HOLMSTORP

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Helena - 12 oktober 2009 21:14

Ikväll har vi varit på jourträning på klubben. Vilja var verkligen heltaggad......gick med full ögonkontakt hur länge som helst utan belöning. När hon är sådär het blir det lite på bekostnad av positionen för hon går gärna lite för långt fram och tränger i vänstersvängarna men hon tycker ju att det är såå kul Glad


Karin och jag körde följa john i fria följet och det funkade kanon fullt fokus och släppte inte kontakten en endaste sekund..........dock mindre bra i vänstersvängarna Rynkar på näsan där hon tränger!


Vi började med platsliggning och jag trodde hon skulle ha svårt att ligga still nu när hon var så het men hon låg snällt i 3 minuter (jag var gömd) men vickade över på ena höften efter ca 1,5 minuter.


Testade hopp apport och metallapporten och första skicket stämplade hon metallen och satte sig lite snett men andra försöket gick bättre.


Rutan: La henne mitt i rutan och gick i en trekant framför rutan och kallade in henne med ryggen emot. Hon tror nog det är en luring för hon ligger helt still om jag kallar in henne med ryggen helt emot. Vred lite på huvudet och då kom hon i full fart in i position. Körde även några skick mot rutan och idag hade hon inga problem med att hitta mitten, stannade lite för tidigt några gånger men det kändes ändå som ett jätteframsteg om man jämför med de senaste veckorna när hon tagit konen, ställt sig vid en kon, mm. Nu är vi tillbaks där vi var i somras (förhoppningsvis). Kommenderade ligg i rutan några gånger istället och hon fattade snabbt vad det gick ut på Skrattande


Körde sättande under gång framför mig några gånger men hon var så het och "kastade" sig ner på marken innan hon hann höra att jag sa sitt och inte ligg Skrattande Fick till sist henne att lyssna först och agera sen och då gick det bättre.....och vi fick till några bra sättanden.


Körde först lägganden framför mig och sen några inkallning med läggande på kort avstånd D= inga problem.


Det blev en hel timmes intensiv träning och Vilja tyckte nog att vi hade kunnat träna en stund till............men nu ligger hon utslagen i bian! Tack för ikväll Karin!!


När vi kom hem och passerade grannen kom hennes labrador och Stabyhoon (eller hur det stavas) farandes och labben skulle direkt på Vilja så jag fick ta honom i nackskinnet och klämma fast honom mellan mina ben samtidigt som jag fick fösa undan den yngre stabyn! Vilja hjälpte också till och försökte tala om att hon inte ville para sig med någon mer nu.....hon är trogen sin Zomby Kyss Stackars Lisbeth kom springandes till min undsättning....hon hade bara gått ut för att hämta lite ved och så smet bägge hundarna ut Förvånad


Och nu ligger jag och slötittar på Anna Anka och de andra rika hollywoodtanterna......måste ju ha lite nytt stoff så jag kan köra lite Anka parodi till fikat imorgon Flört


Kram och gokväll!





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards