HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Så imorse var jag inte sååå pigg....

Av Helena - 22 mars 2009 13:41

....men jag vaknade iallafall av mig själv halv nio.  Halv elva mötte vi Inger/Loka och Susanne/Frida för jaktträning. Idag var det min tur att hålla i övningarna och jag hade planerat att vi skulle göra en likadan sökövning som förra söndagen med blandat hårviltsdummiesar och fågelvingedummiesar (idag hade Inger med en kråka och en kalle kanin också). Vi gjorde som förra söndagen två sökområden och hundarna skulle hålla sig i rätt sökområde och fick inte heller ta störningsmarkeringen som kastades.


Idag var det en smalare gräns mellan sökområdena och det var lite svårare för hundarna att förstå var det ena sökområdet tog slut och det andra tog vid. Vilja bytte sökområde vid några tillfällen men med lite tjoande kunde jag få tillbaks henne i rätt område. Däremot brydde hon sig inte om störningsdummien idag!! Men det kan bero på att hon genomskådade att det fanns en vakt i skogen som skulle hinna ta den före henne :-)


 


Jag är såååå himla nöjd med Viljas sökarbete idag hon hade ett fantastiskt sökmönster, hon kan ha en förmåga att söka mest i kanterna men idag sprang hon verkligen i serpentingångar fram och tillbaka i hela sökets bredd och djup. Hon verkligen scannade av hela området!! MVG i sök till min kicka idag! 


Sen att hon hittade både kråkan och kaninen och kom in i full fart och levererade i hand gjorde ju inte saken sämre :-)

 


Däremot är jag inte lika nöjd med hennes stadga och passivitet idag. Hon var övertaggad, det kom några enstaka pip och hon hade svårt att sitta still och vänta på sin tur till en början. Jag väntade såklart med att skicka henne tills hon hade en lugn och fin attityd och efter att hon hade hämtat några och gjort av med lite uppdämd energi så lugnade hon ner sig och väntade snällt på sin tur :-)


Tack Inger och Susanne för en härlig förmiddag.......vilken tur att jag var tvungen att släpa mig upp trots att sängen försökte dra mig tillbaka. Nu kan jag med gott samvete slappa en stund istället. Jag fick hem gubben som har varit i Helsingfors på en 36-timmars med sina barndomskompisar och han somnade just in så jag tror jag gör honom sällskap en stund.


Nattis! 



 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 mars 2009 15:44

Duktiga du som tog dig upp och ut och tränade, det är ju inte alltid så lätt när man har dansat så mycket...

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
dat

dat

22 mars 2009 16:40

Kul att träningen blev så lyckad. Har du gått på kurs eller har du tränat själv?

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Irene

Irene

22 mars 2009 16:44

Festpinglan har varit igång ;o)
Kram i

http://www.kooiker.zoomin.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

23 mars 2009 08:08

å vad kul att det går så bra:) men du...ni tränar ju JÄMT!! herregud, va ni e duktiga och håller igång...här e det så mycket som kommer ivägen jämt för seriösare utflykter med träning..lydnaden slipas på några minuter om dan..men lika duktiga som ni är känns det som om vi aldrig kommer att få till. bra jobbat!var o kollade på lite billigare sådana där rundade skor idag..annat märke. är det verkligen värt att lägga till över 100 spänn för ett par "riktiga"??eller är ryn skorna bra också tror du?har du hört något?det finns ju så mycket annat man vill göra för slantarna;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Jessica & Vexa

Jessica & Vexa

23 mars 2009 08:40

Lyckad träning - härligt. Fick hämta lite vilt av Annica igår så nu ska vi nog börja träna på vilt - tråkigt bara att igår kom de snö igen!

Längesen nu man träffades, saknar erat glada trevliga sällskap!

http://wikstrand.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

23 mars 2009 09:38

Hu, ju äldre man blir desto jobbigare efter en skoj kväll... Duktigt att du tog dig upp! Har du tillräkligt med vilt o olika sorter så du akn göra sök, markeringar med bara vilt?? Bra att hon var så duktig med viltet. Och pipet ser vi som en engågnsföreteelse, elelr hur Vilja *blink*

http://www.ryegates.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

23 mars 2009 12:09

Alltså hur stor frys har du ??? Eller kör du med box som " riktiga jägare " .. :-) !

Här får hunden och jag titt som tätt gliringar av husse, som tycker att diverse trutar och änder samt ändå värre, några svartfåglar inkräktar rätt så mycket på utrymmet i vår frys !

Men som tidigare sagts : Attans vad duktiga ni är på att hålla igång träningen !!!

Kramizar och hoppas att vi nu slipper ytterligare en " vit vecka " .. * fniss * !

http://www.lizzieonline.net

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

23 mars 2009 18:50

oj då..ja tusen kronor mer skulle det ju vara..usch, jag skriver alldelens för fort och slarvigt här på bloggarna..speciellt på min lilla dator är det lätt att trycka lite för lite..eller förmycket..eller bara på fel bokstav;) japp, det fanns sandaler också.ja, nu vart det 1200 för dessa skorna..pake var och köpte dem till mig nu idag..jag jobbar ju:(..de andra kostade 2600..isch, det är dyyrt, men om de är bra så är det ju värt det helt klart. jag hade siktat in mig på att ut och gå med skorna imorgon...men nu har det ju vräkt ner snö sedan igår, så det är väl bara att glömma, får helt enkelt gå in dem hemma imorgon;)de kändes iallafall sköna i affären:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

23 mars 2009 19:00

Heja!!! Härligt med jaktträning! Här är det fullt fokus framåt och mot nästa lydnadstävling. Visst kör vi lite jakt emellanåt.

Hoppas ni har det bra!

Kram

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

23 mars 2009 22:03

jamen dåsååå, var det nog någon mening med snön;)jag får helt enkelt strutta omkring hemma:)

http://juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards