HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Lite fler bilder på underverken!

Av Helena - 10 december 2009 17:36

Nu är jag på väg hem och det var inte lätt att slita sig från den "lilla" mamman och hennes 11 små underverk. Men det blir desto lättare att lämna det här trista vädret på tisdag och åka till solen i Egypten!


Och sen så tror jag det är bättre för Vilja att jag inte är där de här första veckorna så att hon bara kan amma och pyssla med sina små. Hon vill gärna ha koll på vad jag gör och försäkra sig om att jag är kvar så hon har blivit lite kluven när jag har gått iväg och lämnat henne ensam med valparna.







De små tassarna är helt underbara!


Visst är det fascinerande att den här lilla(som vilar på mammas ben).............




.........................kommer vara såhär stor om 6 veckor!!



Må så gott!







 
 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

10 december 2009 19:21

Gulliga gulliga gulliga. Ha det så skönt i Egypten. Kramiz

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

10 december 2009 19:38

Vilja ser ut som en öm moder, med stjärnglans i ögonen. Lite som Karl-Bertil Jonssons ömma moder :-)

De är ju helt bedårande de små korvarna. Ska bli så kul att få hälsa på dem sen.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

10 december 2009 20:13

Det verkar ju vara en jättejämn och fin kull trots att det är en hel " liga " :))) och Vilja ser ju hur fräsch som helst ut !!!

Tycker du har fixat " logistiken " himla bra med tanke på valparnas ankomst och er Egyptenresa nästa vecka, men sen blir det väl vissa problem med att hela familjen ska rymmas i Viljas valplåda i samband med julfirandet ... :-))))

Kramizar från oss, som inte alla är avis ... näe, tro inte det .. * harkl * ! Jamen OK då, lite avis .. men bara lite .. äh, mycket ! Är du nöjd nu * fniss * !? DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Jessica H

Jessica H

10 december 2009 23:16

Hoppas att ni får en riktigt härlig Egyptenresa & att ni får bra väder. Jag längtar tillbaka, vi var ju där i april och var verkligen nödja med allt.
Vart är det ni ska nu igen? (minns inte, men vet att du har berättat det).

http://www.skeppartorps.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

10 december 2009 23:46

Helt underbara små varelser som ligger där med den stoltaste mamman av dom alla.

Ha det riktigt gött i värmen!

Kramelikram

http://stadsflattarna.se

 
Emma

Emma

11 december 2009 00:38

Grattis till sötnosarna! Härligt att hon han valpa innan ni ska iväg :) Kram!

http://www.gangster-glimma.dinstudio.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 december 2009 04:38

Jag är förberedd. Köpte ju frysen att ha döda djur i innan jag köpte hunden :-) Det är de där små varelserna med stora outgrunliga oförstående ögonen med en fälla runt halsen och en skinkbit i munnen som jag har lite svårare att hantera, speciellt när de gör tappra försök att komma undan och man måste slå ihjäl dem med ett vedträ. Men jag bor ju på landet så det är bara att vänja sig. Jag kanske skulle ha köpt en kattunge istället;-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

12 december 2009 09:18

Puh ! Nu var det nära ögat i kurvan igen, eftersom vi " arla morgonstund " tydligen skulle till samma adress :-))) !!
Fast jag trodde ju att du redan var djupt försjunken i helgens kurs *ler* !?

Kram

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessie

12 december 2009 12:31

Ha de så underbart i solen! Vi åker hem på måndag....:(
Men förstår din saknad, för de ska bli så skönt att få komma hem & återse mina älsklingar!!!

Ha de bäst & så ska jag snosa lite extra på dom åt dig när jag hämtar Vexa!

 
camilla

camilla

13 december 2009 00:56

Egypten???? Sol och värme????? FUBBIGT! =)
Vi väntar visst på vindar från Ishavet....och två DM snö.
*packar ner mig i din resväska*

Underbara bilder på sockergrynen!!

Åh just ja....Trevlig resa!!!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 december 2009 09:46

Vilka go´bitar!

Önskar Dig en underbar Lucia och 3:dje advent!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

13 december 2009 12:58

Äckligt? Letade efter något äckligt på bilderna - men nix, hittade inget som kom i närheten av äckligt ;) Jösses så skönt med sol och värme. Ha det så gott och beama över lite sol till mig är du bussig :)

Adventskramen på dig

http://vitherde.wordpress.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

14 december 2009 08:12

Tjaba !

Jag skulle tveklöst välja valpen med " det " ( mesta och bästa totalt sett ) oavsett kön, om jag inte skulle spara en tik för avel förstås , men det är ju iofs för och nackdelar med båda " sorterna " fast det vore väl inte fel med en mentalt stark snygg och arbetsvillig kille heller .. eller !?!?

Kram !!!

PS Flattarna ligger ju hur som helst i topp på boldnesslistan, och med de föräldradjuren kan det ju inte bli annat än bra, och eftersom de redan från början får en kanonstart hos kennelmamman så tror jag möjligen problemet kommer att vara att det hur som blir svårt att välja *ler* men det är väl ett lyxproblem kan jag tycka :-))) DS

http://icelolly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards