HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

3 timmar på klubben med Susanne & Pebbels

Av Helena - 10 juli 2009 19:44

Idag på eftermiddagen hade vi date med Susanne & Pebbels på Nacka BK. Vi började med att köra lydnad.


Fritt följ: Vi lekte följa John och turades om att vara John. Både Pebbels och Vilja var jätteduktiga och klarade att hålla fokús på sin matte både när de hade ett ekipage före och efter sig :-)


Hopp sitt hopp: Funkade jättebra, hon hoppar tillräckligt långt ut nu så att hon hamnar på lagom avstånd på andra sidan hindret.


Pudelen fick också hoppa lite!


Rutan: Jag har ju mest kört med mina små koner och idag körde jag med klubbens sättestora koner och på första och andra skicket for Vilja iväg som om hon trodde det var ett stort sök. Körde med matskål i mitten ett skick och näör hon hade tagit godisen trampade hon på skålen (som en target). Nästa skick hade hon fattat att det här var en ruta :-)


Inkallning med ställande: Hon var lite trött i mössan när vi körde det idag och hon gjorde några försök att förekomma mig genom att sakta in och stanna innan kommando. Gjorde en rak inkallning och avslutade med ett hyfsat ställande på närmre håll.


Platsliggning ca 2 minuter (synlig): Stod synlig idag eftersom hon satte sig upp förra gången. Bytte skinka och nosade i gräset men låg kvar.


Apportering: Idag fick Susanne träna knipmsklerna genom att hålla fast apportbocken så att Vilja måste kämpa för att få med sig den och det gör att hon håller den i ett fastare grepp in till mig. Det funkar bra och gör så att hon inte bollar med apporten i munnen.


Jag körde lite dirigeringar höger, vänster och ut med matskålar och det fukade jättebra - jag är så glad att hon har börjat lyssna mer!!

Sen gjorde jag ett litet närsök och började med att skicka från långt håll (drygt 50 meter, tror jag). Blåste stopp-sitt men på så långt håll var det svårt att få henne att lyssna på pipan åtminstone i början när hon var så laddad. Hon sprang in i området och började söka på en gång utan att sätta sig först. När jag gick lite närmre så funkade det bättre att få henne att sätta sig först.


Vi pausade lite i solskenet. Vi borstade hundarna och jag passade på att trimma Vilja och klippa klor, på både Tina & Vilja. Sen tränade Vilja och jag lite utställningsposer och så sprang vi lite fram och tillbaka framför Susanne. Vi var såå graciösa och jag klampade inte alls som nån flodhäst, eller hur Susanne?!


Som avslutning körde vi agility och det uppskattades av alla tre hundarna! Tina blir ju helt lycklig när hon äntligen får äntra agilityplan!!



Pebbels kör 4 hinder på raken!


Sen var det pudelens tur.....




...och till sist Viljas. Hon var så laddad att hon tjuvstartade två gånger vilket resulterade i tre hoppomgångar för en belöning :-)



 

Tina klättrar på A-hindret - hej vad det går!



Och så var det Pebbels tur! Och vad matte Susanne gör för tecken med armen kan man ju undra?!


Vilja får avsluta med gungan!





 




TACK Susanne för en härlig dag i det fina vädret, och tack för skjutsen hem!!



 
 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

10 juli 2009 23:30

Vilken toppen eftermiddag i finfint väder. Det är otroligt vad pigg Tina är... det riktigt lyser i hennes ögon på a-banan.

http://wallander.blogg.se

 
Pavlina

Pavlina

19 juli 2009 00:52

Hejsan!
Såg att du har en Ryegatere och är på Nacka BK! Själv har jag Whisky 'Ryegates reload your guns', och är också på Nacka. :)

http://eahunddagis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards