HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Nu är glada julen slut, slut, slut.....

Av Helena - 11 januari 2009 20:43

.......julgranen har kastats ut, ut, ut...fönsterbrädena är torkade, fönstrena putsade (på insidan iallafall), gardinerna bytta, golven dammsugade....mmmm va skönt!

Det är lite konstigt att lika mysigt som det var att klä granen för några veckor sedan, lika skönt var det att kasta ut den nu :-)


Och nu går vi mot ljusare tider med längre dagar och härliga kvällar :-) 


Ha en skön söndag kväll!

 
 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

11 januari 2009 21:36

mmm jag har en stake kvar ..den tar jag bort imorgon. sov gott nu skall jag gå till sängs..tidigt..imorgon börjar skolan. då ska jag vara pigg och ha tålamod på morgonen...det behövs, för jag vet att mina söner INTE kommer att ha det imorgonbitti´. De kommer att vara urtrötta o sega för vi har inte lyckats vända tillbaka dygnet riktigt som vi skulle ha gjort:(men imorgon klockan 7..KUCKELIKUU, klockan e sju..ska jag ha upp hela högen o fixa till dem. Mannen, ja han har rymt till jobbet .han kommer hem kl 8.30 ..då har tromben redan passerat huset;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
sarah

sarah

11 januari 2009 21:56

men gulle-tina som sitter på en julklapp :)

http://copyrighted.blogg.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

11 januari 2009 22:44

Ja, visst är det skönt att städa ut julen. Nu är det ombonat och mysigt på ett annat sätt. Nya lampor har jag köpt till fönstret i köket samt nya gardiner. Det blev så fint!

Nu tänker vi gå och nanna snart!

Sov gott!

/Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

 
Irene

Irene

11 januari 2009 23:26

...hade ingen julgran i år...Men fick det "juligt" ändå. Imorgon ska det julas ut här också, men de vita julstjärnorna i stora fönstren får vara kvar lite till, det lyser upp så fint i mörkret! :-)
Önskar en trevlig vecka!
Kram I

http://www.kooiker.zoomin.se

 
Annica

Annica

12 januari 2009 10:54

Hu, ytterligare en som gjort sig av med julen, nu är jag snart ensam kvar som håller på traditionen med tjugondagknut... bara av lathet ;-) Kul träning ni haft och skoj se min favoritMynta med härlige Tommy på bild!1

http://www.ryegates.se

 
Ingela

Ingela

12 januari 2009 11:27

Ja visst är det en skön känsla att städa ut julen!Fina bilder från jaktträningen, måste vara kul att ha ett helt gäng att träna tillsammans med:-)

http://www.sirochjag.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

12 januari 2009 13:36

Japp nu är det vardag igen!! Lite skönt faktiskt :-)
kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Lena

Lena

12 januari 2009 15:51

Härligt att kasta ut julen ; )
Nu kommer våren snart ; )))))

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 januari 2009 17:14

Jag kan egentligen vilken kväll som helst. Fredag tränar jag väl med gänget, du också?

Det ska ju vara lite doggy-zen träning när de backar från belöningen. Såg du mitt mail om KlickerMary?

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 januari 2009 19:45

Jovisst, superproffsigt :-) jag ägnade alldeles för mycket tid att få till det eftersom jag inte har lärt mig all teknik ännu. Men det var inte så svårt.

Wilma fattar snabbt, men är kanske inte så tålmodig. Men det blir de väl ju mer man håller på med klicker - vana att pröva sig fram. När hon skäller ska jag väl sänka kraven lite istället.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

12 januari 2009 20:52

Jag lade ihop fler filmer och lade in text med Moviemaker som finns i datorn. Tror det följer med operativsystemet XP.

Har ett liknande som följde med operativsystemet till min Mac. Så ni kanske har något sånt hemma också.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

12 januari 2009 20:54

på söndag är det upp till bevis:) då är målet att hon ska klara elitrutan på brukshundsklubbens inomhusträning i ett RIDHUS!! (hihi..just det, den som vi var på väg till förrförra veckan;))Dit skulle ni ha kommit..eller har ni lyckats få tag på lite "träningshästbajs";)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica & Vexa

12 januari 2009 21:21

Skönt att ha de borta, men lite ont gjorde de faktiskt att kasta ut granen - den va ju så fin. Å all den stämning som granen hade me sig är ju helt borta nu:(

 
Pake

Pake

12 januari 2009 22:52

Du frågade om rutan. Jag tror iallafall på att använda target. Kanske först göra den mindre och sen ta bort den då och då. Jag har gjort felet att byta ut klicket mot "stå" kommandot för tidigt. När Juni har kommit i full fart mot rutan har jag sagt "stå" två tre meter innan rutan för att hon sen sladdade runt och hamnade sen i rutan. Men hon hamnade ibland bakom och ibland framför. Att Juni har börjat vända upp innan rutan tror jag beror på att kommandot "stå" har kommit två meter framför rutan. Jag tror det är väldigt viktigt att klicka för rätt sak. Våran prioritet nu blir att hitta mitten, inte att stå still eller vara vänd åt rätt håll eller nåt annat. Oj jag känner att jag svamlar, vi har långt kvar i det här momentet. Följ gärna våran utvecklingen den här veckan och skriv om hur det går för er. Synd att vi bor så långt ifrån varann./P

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

12 januari 2009 23:51

Tack för ALLA omtanke-kommentarer (ha ha det blev ett par stycken, men jag har rensat upp även om de hade varit bra att ha för statistiken skull. Jag fick mailet oxå från Marie). Hoppas att kanindummiesarna blir till belåtelse och så klart bara länka på du.

Härlig träning ni hade!

Kramelikram

http://wallander.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

13 januari 2009 17:30

Hej Helena,
Hör av dig om träning. Och om du vill henka på fredag.

Sen bestämde vi samåkning på söndag kl 13.20 från infartsparkeringen vid Orminge Centrum, mittemot vårdcentralen.

hepp!

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards