HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Som några av er redan har gissat så....

Av Helena - 18 mars 2009 21:03

....var det såklart hundsaker jag hade lagt bud på. Det började med att jag skulle köpa en sk västsele till Tina. Jag tänkte att hon inte skall ha halsband nu om hon har ont i nacken (även om hon går lös för det mesta).



Och sen när jag var inne fick jag syn på så mycket annat kul. Jag är egentligen lite kluven till att klä på/ut hundar med allehanda kläder ......men eftersom Tina nu fryser så hemskt så måste hon ju ändå ha täcke på sig. Och sist när vi var ute i snön tänkte jag att hon skulle haft något som gick ner på benen så hon slapp all snö som fastnade. Och det märks att hon tycker det är skönt att vara påklädd så hon slipper frysa!! Nu när jag inte har några små barn att köpa söta kläder till så fanns det ju så otroligt mycket gulligt till hundar :-) Så då hittade jag en overall till Tina som skulle passa perfekt så den bjöd jag på och sen fanns det en regnoverall som jag också bjöd på och en västsele och en cykelsele till Vilja och sen en regnoverall till och........!


Men eftersom jag inte är någon rutinerad Traderare så missade jag slutbudgivningen på overallen. Kanske lika så bra för jag tror inte Perra eller barnen skulle gå ut med Tina i den :-) Men den gick för under 100 kronor + frakt och nypris var 750 kronor så lite synd var det!


Men cykelselen med fluff till Vilja vann jag budgivningen även om det var en som slängde in ett bud i slutet.....men då var jag med och bjöd över ända upp till 11 kronor + 35 kronor i frakt!



Och västselen och två regnoveraller har jag lagt bud på men de budgivningarna är inte färdiga ännu (så nu hoppas jag att ingen av er läsare går in och bjuder över mig för det vore inte snällt).



Och när Annica gissade att jag hade köpt ett hopphinder så var jag såklart tvungen att gå in och kolla om det fanns nåt sånt att bjuda på men det fanns det inte så vi får väl försöka snickra ett till våren :-)


Natti natti!

 
 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

19 mars 2009 06:37

å så fina:)jag gillar inte heller direkt när man klär ut dem i divärse spetsbyxor o obekväma saker...MEN, ska man ändå klä på dem för att de fryser..så kan de väl lika gärna få vara fräna o snygga;)jag tror att hundan tycker om rosa fin täckjaga lika mycket som en tråkig grå!lycka till med budgivningen:)

http://www.juniocola.bloggratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

19 mars 2009 07:53

Det var väl ingen direkt högoddsare om man säger såå .. ;))) att det var nån form av hundtillbehör .. *s* !

Vi ser fram mot att få se både Vilja och Tina på catwalken iklädda varsin ny outfit .. ;))) och självklart i form av rörliga bilder * ler * !!

Kramizar
PS Fast det där rosa kittet borde väl ha varit nåt för viss Lotta .. :-) eller iaf nån av hennes fyrfota !? DS

http://www.lizzieonline.net

 
Annica

Annica

19 mars 2009 08:42

Vilken tur att perra slipper gå ut med rosa täcke på pudeln!! Thomas hade totalvägrat ;-)

http://www.ryegates.se

 
camilla

camilla

19 mars 2009 08:46

Hejsan!
Återgäldar besöket på min blogg :D

Ja vi ska oxå tävla i Rättvik med Pake. Fast vi tävlar klassen under dom.
Är ni oxå i tävlings svängen :)
Ha en fin dag!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

19 mars 2009 11:48

OJ, vad du shoppade loss. Synd på den rosa overallen - Tina hade varit urgullig i den :) Och bättre det för Perra än att krypa under sängen ;)

http://vitherde.wordpress.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

19 mars 2009 18:49

Jag hade nog inte heller gått ute md Tina i den overallen :-) frågan är om Tina hade gått ut med er i den overallen? Men visst är det kul att fynda! Du kommer att bli traderahooked. Hur blev det med träningen i morgon?

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

19 mars 2009 19:08

Tradera är riktigt kul....man fastnar lätt i "vad har jag nu som jag kan sälja ". Allt blir till slut säljbart....

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Gazton

Gazton

19 mars 2009 20:52

Vi lovar att vi inte skall bjuda in nå kläder eller något sådant =D. Matte tyckte att den rosa overallen var snygg sa hon, och sen tittade hon på mig. GLÖM en rosa overall på mig, då går jag inte ut genom dörren.

http://gaztons.wordpress.com

 
Dat

Dat

19 mars 2009 20:54

Fina grejer och cykelselen är ju ett kap!
Akta dig för att bli beroende av Tradera ;)
KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Helene & Wallander

19 mars 2009 23:22

Har aldrig varit inne på Tradera... men det kanske kan vara något... nu när du visat att man kan fynda rejält där. Hoppas du är nöjd med det du fick.

Skönt att du är på fötterna igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards