HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Karin filmade idag.....

Av Helena - 23 januari 2009 19:14

.....när vi tränade rutan!

Jisses va bra det är att se sig själv på film :-) Tack Karin!

Jag märker på filmen att jag är slarvig med att kräva att hon skall stå precis i mitten och helt still på targeten. Hon ställer sig ibland så hon har targeten mitt under sig. Sen tänkte jag att det är kanske bra att hon inte helt placerar sig efter targeten, men jag vet inte? Sen när hon först går och ställer sig närmre konerna men sen rättar upp sig och går in till mitten så tycker jag att det verkar som om hon börjar komma på vad det går ut på. Visste i början inte om jag skulle godkänna det eftersom hon då inte gått raka vägen till mitten men jag har börjat godkänna det nu för att hon inte skall bli osäker men jag vet inte om det är rätt eller fel heller?  

Och att hon inte längre tar konerna i munnen (åtminstone inte idag) känns jättebra!

 
 
Sinna

Sinna

23 januari 2009 21:57

Ser ju BRA ut :-))) Jag tränar ungefär på samma sätt med Gizmo och ibland så får man vara VÄLDIGT snabb att klicka annars så kommer targeten tillbaka inapporterad ;-)

Strutsträning!! Haha , den var BRA!! Kanske vore nått. Det bor ju ett stort antal strutsar en liten bit från oss. Man kanske skulle låna en ;-)
Nä vi tränar bättre hoppteknik med tanke på agility. Han hoppas så oekonomiskt så nu "stutsar" vi lite så han ska få bättre teknik. Så enkelt var det :-)
kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

23 januari 2009 22:26

He heee, det är väldigt nyttigt att se sig själv. Det där går ju som på räls med rutan. Ni var ju ena riktiga filmstjärnor!!!

Ha en skön fredagskväll!

Kram

Agneta

Ps. Håller med, man velar och tvekar och vet till slute varken ut eller in he hee men de gör ju ändå precis som man säger att de ska göra. Ds /An

http://www.nogg.se/tyra

 
Ingen bild

Agge

23 januari 2009 22:46

Han skulle bara hjälpa till o vara materialare mm.

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

23 januari 2009 23:34

Kul att se hur ni tränar rutan... jag följer fortfarande med in i mitten på rutan efter att Wallander sprungit in och trampat och där stannar vi en liten stund sedan och myser tillsammans. Det finns många sätt till framgång :-)

http://wallander.blogg.se

 
lotta

lotta

24 januari 2009 08:53

vad kul att se filmen ..det där blir nog supertruper tillslut det:) Pake har stuckit till jobbet så han får svara på "den där mary"frågan imorgon..för jag har ingen aaaning om sånt:) vad kul att gå på klickerkurs:) hoppas du får många nya ideer att dela med dig av till 2 bönder som aldrig kommer iväg på kurs!!
Å jag längtar till det där ryegateslägret!! längtar dit..ska bli kul att träffa er alla:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

24 januari 2009 10:29

Kul att du uppskattar min filmregi :-)

Man får nog alternera och träna rutan med och utan extern belöning. Nu har hon ju väldig förväntan åt mitt håll. Kanske träna själva och se till att de verkligen står på targeten, vända åt förarens håll. Och sen att de gör det även med extern belöning.

Vi kan ju göra så också att t ex jag flyttar med den externa belöningen så att hon står vänd åt rätt håll. Vi får testa oss fram.

/K

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

26 januari 2009 18:59

Ser ju kon(on) ut, höhöhö!!! En fråga bara - varför externbelöning? Någon särskilt tanke bakom... Jag hade nog inte tänkt på att köra med externbelöning i just rutan eftersom jag vill att fokus ska vara riktad mot mig - men det är ju som jag tänker det - och ibland är man ju lite insnöad ;) Så nu blev jag väldigt nyfiken!!!

/g.

http://vitherde.wordpress.com

 
Ingen bild

T

28 januari 2009 20:55

Det var ett bra träningstillfälle, kul att Karin filmade er, det ser bra ut. Vi fortsätter med träningen./Therese o Ozzy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards