HOLMSTORP

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Helena - 17 april 2010 20:11

 

Jag och min mamma!

     

Kommer det någon?


Som ni ser är jag ganska mycket större än tant Tina nu och jag väger typ dubbelt så mycket som den där lättviktaren men hon är cool tanten  

  

    Såhär ser jag ut när jag flörtar med min matte


 

Ja jag kommer matte!!!



  Oj va fort min mamma kan springa när matte visslar!


 

  Hej hopp från Lystra (Vilja & Tina)!

Av Helena - 17 april 2010 09:43

Läkaren på aktuen kommenterade det hela med att jag hade haft en himla tur som klarat mig så bra!! Sen frågade han med förvåning i rösten "vadå har du aldrig brutit nåt?".......med tanke på mina tokiga infall och att jag började åka snowboard vid 40 så kan man kanske konstatera att jag har ganska starkt skelett och det kan ju vara skönt att veta   


Det som fick ta värsta smällen var ju armbåge och axel så axeln slogs visst lite ur led (men hoppade tillbaka av sig själv) så musklerna runtomkring axelleden (rotatorcuffen) är det som är lite skadat men med Voltaren T har livet kunnat rulla på som vanligt!


Sparken klarade sig inte heller utan skador så idag skall vi åka och köpa ett nytt starkare och grövre hjul/däck för det gamla ser ut som en åtta. Med ett nytt däck kommer sparken bli starkare och mer terränggående så nu kan vi dra till skogs istället  Det är ju lite mjukare att falla på skogsstigar, hehe....och framförallt mer skonsamt för Vilja att springa i skogen!Och sen finns det ju ingen risk att jag kastar in bollen i en villaträdgård vilket faktiskt hände en gång men det orkade jag inte ens skriva om i förra inlägget   


Igår hade vi släktkalas för Elias som har fyllt 14!


Eftersom Karin & Peter var ute på galej så har Miso varit här och hon vill nu skriva några rader:


Alltså jag och syrran måste vara några av de duktigaste valparna som finns för så fort vi är någonstans får vi så mycket beröm så! Igår fick jag vara med när syrrans lillhusse hade kalas och jag hörde hur alla berömde oss att vi var så snälla, lugna och duktiga för att vara små valpar. Att vi röjde runt i trädgården och grävde gropar och åt av Helenas tulpaner när vi var ute själva var det ju ingen som såg  



  Såhär söta är vi när vi sover   



De såg ju oss mest när vi låg snällt inne i hundrummet och sov. Jag hörde hur syrrans moster undrade om alla syskonen var lika snälla? Och sen sa hon att om det inte vore för att hon vill ha en liten hund så skulle hon gärna velat ha en flatte (efter mamma Vilja förstås). Jag hörde till och med att hon frågade Helena när mamma skall ha nästa kull och hur hon blev besviken när Helena sa att det nog inte blir någon mer. När gästerna hade gått gick vi ut och kissade en sista sväng och sen kom mamsen och la sig hos oss i "hundrummet". Det var inga problam alls att sova utan tvåbeningar när jag hade mamma och syrran hos mig. Jag och syrran väckte Helena klockan 5 för då var vi nödiga båda två och tänk va vi är tajmade nu, vi satte oss direkt bredvid varann och kissade och sen efter det så bajsade vi båda två. Och sen lät vi Helena sova nån timme till innan vi tyckte det var dags att gå upp. Några timmar senare när den där hussen kom upp fick vi följa med honom till brevlådan och då skall man tydligen ha en tidning i munnen när man går in till matte? Jag tyckte först att det var ett konstigt påhitt men eftersom jag är en valp som tar seden dit jag kommer så tog jag såklart tidningen   


Glömde nästan att berätta att vi var hos veterinären iår på förmiddagen med min matte & Helena. Jag fick sitta kvar i bilen för det var tydligen inte mig det var fel på. Wilma fick följa med in för att få sin årliga spruta och med syrran var det visst nåt med kisseriet för hon fick medicin och skall dricka tranbärsjuice........vilket för övrigt smakade jättegott så jag vill gärna också ha fel på kisseriet. 


Nej nu hörde jag att min matte & husse är på väg för att hämta mig så nu måste jag busa lite med syrran innan det är dags att åka hem.


Hej hopp från Miso "en av världens snällaste, finaste och duktigaste valpar enligt syrrans familj"




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards