HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Vilja löper så nu......

Av Helena - 23 april 2009 20:35

....är det slut på friden :-) Imorse när Annika klev upp hittade hon blodfläckar på golvet. Eftersom ingen av hennes hundar skall löpa nu så kollade hon in Vilja och mycket riktigt det var hon!



 

Bild från i vintras :-) Va härligt att våren/sommaren är på väg nu. I helgen skall det bli jättefint!!


Hon har haft 8 månader mellan sina löp tidigare och jag hade ju räknat med att hon skulle löpa nu i April om hon var punktlig och det var hon :-) Det är ju lite synd att hon missar Råbyprovet för Annika ville nog starta henne då. Å andra sidan är hon ju fit for fight till höstens prov.....inte precis före löp, inte precis efter, inte skendräktig, mm. Helt perfekt alltså!! 


Vi skall försöka hämta henne i helgen så nu kan vi träna igen!! Karin, vi satsar väl på att tävla 2:an i slutet av maj eller början av juni?!  Hoppas bara hon inte blir segideg nu när hon löper :-) 


Ha dé!! 


 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

23 april 2009 21:08

Jag ska gärna följa med och heja fram dig i 2:an :-) Men Wilma och jag är ju ljusår ifrån att vara klara... Tränade lite ikväll provade inkallning med ställande och rutan, svårt!

Nu är det nog ungefär 5 månader sedan Wilma löpte så hon är säkert på G hon också.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

23 april 2009 21:45

Klart du ska köra Vilja i tvåan, men du kan säkert starta Tinan i agility också !!!

Synd att hon inte hann starta som det var tänkt, men jag antar att du iaf längtar rätt mycket efter " damen " även om inte skivbromsarna var anpassade efter värsta turbon .. *s* !!

Kramizar från oss, som i dag lekt " skogsmullar " :-) !

http://www.lizzieonline.net

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

23 april 2009 22:55

Kanske lika bra... så ni kan ladda rejält inför höstens starter.

Eran Lk II start ser vi fram emot.

Valparna är 5 veckor på måndag och Beck får komma hem allt efter den 18/5... så drygt bara 3 veckor kvar som det ser ut nu :-)

http://wallander.blogg.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

24 april 2009 07:25

Attans då, att hon skulle börja löpa?!?! Kanoners att satsa på 2:an istället, så hon får lite annat å tänka på!

Kramen

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

24 april 2009 07:59

vad kul att ni satsar på 2 an nu:)Spännande!Ja, de där löpen kommer sällan passande..men detta verkade ju komma ganska lägligt ändå:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

24 april 2009 08:57

Odågan har uppdaterat nu;) Hon har ju jätte potential, precis som Vilja oxå har men ja förstår dig att du blev besviken. Jag kommer oxå bli besviken om inte sista 1:an sitter nu - INTE på Vexa utan mest på mig själv för att ja har förstora krav & förväntningar...
Usch, varför ska de vara så roligt att tävla?

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

24 april 2009 09:16

1,5 månad, peace of cake! Ähum... Eftersom vi knappt har klarat av ettan så ska jag vara NOGA inför 2:an. Kan hända att jag kör några 1:or till istället, för att bättra på poängen. Men jag kommer att träna 2:an. Nu inväntar jag stundande löp, så får vi se sen.

See ya soon!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

24 april 2009 10:12

Jag missade andra slalomträningen med Pebbels eftersom hon löpte då. Jag är tacksam för alla råd, för jag har INGEN aning om hur man lär in slalom :D Jag försöker få tag i min instruktör för att få "gå igen" sista gången, men hon är tydligen vääääldigt svår att få tag på. Och jag får inte börja fortsättningskursen förrns 1:an är klar... Hm? Jag sitter i en rävsax ;)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards