HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Guldkant på tillvaron

Av Helena - 4 mars 2009 21:31

Vem vill inte ha guldkant på tillvaron?



Jag vet att du Annica tipsade om den här boken förut men då kunde jag inte hitta den någonstans men i apportören som kom ut idag fanns det adress till Kennel Doubleuse hemsida där man kan köpa boken :-)


Den verkar onekligen väldigt väldigt bra!!

Är det någon som har läst boken och som kan komma med synpunkter?




 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

4 mars 2009 21:56

Intressant bok.

På Maria Hagströms sida har hon skrivit om helgens kurs på Nacka. http://www.skogsborg.net/
Jag tycker att du ska gå, så kan du hålla kurs med oss sen :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Lizziemattenonlineagain ...

Lizziemattenonlineagain ...

4 mars 2009 22:12

Har inte läst boken, ( men väl varit på kurs dom; eller i första hand Bengt, som har Fågelägarens kennel ), men jag har faktiskt tänkt köpa boken, och jag har sett att den fått många fina rescensioner !

Kramizar

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

4 mars 2009 22:14

Nää jag har inte heller läst den men vill gärna ha en recention av dig när du gjort det ;-)
kram Sinna

http://sinna.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

5 mars 2009 06:15

Läste lite på hennes hemsida om boken och recensioner av boken. Skulle vara intressant att läsa fler och om du läser den.

Tänkte på det där med poäng till människa vs. hund. Ibland undrar jag om man inte förmänskligar saker lite för mycket? När jag iaktar t ex Wilma och Mallis hur de söker kontakt med varandra och leker så tror jag inte de "räknar poäng". De bjuder växelvis upp till lek/närhet och lika ofta är det Mallis som avbryter som Wilma. Jag kan inte se att det påverkar deras inbördes relation. Av de två så är det Wilma som är ledaren och Mallis ranglåg. Men det skulle som sagt vara intressant att få höra/läsa lite mer.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

5 mars 2009 07:55

ser fram emot recentionen:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Lizziemattenonlineagain ...

Lizziemattenonlineagain ...

5 mars 2009 08:00

Vi kanske kan börja med en bokcirkel för just Grupp Åtta och med tanke på att det snart är just den åttonde mars kanske det kan va nåt, eller .. * fniss * !
Så jag får väl kanske komma till skott och skicka efter boken jag oxå, så man kan hänga med i debatten ... ;) åsså får väl även viss Brolla hänga med fastän han är kille, men han tillhör ju iaf just Grupp Åtta ändå :-) !

Kramiz

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

5 mars 2009 08:23

Tack, gulliga för att du tänker på oss & värmande ord i blogg. Hoppas detta vänder snart.
Kramen

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

5 mars 2009 10:42

Jag hon har säkert en poäng med vad hon säger :-)

Och det är nog som du säger att om hunden alltid väljer i alla situationer så är det ju något snett. Bäst att läsa innan man bildar sig en uppfattning.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Lizziemattenonlineagain ...

Lizziemattenonlineagain ...

5 mars 2009 12:41

Tack snälla " för erbjudandet " men nu kan vi iaf kika i vårt eget ex av just Apportören, men vi ( i motsats till vissa andra alltså ...) har ju INTE fått Hundsport heller !!!!!

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

5 mars 2009 12:51

Glimmas uppfödare var på kurs för Gunilla i höstas och berättade om tankarna och idéerna som de fick med sig därifrån. Jag måste säga att det väl fanns en hel del som jag inte riktigt skulle köra på själv i det hon berättade om, men jag skulle absolut kunna tänka mig att läsa boken och bilda mig lite mer uppfattning.

http://www.gangster-glimma.blogspot.com

 
Annica

Annica

5 mars 2009 15:32

Ja jag har ju läst den ;-). Man får ta till sig russinen ur kakan, mycket är klokt och jag gillar att ta del av olika hundtränares tankar och idéer. Lite väl "svart och vit" ibland men denär personligt skriven och hon poängterar noga att det är vad hon upplevt. Läsvärd är den tycker jag!

http://www.ryegates.se

 
Dat

Dat

5 mars 2009 16:57

Tack snälla för sitt tips!

Jag har inte ens funderat på det där med armarna för Pebbels super tittar en i ögonen så jag glömmer att jag har godis in handen. I början hade jag alltid händerna bakom ryggen för att jag trodde att det var godiset hon ville åt, men så är det inte med en här arbetsmyran, men jag håller med det ser inte bra ut! Det ser verkligen ut som att jag lockar med godiset...pinsamt. :/

Tack igen! KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Dat

Dat

5 mars 2009 17:43

Ja, filmer är onekligen bra, och era tips. Jag har lärt mig SÅ mycket genom tips från de som kan mer. Jag är så tacksam!

Jag brukar lägga upp mina filmer direkt på bloggen. Man kan välja mellan att infoga en bild eller en film. Olika knappar att trycka på bara. Nu senast la jag upp på youtube för att filmen var så stor! :)

Kram Kram!

http://hundtraningen,blogspot.com

 
Lena

Lena

5 mars 2009 21:03

Har inte läst boken ; (
Men, det kanske jag skulle göra!

Sov gott!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

5 mars 2009 22:31

Väldigt nyfiken att höra hur du gjorde när du " kodade " hos oss .. *s* !!
Du är nämligen helt ensam om att lyckas med den bedriften :-))) ! Nog för att jag ibland lyckas snava på gentantdorbet ;) men ditt var många strån vassare !!!

Natti säger vi som kollat på " Hjärnstorm " som om det inte blåste tillräckligt under håret på " Blondin - Lizzie " .. * fniss * !

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

6 mars 2009 06:18

Tack tack,
ska du med idag? hör av dig om du vill ha skjuts.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

6 mars 2009 07:44

Visst är det underbart med datorer ;)))) som lever sina egna liv .. *ler * !
Jag brukar oxå köra med trial and error när det blivit just lite " error " :-)

Du, snart är det äntligen fredag ... :):) KRAMIZ

http://icelolly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards