag finns här för dig om du vill ha oss med...
LILLKILLEN hade det bra tufft idag på valpkursen med sin förväntan som gång på gång grusades för honom för att han inte kunde hålla tjattran.

http://wallander.blogg.se

 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

7 oktober 2009 17:26

Min Sota har GRYMT mycket förväntningar i vissa situationer och blir totalt blockerad........ Folk snackar om att flattar har förväntningar, men de har aldrig träffat min hoffe Sota :) :)

http://skeppartorps.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards